Mirek Fric píše:A tím chceš říct co? I kdyby to byla jezdecká chyba, tak to je irelevantní. Na uzavřené trati má posádka právo havarovat. Meritum věci je, že k zabránění tragédii stačilo málo - respektovat zjevně účelně vytvořený zakázaný prostor, mimo který se auto nedostalo. Tečka.
Mirku, to mas mozna pravdu ale...
Jen nekolik postrehu:
1. vetsina techto nehod se stala s produkcnimi vozy - vlastne vsechny
2. tyto auta dokazi jet velice rychle ale, podvozkove a zejmena pri brzdeni jsou velice nestabilni
3. je velky rozdil v nastaveni techto aut - u S2000 se takove veci vetsinou nestavaji, protoze mezi auty v teto kategorii nejsou az takove rozdily
4. pokud do takoveho vozidla sedne svatecni jezdec ( a v pripade nekoho, kdo odjede 10 zavodu za 5let) pak je k takovemuto problemu daleko blize
5. v pripade dvou dalsich nehod, ktere se letos staly se neda mluvit o nezkusenych jezdcich, ale tam mozna pricina bude jinde. bohuzel tim, ze se u nas trate dost opakuji je velice tezke pro mlade jezdce v techto autech byt na spici a presto je na ne vyvijen velky tlak. to sebou nutne prinasi vyssi miru rizika, abych se vyrovnal zkusenejsim jezdcum. v tomto pripade by zrejme stalo za to vice podporovat pohary s unifikovanymi vozy apod., kde by se tito jezdci mohli rozvijet. priciny muzou byt i jine viz napr dale.
Jak jinak si vysvetlit takovouto nehodu na v podstate rovne silnici?
Muj nazor je na vec je asi takovy:
1. licence a nutny postup na zaklade at uz vysledku ci aspon spolehlivosti
2. osobne jsem i pro omezeni max rychlosti aut na 170-180km/h - technicky je to velice jednoduche navic v dobe gps take velice jednoduse dohledatelne
3. dalsi vec je volba trati - momentalne je to tak, ze je dost velky problem nekudy trate vest a tak se poradatele vicemene snazi pouzivat stare a osvedcene. mozna by bylo resenim hledat trate v prostorech, kde by byl daleko omezenejsi vyskyt divaku - namatkou vojenske prostory?atp.
4. psychologicke testy? jsou lide, kteri proste nemaji zabrany a nepremysleji, co svym ridicskym umenim mohou zpusobit - pokud pravidelne tezce bouram a nejsem schopen dojet zavod, pak je na miste takovemuto jezdci bud odebrat licenci ci v pripade poradatele klidne odmitnout prihlasku
5. pak samozrejme spousta veci, ktere souviseji s poradatelskym zajistenim apod. ale to necham jinym

Tak snad neco k zamysleni
V.