PetrWRC píše:Jinak mi moc nejde do hlavy, jak chtěj docílit zvýšení toč. momentu bez zvýšení výkonu ... to jde spolu ruku v ruce ... nebo se pletu?

Mysím, že to jde udělat. Základ je malé turbo a neomezovat ho zmenšováním restriktoru. Malé turbo dosáhne maximálních otáček podstatně dříve než turbo velké a musí se tudíž začít dříve regulovat např. wastegate ventilem. Tím pádem pro hodně vysoké otáčky motoru už může být odstavené úplně, nebo se jen tak protáčet s tím, že na něj půjde minimum tlaku výfukových plynů. V takovém případě by malé turbo významně zvyšovalo kroutící moment v rozsahu třeba jen 2000-6000 otáček. Samozřejmě by s rostoucími otáčkami plnící tlak klesal. To ani jinak nejde. Turbo má být standardizované, takže standardizace regulace by nebyla problém. Nad třeba těch 6000 otáček by motor mohl běžet již v podstatě jen jako atmosféra. Maximum výkonu by bylo možné dosáhnout až v těch vysokých otáčkách. Napadá mě i hodně problémů, třeba s délkou sacího potrubí, které vysokootáčková atmosféra vyžaduje mnohem kratší než přeplňovaný motor s mnohem nižšími otáčkami. Asi by to řešitelné bylo, např. tím, že by obtok turba byl podstatně kratší (jestli by to nezpůsobovalo nějaké interference vlnění). Jako další problém vidím přechodové režimy. Jak by se řešilo rozbíhání turba. U malého turba by nebyla tak velká turbo díra, ale přesto by to asi dělalo neplechu. Asi by alespoň trochu tlaku na turbo muselo jít stále, aby se pořád točilo, i když by dávalo jen velmi malý tlak.
Jen tak přemýšlím nahlas a může to být třeba i strašná blbost
