Stránka 1 z 107
		
			
				Vozy kategorie R5 (Rally2)
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 00:15od PLuto
				Doposud tyto vozy (dříve pod označením R4T) spadaly do 
společného vlákna skupiny R, ale myslím, že je na čase, aby pro ně bylo vytvořeno vlákno speciální.
 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 02:18od Haryk
				Za velkého řevu hora porodila myš (vymyslela jméno) a co bude dál?
			 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 02:38od PLuto
				Co bude dál? Když FIA (i s přispěním některých týmů) zabila kategorii S2000, která se ukázala jako nejúspěšnější projekt FIA v rámci vymýšlení pravidel za posledních x let, tak se holt musí vytvořit nová kategorie a doufat, že se jí podaří dosáhnout stejných úspěchů. Některé automobilky na autech této kategorie již pracují, tak uvidíme, jaký bude výsledek...
			 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 10:36od pelikan
				Možná trochu OT, ale šlo by rozvést které automobilky přispěly ke smrti S2000?
			 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 10:41od Plhus
				Dobrá otázka!!
			 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 10:44od Mirek Fric
				Pokud PLuta dobře chápu, tak má na mysli hlavně snahu Citroënu a Fordu, aby v MS zůstala zvláštní kategorie aut WRC, ze kterých se vyklubalo taky dílo jménem S2000 1.6T a zákaz nových homologací dvoulitrů, tedy faktická smrt S2000.
			 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 13:48od PLuto
				Je to zhruba tak nějak, jak píše Mirek. Kategorie S2000 se začala hodně rozvíjet, začala být i divácky atraktivní (a koukatelnější, než WRC v MS) a zástupci Citroenu (a hlavně Fordu) se začali bát, že by se přiostřila konkurence. Vždyť na autech S2000 kromě těch značek, co se aktivně představily, dělaly i další automobilky - namátkou Honda, Suzuki, Toyota (jiná, než JIhoafrická i Australská), Renault (nemyslím pouze původní projekt s Dacií). I BMW jako takové vyvíjelo vůz S2000 a už byl dokonce stanovený termín oficiální premiéry. Pak přišel velký lobbing "světových týmů", který vedl nejen k tomu, že se pohřbily veškeré snahy na atmosférické motory v MS i možné přestavby ze současných S2000 na WRC, ale vymyslely se předpisy pro motory 1.6T s tím, že žádné nové atmosférické dvoulitry se nebudou moci homologovat...
			 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 14:00od liposh
				Mě by zajímalo osvětlení toho pojmu "smrt S2000vek". Tedy otázka směřuje takto: Co bude v následujících letech s vozy s2000?  Protože já mám pocit, že tu budou "strašit" ještě pěknou řádku let. Neslyšel jsem, že by je někdo chtěl šmahem zakázat. tedy rozuměj, ty co dnes jezdí.A otázka číslo dvě: Budou R5ky dostatečně dobré, aby porážely S2000vky (tedy tuší někdo nástin předpisů?, budou široké?) Mám totiž pocit, že pokud by byly úzké, pak nebudou dostatečně lákavé. Na s2000vky stačit nebudou a pokud by měly soupeřit třeba s takovým mitsubishi evo9 N4 či R4 (to už je celkem jedno), tak já bych si vybral to mitsubishi či subaru než třeba úzkou 208 R5.
			 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 14:10od Karbonyl
				Smrt 2000ovek spočívá v násilném ukončení jejich dalšího vývoje. Auta normálně dožijou, zákaz se neplánuje, otázkou je, jak to bude do budoucna s 1.6T. R5 budou v úzké kastli, esi to bude stačit na S2000, to netuším. Ale osobně předpokládám, že tato kategorie bude výkonnostně někde mezi současnými S2000 a PV. Neatraktivity se moc nebojím, začátky skupiny A po odchodu béček byly taky těžké a jaké to nakonec byly roky 

 Otázka, esi mitsu nebo 208, asi bude na osobních preferencích. Buď si vybereš menší a lehčí auto s menším motorem, které jsou myslím třeba na šotoliny lepší, než velká a těžká raketa 2.0T. A mezi námi je otázka, jak dlouho budou klasické PV existovat - Lancer Evo 11 už nebude a o budoucnosti Imprezy STi se ještě nerozhodlo.
 
			
		
			
				Re: Vozy kategorie R5
				
Napsal: 
úte 20.03.2012 14:16od Mirek Fric
				Co jsem slyšel, tak R5 budou široké. Rychlejší než S2000 být z principu musí. Jinak by do toho továrny nešly. Motor a turbo by měly narozdíl od S2000 1.6T být sériové. Slyšel jsem něco o 32 mm restriktoru. Hrubým odhadem na bázi DS3 R3 bych si tipl, že takové auto může  mít kolem 290 koní. Tzn., že proti S2000 1.6T cca o 30 koní víc. To jsou ale jen moje odhady. 
Klasické S2000 tu nějakou dobu ještě strašit budou, ale v okamžiku, kdy se rozšíří rychlejší R5, tak začnou rychle mizet. Kdo dneska jezdí s Puntem, kterého před pár lety byla plná Evropa?