Vozy skupiny R

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 26.04.2012 16:05

Snad ta debata pro Tebe není moc otravná, kdyžtak ji můžeme přesunout třeba někam do hospody :)

Svým způsobem máš pravdu, ale snahou skupin R bylo zminimalizovat počet klasifikovaných skupin, a to i proto, že počet startujících na soutěžích je většinou relativně malý. Pokud by měl být systém maximálně citlivý, tak bychom dneska těch tříd měli na sprintu tak 30 (a v budoucnu by jich stále přibývalo) a v MMČR by ve velké části jelo po jednom autě. To je sice citlivější, ale nedává to smysl.

Pak je otázka, jestli je menší zlo zachovat starý systém a do něj přimíchávat auta, co tam logicky nepatří. Starý systém je vžitý, to je jeho výhoda, ale taky i nevýhoda. Protože kdo pak má vysvětlovat že ve třídě N nad dva litry jede dvoulitr a že ve třídě A do dvou litrů jede vyturbená jednašestka. Přitom výkonnostně například ta 1.6T R3T má největší soupeře právě mezi 2.0 R3C, takže z funkčního pohledu je to v pořádku - byť logicky v A7 ta 1.6T nemá co dělat. V A8, kam by patřila dle logiky starých tříd, zase nepatří výkonnostně.

Varianta vůbec nehomologovat auta, co se nevejdou do starého fungujícího systému sice taky existuje (resp. existovala, než se s tím začalo), ale vedla by nejspíš k nezájmu automobilek. V době, kdy vznikl starý systém, tzn. před třiceti lety, nikdo neměl ani potuchy, jak bude vypadat automobilový trh v roce 2012. Nějaký downsizing, turba, diesely atd. se neřešily. Každopádně tohle je spíš akademická odbočka, protože auta mimo systém už tady prostě jsou a je jich hodně.

Další varianta je postavit nový systém, který jako kriterium pro klasifikaci objem nemá a řeší jen explicitně vyjmenované možnosti, jak v dané třídě startovat. Teď je celkem jedno jestli mluvíme o třídách R, co by měly platit někdy v budoucnu nebo o tom, co nám platí teď. Oboje funguje v zásadě stejně. R3 potom obsahuje R3C, R3T, R3D - auta různých objemů a různých konstrukcí, která by si ale měla být výkonnostně blízká. Jistě takové zjednodušení má své nevýhody, ale na druhou stranu odpadá problém s tím, že by výkonnostně velmi podobná auta, například R3T a R3C startovala v různých třídách (u nás běžně startují jen dva modely R3 a každý by potom patřil jinam). Další výhodou takového systému je, že nemá problém přibrat novinky, které přinese vývoj na automobilovém trhu. Klidně se pak do R3 může přidat třeba R3H a R3E pro hybridy a elektromobily - nebo, jak se podle mě dá brzo očekávat - do R2 přibudou 1.2T jako R2T. Největší nevýhoda je na snadě - vyvážení takových podkategorií startujících v jedné třídě. To je rozhodně oříšek speciálně v podmínkách silného lobingu automobilek.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12640
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod pelikan » čtv 26.04.2012 16:30

Jestli tahle debata nevadí místním moderátorům tak mě vůbec. Hospodě bych se nebránil, ale jsem z Plzeňska a tak nevím kde by se to dalo zrealizovat. Zpět k tématu. To zjednodušení o kterém mluvíš jsem chápal v době kdy se mluvilo o třídách R1 - R4. V momentě kdy tam přibyly R3 TBC (apod.), tak někdy tehdy jsem se ztratil a přestal jsem mít chuť to chápat. Jestli tohle byl cíl tak se jim to povedlo a to se nebojím říct, že se o rally zajímám a plno věcí chápu. Tento systém ovšem ne.
Navážu na tvé vysvětlení. Mluvíš o tom, že někdo nechápal proč by měla ve třídě A7 jet vyturbená 1.6, ale teď ve třídě R3 jedou opět auta s nestejným objemem a nestejné konstrukce, jak píšeš. Tohle někdo pochopí lépe než to dřívější?

Ono mi totiž přijde, že FIA tak nějak potichu zrezignovala na systém úprav skupiny N a A a vše se to sloučilo do R. A spíš se jde cestou větších úprav za cenu složitějších homologačních procedur, kdy se bazíruje na hmotnostech jednotlivých dílů i když auto splňuje tu základní a to minimální hmotnost. Pro mě opět nepochopitelné. To už vůbec nemluvím o systému errata, který vlastně způsobil, že třeba polovina P207 S2000 nemůže jet na mezinárodní scéně atd. Ale to už jinde jsme, to je jiná vesnice.
Vývoj jde dál to je jasné a je jasné, že v roce 1986 resp.87, kdy se najelo na systém N/A, nemohli lidé předvídat vývoj. Ten problém je daleko hlubší a my ho tu přes klávesnici nevyřešíme. Zkusím ten systém R tříd někdy pochopit, ale bojim bojim, že hned pak zavedou novej :shock:
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 535
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 26.04.2012 16:44

Co se homologací týče, tak s Tebou plně souhlasím. Bohužel tohle si tlačí i automobilky, protože čím detailněji je díl v homologaci popsaný, tím míň se jim do toho "se.e" někdo další a tím víc týmů jen objednává díly přímo od výrobce. Osobně bych taky preferoval jednoduchá pravidla, která říkají co jde upravit a co ne a ať už si to pak udělá kdo chce jak chce.

Snad poslední poznámka k tomu A7/R3. Dá se říct, že jediný rozdíl je v tom, že A7 není jen název, ale výslovně říká, že tam patří objemy 1600-2000 ccm (proto tam 1.6T či 2.0TD logicky nemají patřit). Proti tomu R3 je definovaná jen jako balík variant.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12640
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Miloš-V » čtv 26.04.2012 17:03

Pak je k tomu objemu ale ještě koeficient přeplňování a paliva.
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 801
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Plhus » čtv 26.04.2012 19:45

Jsem z toho víc a víc plhusovatý :D

Největší "sranda" je že v každé třídě je 1-3 auta...možná že je víc tříd než závodících značek a modelů :D
Marek Pléha - rally media * www.src.czechrallyeweb.net
Uživatelský avatar
Plhus
S2000
 
Příspěvky: 4395
Registrován: úte 01.01.2008 13:59
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 27.04.2012 08:24

Miloš-V píše:Pak je k tomu objemu ale ještě koeficient přeplňování a paliva.


Jenže to se už taky roky nedodržuje.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12640
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Ondra WRC » pát 27.04.2012 12:18

Quentin Gilbert testoval DS3 R1:
phpBB [video]
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2587
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Plhus » pát 27.04.2012 12:41

Dobrá houpačka .)
Marek Pléha - rally media * www.src.czechrallyeweb.net
Uživatelský avatar
Plhus
S2000
 
Příspěvky: 4395
Registrován: úte 01.01.2008 13:59
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 03.05.2012 09:16

Je celkem možné, že nám Peugeot naservíruje novou dvěstěosmičku v továrních barvách 80. let! Více info prý zítra...
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8699
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 04.05.2012 11:16

Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8699
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník