Technická pravidla podle mne na náklady mají jen malý vliv (krom toho nejsou jen zvůlí FIA, ale i lobbováním automobilek a promotéra - v tomhle případě ta pravidla tlačil hlavně RedBull a zřejmě i VW). Jak vidíš, ani primitivní S2000 nebo R5 nic na situaci, kdy bohatší vyhrávají všechno, nezměnila, prototže to zdaleka není o použité technice, ale hlavně o lidech a testování. Ani dřevěné šlapadlo nic nezmění na tom, že si nejbohatší tým koupí nejlepší jezdce, konstruktéry, manažery atd., že na testování svého dřevěného auta stráví čtyřikrát víc času než jiní a tak bude mít třeba o trošku lepší spolehlivost své dřevěné převodovky.
Představa, že náklady v motorsportu na úrovni továrních týmů jde omezit technickými pravidly, je zcestná. Tyhle týmy prostě utratí to, co jim automobilka dá k dispozici (co se jí marketingově vyplatí) a na technických pravidlech při tom moc nesejde, protože sebeprimitivnější věc, jde donekonečna vypiplávat k dokonalosti.
Klíč je v tom, co se ještě marketingově vyplatí. Ze sportovního hlediska to sice není fér, ale je potřeba zajistit, aby se investice automobilkám vyplatila a proto musí taky alespoň občas uspět, protože jinak svoje peníze nalijí jinam, kde budou mít možnost se prezentovat úspěšněji. Nikdo nebude valit miliardy rok co rok do něčeho, co nemá výsledky.Řeči o tom, jak je prohrávání bude motivovat, aby na sobě víc makali, jsou strašně naivní. Tak to prostě nefunguje a příkladů je víc než dost.