Vozy kategorie WRC (Rally1)

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 20.12.2009 12:07

Rizek píše:Osobně si myslím, že nižší výkon a kroutící moment nijak dramaticky nesníží rychlost nových WRC proti stávajícím vzhledem k jejich podstatně nižší hmotnosti.


30 kilo není moc podstatných ;)
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 20.12.2009 12:10

sloní kýta píše:mne zajímá, kolik otáček bude schopen motor S16dcl+ dosáhnout při plnicím tlaku pouze 2barů a restriktoru, při vědomí toho, že WRC dosahují použitelných 6,5 - 7 tis n/min - pravda, při větším objemu ale s 4,5bary plnicího tlaku.


To bude zajímavé, protože menší objem bude asi potřebovat větší turbínu, tj. asi těžko pojede od tak nízkých otáček, na druhou stranu ty vyšší otáčky, co by potřeboval, se budou prát s restriktorem. No uvidíme.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod sloní kýta » ned 20.12.2009 12:18

takže jak budu daleko s mým odhadem při již zmíněném menším objemu a 2bary, že max. výkon bude u S16dcl+ kolem 7500n/min?
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Haryk » ned 20.12.2009 12:19

Třeba záleží na tom, jestli těch 30 kilo bude ušetřených na plastu, nebo na železe :lol: :oops:
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod sloní kýta » ned 20.12.2009 12:26

Haryku, budeš se divit, ale asi i to záleží...při hustotě plastu a jeho použití pro vnější části karoserie se dá předpokládat, že zvýší moment strvačnosti kolem svislé osy určitě více než např. kus železa jako třeba lyžina motoru či nápravnice.
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod sloní kýta » ned 20.12.2009 12:29

2: Dreky, až to budeš mít, tak mám zájem, á propos jak Ti vychází to řazení 4500 - 6000n/min? to seriová převodovka pokryje? do 200km/hod?
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Dreky » ned 20.12.2009 12:35

počítal sem závodního lancera:-) takže s homologovanými převody a stálým převodem 4,307 :) no a rozdíl 0 -100 km/h mezi řazením při 4500 ot/min a při maximálních (tedy 6000 ot/min) je nějákých 6s :)
Lama !
Uživatelský avatar
Dreky
N/2
 
Příspěvky: 897
Registrován: pát 04.01.2008 11:32
Bydliště: Studénka

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Rizek » ned 20.12.2009 12:39

Mirku, předpokládáš, že nová WRC budou mít stejnou hmotnost jako S2000 nebo už je stanovena minimální hmotnost budoucích vozů WRC? Viděl bych při požadavku drastického snížení spotřeby i požadavek na snížení celkové hmotnosti, t.j. snížení hranice minimální hmotnosti.
Škoda and rally forever
Uživatelský avatar
Rizek
N/3
 
Příspěvky: 1039
Registrován: úte 19.02.2008 21:57

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 20.12.2009 12:44

Tak ten bych tam určitě neviděl, to mi pravděpodobnější přijde, že se nastaví stejný limit, jako nyní, tj. 1230 kg.

Pokud auto má být postavené dle regulí S2000 s jiným motorem, přidaným mezichladičem, odolnějšími transmisemi atd., tak ho pod 1200 kg dostaneš těžko. S novými těžšími sedačkami, absorbery nárazu ve dveřích atd. už vůbec ne. Výrazné snížení hmotnosti bys udělal leda použitím plastových dílů karoserie, což v regulích S2000 není povolené.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Haryk » ned 20.12.2009 12:47

Nebudu se divit, ale tebe to možná překvapí. Jsem totiž malinko postižen technickým vzděláním.
sloní kýta píše:Haryku, budeš se divit, ale asi i to záleží...
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků