Bruno Magalhaes potvrdil, že intenzivně pracuje na projektu startů v mistrovství Evropy. Pokud by to nevyšlo, jako alternativa se nabízí portugalský šampionát.
Můžu se zeptat, nemůžu si vzpomenout, zda-li to již někde padlo, jak to bude s bodováním v ERC? Kolik bodovaných pozic+jestli se počítá jen X nejlepších výsledků. Děkuji
V podstatě se převezme stávající model ME. Tzn. body za absolutní pořadí 25-18-15..., body za etapy (nevím, kolik to bude - 9-6-4...?). Sezona rozdělená na dvě části a z každé se budou počítat 3 nebo 4 výsledky (to si teď nepamatuju).
Určitě jsem to někde psal, ale nemůžu to teď najít...
Takže ve stručnosti:
seriál má 13 závodů, do celkové klasifikace jezdců i týmů se počítají 4 nejlepší výsledky z prvních sedmi závodů a 4 nejlepší výsledky z posledních šesti závodů.
V absolutním pořadí, 2WD, PC, Teams Cup, 2WD Teams Cup a PC Teams Cup boduje první desítka v celkové klasifikaci (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), v každé etapě se udělují bonusové body za prvních sedm míst (7-6-5-4-3-2-1)
Ještě přidám dle mého dvě podstatné změny oproti loňsku: 1. nikde se nic nepíše o minimálním počtu startů nutných kvůli konečné klasifikaci - vloni bylo min. čtyři, proto z první desítky se nakonec vyškrtlo 8 jmen a celkově 3. tak byl Betti, a z první dvacítky dokonce 17, takže 4. nakonec skončil Tlusťák 2. pro udělení pomocných bodů za etapu je nutné, aby měla 25 procent délky erzet z celkové délky RZ. Proto už krátké první etapy (např. Croatia nebo Valais) nebudou bonusově zvýhodněné
1) minimální počet startů není stanoven (respektive je - stačí jeden ) 2) pořadatelé na to budou muset myslet při stavbě harmonogramu 3) ještě bych dodal jeden podstatný fakt - pro udělení bonusových bodů již není nutné mít auto v závěrečném UP...