Červe, pokud je to reakce na mne, tak:
a, nesrovnával jsem Kopáčkovo provinění s Kopeckého či Černého, porovnával jsem jejich provinění vůči vyneseným trestům. Což je zásadní rozdíl.
V jednom případě je za porušení článku 14.2 (Itinerář - dodržení trati) a 31.5 (Sled kontrol a směr jízdy) vyloučení, v druhém za porušení čl. 14.2 jen malý časový trest. Přitom dříve se porušení obou článků trestalo stejně vyloučením. Dnes ani pro jeden prohřešek trest jako takový stanoven není a je vše na libovůli SK. Tzn., že v případě prvním mohli SK udělit klidně přísný trest např. 5 či 10 min. penalizace (Kopáček by mohl závodit 2. den a třeba získat ještě nějaké body, i když by byl daleko mimo pódium), rozhodli se však pro ten nejpřísnější - vyloučení (opravdu by se takto tvrdě postupovalo i v případě st. č. 1 či 3?). V případě druhém cítím (a myslím, že nejen já), že odpovídající penalizace ke Kopáčkovu vyloučení je spíše v řádu minut než sekund.
b, z oficiálních dokumentů (např.
www.pamk.cz/media/attachments/3.6_oznam ... le_c_3.pdf) vyplývá, že k vjezdu do tankovací zóny z jiného směru došlo. Pro klasifikaci přestupku to samozřejmě neznamená nic jiného než porušení článku 14.2, tedy ne 31.5, protože tankovací zóny nepatří mezi oblasti kontroly. Na druhou stranu je ale tato označena standardními znaky dle FIA (
www.autoklub.cz/dokument/12088-pr-i-zna ... ntrol.html), takže silně pochybuji, že by to tak v onom místě nebylo a vše bylo označeno jen kužely a páskou, jak píše Červ.
PLuto píše: .... Sám nevím, jak bych v kůži sportovních komisařů rozhodoval. A jsem rád, že jsem o tom nemusel rozhodovat.
To plně chápu, Petře.
V tomto případě se totiž od tebe očekává, ať se vlk nažere a současně koza zůstane celá ...