Vozy kategorie WRC (Rally1)

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Rizek » ned 20.12.2009 12:52

Jaký může být rozdíl hmotností motorů 2.0 T a 1.6T?
Škoda and rally forever
Uživatelský avatar
Rizek
N/3
 
Příspěvky: 1039
Registrován: úte 19.02.2008 21:57

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod sloní kýta » ned 20.12.2009 12:52

"malinko"...tak to su klidný
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 20.12.2009 12:54

Rizek píše:Jaký může být rozdíl hmotností motorů 2.0 T a 1.6T?


Srovnáváš špatné motory. V daném případě musíš srovnávat dvoulitrovou atmosféru z S2000 s 1.6T. Ta 1.6 sice sama o sobě bude lehčí, ale bude mít navíc daleko víc příslušenství jako turbo, hadice, mezichladič, odolnější převodovku, ostatní transmise atd.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod sloní kýta » ned 20.12.2009 12:56

byť objem (hmotnost) roste s třetí mocninou rozměru - tedy vychází, že motor by měl u S16dcl+ býti lehčí, nebude - výší tlaky, síly = silnější (těžší) blok, ojnice ap, k tomu + mezichladič, turbo...
Mm, hold píšu pomalu a lepčí to nebude...
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 20.12.2009 13:19

sloní kýta píše:Taky, jakým způsobem bude zkoušen a plombován obtokový ventil, zda se budou losovat, zda bude jeden výrobce, kdo jako první v obcházení tohoto reglementu bude přistižen


Zajímavá otázka, to bude fakt oříšek kontrolovat. Možná by bylo lepším řešením stanovit pevně rozměry turba, nebo použít jednotné, i když to by nejspíš taky dělalo problémy u různých motorů...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod tatrac » ned 20.12.2009 15:25

a nebo nějaký pop-off ventil dodávaný od FIA stejně jako restriktor..
Uživatelský avatar
tatrac
N/1
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon 07.12.2009 17:19

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 20.12.2009 20:06

Jan1000 píše:V tomto souhlasím s Mirkem. Zajímalo by mne, jestli bude povoleno přímé vstřikování, když ho využívá seriová verze. Pokud jsem pochopil správně v článku, je s ním už počítáno.

Přímé vstřikování povoleno ...
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod blboun_nejapny » pon 21.12.2009 12:41

Mirek Fric píše:
sloní kýta píše:mne zajímá, kolik otáček bude schopen motor S16dcl+ dosáhnout při plnicím tlaku pouze 2barů a restriktoru, při vědomí toho, že WRC dosahují použitelných 6,5 - 7 tis n/min - pravda, při větším objemu ale s 4,5bary plnicího tlaku.


To bude zajímavé, protože menší objem bude asi potřebovat větší turbínu, tj. asi těžko pojede od tak nízkých otáček, na druhou stranu ty vyšší otáčky, co by potřeboval, se budou prát s restriktorem. No uvidíme.


Co to je za blbost?
blboun_nejapny
Rally škola
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.04.2009 09:57

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod tatrac » pon 21.12.2009 13:37

Co se týče toho přímého vstřikování, to je povoleno už u s2000 pokud je jím i sériová verze vybavena. Ale má to cenu to vůbec používat? Přinese to v rally nějakou výhodu? Já měl za to, že cílem přímého vstřikování je především snížení spotřeby.
Uživatelský avatar
tatrac
N/1
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon 07.12.2009 17:19

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod blboun_nejapny » pon 21.12.2009 14:09

tatrac píše:Co se týče toho přímého vstřikování, to je povoleno už u s2000 pokud je jím i sériová verze vybavena. Ale má to cenu to vůbec používat? Přinese to v rally nějakou výhodu? Já měl za to, že cílem přímého vstřikování je především snížení spotřeby.


To neni tak uplne pravda...diky primemu vstriku dokazes dosahnout i zvyseni vykonu...zejmena na modernich motorech s promennym casovanim ventilu je to v podstate nutnost...dovoli ti to vyuzit vestiho prekryti ventilu, tim padem lepsiho vyplachnuti valce, ochlazeni sten, mensi mnozstvi nespalene smesi a tim padem lepsi odolnost vuci detonacim...dale takove samozrejmosti jako presnejsi davkovani paliva do valce, tim padem presnejsi rizeni smesi, nemusis resit takove veci jako obohacovani diky kondenzaci paliva na stenach saciho potrubi atp. Problem bude zrejme zivotnost takovehoto systemu :o)
blboun_nejapny
Rally škola
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.04.2009 09:57

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron