Rally d'Italia Sardegna

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 08.06.2014 17:20

Sousa by měl být diskvalifikován kvůli použití většího počtu pneumatik ...
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod Tomáš » ned 08.06.2014 17:44

... tak nakonec 5 minut penalty a pokles z 3. na 5. místo ve WRC2
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1631
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod Haryk » ned 08.06.2014 17:59

klasika, za tvar podložky pod tlumičem, který nic neovlivněj, se bez pardonu vylučuje a když někdo jede víc gum, což výsledek sakra ovlivní, tak je ztráta jen dvou míst? :o
tahle banda jiná nebude :evil:
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod Tomáš » ned 08.06.2014 18:17

Ty podložky nechci soudit, každopádně mi to tehdy přišlo až příliš tvrdé.
Co se týká gum, tak 3 minuty penalty za nedovolené gumy na krátké superspeciálce (Tarabus - Acropolis) mi tak plus minus odpovídá 5 minutám za 26 místo 24 povolených gum (teď Sousa). Těžko říct, zda to byl úmysl nebo se jen mechoši v servisu spletli (jako se tomu nepochybně stalo u Tarabuse), což samozřejmě neomlouvá.
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1631
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 08.06.2014 21:53

Bohové rally tentokrát bděli i nad úplnými blbci...

http://img.tapatalk.com/d/14/06/08/thumbnail/qazumesa.jpg
https://pbs.twimg.com/media/BpnE9UkIgAA3psR.jpg:large

PSA R5 chladič story, díl šestistýdvacátýosmý. Obě PSA R5 (Kruuda s 208, Chardonnet s DS3) při rozebírce měly chladič neodpovídající homologovaným rozměrům. V rozhodnutí byl vynesen ortel jen nad Kruudou a to 2000 Euro pokuty (zřejmě sporťáci nechtěli trestat Kruudu za bordel ve sportovním oddělení PSA, když je to úplně nové auto). O Chardonnetovi v rozhodnutí nic není, je tam jen nález.

http://www.rallyitaliasardegna.com/public/2014/pdf/Commissari_sportivi/stewards_decision_no.14.pdf
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod PLuto » pon 09.06.2014 01:12

Mirek Fric píše:PSA R5 chladič story, díl šestistýdvacátýosmý. Obě PSA R5 (Kruuda s 208, Chardonnet s DS3) při rozebírce měly chladič neodpovídající homologovaným rozměrům. V rozhodnutí byl vynesen ortel jen nad Kruudou a to 2000 Euro pokuty (zřejmě sporťáci nechtěli trestat Kruudu za bordel ve sportovním oddělení PSA, když je to úplně nové auto). O Chardonnetovi v rozhodnutí nic není, je tam jen nález.

http://www.rallyitaliasardegna.com/public/2014/pdf/Commissari_sportivi/stewards_decision_no.14.pdf


Tak tohle je hodně zajímavá věc i hodně zajímavé rozhodnutí...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24988
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod PetrWRC » pon 09.06.2014 16:40

Zajímavé neni na místě - jednoznačně diskvalifikace :!: Ten chladič je prostě jinej než homologovanej a tečka. Ano, někdy lze brát v potaz např. tloušťku skla, který nijak výsledek ani jízdní vlastnosti neovlivní - dejme tomu, ale jinej rozměr chladiče (navíc na plochu větší - i když to určitě neni jedinej parametr důležitej pro samotný chlazení) v autě, který má od prvopočátku problém s chlazením - to mi přijde jako úplně ujetý a jen to zase dokazuje, že frantíkům se na FIA měří jinak.
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod PLuto » pon 09.06.2014 17:33

Dettori na Monte Lernu

Obrázek
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24988
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod Tomáš » pon 09.06.2014 22:51

PetrWRC píše:Zajímavé neni na místě - jednoznačně diskvalifikace ....

Tady naprosto souhlasím, že peněžitý trest byl výsměchem. Platí, že rozpor s homologačními rozměry znamená (obvykle) diskvalifikaci. Argumentace, že to nepřineslo výhodu, neobstojí, navíc s tou (ne)výhodou je to dost sporné (na ploše byl chladič větší, že). Pokud by se snad už mělo přistoupit k jiné alternativě než vyloučení, tak minimálně nějaký hodně podstatný časový trest.
Toto navíc nebylo jediné pochybení v rozhodování. Ještě jsem doteď nezkousl, že na Argentině si sporťáci určí vlastní pravidla, podle kterých se bude závodit a která jsou v rozporu s řády, že na Azorech se vyjme jediná dvoukolka z juniorského pole a nechá se závodit na špici startovního pole, tedy s jasnou nevýhodou oproti ostatním, kteří jedou o půl hodiny později, aby teď na Sardinii zmatky s přidělováním časů překonaly dokonce snad i ty předcházející dva kiksy.
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1631
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally d'Italia Sardegna

Nový příspěvekod PLuto » pon 09.06.2014 23:20

Přidělování časů v MS je obecně výsměch. Osobně jsem jednoznačně proti tzv. koeficientovému systému, kdy se spočítají doposud dosažené časy, určí se rozdíly na kilometr a podle toho se přidělí časy. Já jsem zastáncem toho, že pokud se RZ nejede, tak by měli všichni ostatní dostat stejné časy a pokud to nejde udělat paušálně, tak by měli přímí konkurenti o konrétní umístění dostat stejný čas.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24988
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2014

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník