Chorda píše:kein: "a pokud bych hodnotil výběr pořadatelů mé zkušenosti jsou katastrofální, není tu žádná selekce, na místech kde v minulosti došlo k fatálním haváriím bývají z drtivé většiny nekompetentní lidi, potažmo v poslední době výše vzpomínané děti…" - no jo, ale co s tím? Kde sehnat ty zodpovědné moudré s přirozenou autoritou, kteří budou den či dva stát za každého počasí kdesi u trati za "párek, kafe a pár korun na pivo"? Celou dobu tvrdím, že je třeba zpoplatnit rally s tím, že peníze vybrané od diváků půjdou výhradně na odměny pořadatelům, ale jak někde řeknu (napíši) "platit" (a nemuselo by to být nijak moc, např 20,- Kč/RZ - to je cena 1 piva v hospodě), tak je oheň na střeše.

...rozdělil bych to na dvě části -1)pořadatelé, 2)problematická místa
1.Problém s ,,lidským faktorem,, vedl k smrti tří diváků i v r.2009 na Valašsce, poučení bylo nulové...jediný způsob jak tuto díru zalepit vidím v použití policie, konkrétně v Holešově je fízl škola, mohli by to mít jako praktické cvičení, běžně se využivají při problémových fotbalových zápasech, demonstracím proti nepřizpůsobivým atd, to vše za peníze dańových poplatníků, proč ne rally, možná by to dokonce uvítali...náklady pořadatele 0
2.Horizonty, pseudohorizonty, nakopáváky: absolutní vyklizení, fízl + min 3pořadatelé aby nemohlo dojít k sehání jedince další místa kde docházelo v minulosti k havariím - zařazení nejschopnějších pořadatelů
k dodám ještě několik mých postřehů
-vyhnout se alibistickému páskování a lepení zákazů na každý strom jako tomu bylo v Jeseníkách, efekt je pak úplně opačný..
-při zpracovávání bezpečnostního plánu rozebrat trat do posledního metru, volit raději více průjezdů jednou RZ, aby se zamezilo přesunům diváků
- co se týká placení, co je mi známo výběr pokryje odměny výběrčích a zbytek je zanedbatelný, nevím jak je to u BR, ale sekuriťáci asi nejsou nejlevnější