od Mirek Fric » čtv 27.02.2014 10:31
To není tak jednoduché... Dosavadní nasazení R5 (Fiest), které jsou z velké části skládačkou různých sériových dílů ukázalo, že auta nejsou zrovna extra spolehlivá. Zvětšení restrikotru a zvýšení výkonů spolehlivost rozhodně nezvýší. Dál víme, že minimálně PSA má velké problémy s chlazením bloku motoru (ostatně přehříváním trpěly v Lotyšsku i všechny Fiesty R5 krom tovární Kajetanowicze). V takové situaci zvětšovat restriktor asi není moc rozumné.
Co se týče výkonů/krouťáku, tak to je bez toho, abychom měli grafy z brzdy, jen akademická debata. Pro auto specifikace R5, které má jen pětikvalt, je důraz na plošší průběh výkonu nutností.
Co se týče nějakých čísel s/km, tak na to bych vůbec nekoukal. To je úplně jinak na každé trati, každém povrchu, s různými jezdci, různými setupy, různými směsmi pneumatik atd. Může se klidně stát, že na mokré šotolině je výrazně rychlejší auto A a na suchém asfaltu auto B atd. Nějaká univerzální hodnota neexistuje a taková čásla jsou dobrá jen pro PR.