Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME HA]

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod PLuto » ned 23.04.2017 20:53

Situace letos na Šumavě - obě posádky "zabloudily", netrefili správnou odbočku a přijeli špatně do tankovací zóny ; tankovací zóna není žádná kontrola, ale jen zóna

Situace před dvěma lety na Šumavě - Kopáček vyjel z UP, hned zatočil doprava, jel do protisměru závodních aut, projel do protisměru tankovací zónou, projel do protisměru časovou kontrolou "servis out", dojel na svou plachtu v servisní zóně (a mechanici už tuším začali zvedat auto, ale to už si přesně nepamatuju). Jakmile doběhla Bára, tak s autem odjeli do ČK, do které přijeli z jiného směru, než předepisuje trať
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19642
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod PLuto » ned 23.04.2017 20:53

Nikoho neomlouvám ani neobhajuju, ale obě situace jsou rozdílné. Jak z pohledu předpisů, tak i z pohledu selského rozumu.

Nicméně, podle mého názoru je penalizace 15 vteřin za tento přestupek málo.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19642
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod PLuto » ned 23.04.2017 23:59

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19642
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod lubos » pon 24.04.2017 05:57

Zcela podstatný rozdíl je v tom, že Kopáček vjel do servisu, ze kterého se do ČK (Servis IN) vracel z úplně jiného směru; dokazovat jestli se na autě v servisu dělalo (byť mohli) nebo se nedělalo, než byl copilotkou upozorněn na omyl, bylo už nad rámec "hodnocení provinění" (= porušení řádů).
lubos
A/5
 
Příspěvky: 190
Registrován: pát 09.05.2014 13:56

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod lubos » pon 24.04.2017 06:02

PLuto píše:Nikoho neomlouvám ani neobhajuju, ale obě situace jsou rozdílné. Jak z pohledu předpisů, tak i z pohledu selského rozumu.

Nicméně, podle mého názoru je penalizace 15 vteřin za tento přestupek málo.


Jestli není Tvoje vyjádření tak trochu schizofrenní: výš píšeš, že se jedná o zónu nikoliv ČK a hned vyjadřuješ názor, že 15s je málo. A vzal jsi v úvahu, že jiná (vyšší) penalizace by podstatně ovlivnila výsledky. Byť posádka nezískala časovou, technickou či jinou výhodu? A "tvořit" výsledky u "zeleného stolu" nepodporuje snad nikdo.
lubos
A/5
 
Příspěvky: 190
Registrován: pát 09.05.2014 13:56

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod Tomáš » pon 24.04.2017 15:44

Nechci se Pluta nějak zastávat, ale nic schizofrenního v tom nevidím. Poukazuje jen na to, co řada dalších, že rozdíl v míře provinění není zase tak markantní, aby se to projevilo v tak zásadně odlišných trestech (vyloučení vs. penalizace 15s).
Tvrzení, že posádky (Kopecký, Černý) nezískaly žádnou výhodu, přece není argumentem. V rally se klidně vylučuje i za to, že určitý díl je těžší o pár gramů než v homologačním listě a žádná výhoda tím nevzniká. Ostatně tu nezískal ani Kopáček, když píchal tehdy na Šumavě v časovce (výjezd z UP, např. v 6.40), blbě odbočil a dojel do servisu. Tam zjistil, že je špatně, tak hned vyrazil do časovky před vjezdem do servisu, aby si tam stihnul píchnout ve správný čas (dle harmonogramu o tři minuty později v 6.43). Selský rozum říká, že těžko co mohl v tu dobu stihnout v servisu udělat na autě. Kdyby se tehdy otočil a vrátil se ve stejném směru, asi by se nic neřešilo, bohužel ale zazmatkoval a vjel do té ČK z druhé strany.
Tomáš
N/3
 
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod PLuto » pon 24.04.2017 18:35

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19642
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod lubos » pon 24.04.2017 20:44

Tomáš píše:Nechci se Pluta nějak zastávat, ale nic schizofrenního v tom nevidím. Poukazuje jen na to, co řada dalších, že rozdíl v míře provinění není zase tak markantní, aby se to projevilo v tak zásadně odlišných trestech (vyloučení vs. penalizace 15s).
Tvrzení, že posádky (Kopecký, Černý) nezískaly žádnou výhodu, přece není argumentem. V rally se klidně vylučuje i za to, že určitý díl je těžší o pár gramů než v homologačním listě a žádná výhoda tím nevzniká. Ostatně tu nezískal ani Kopáček, když píchal tehdy na Šumavě v časovce (výjezd z UP, např. v 6.40), blbě odbočil a dojel do servisu. Tam zjistil, že je špatně, tak hned vyrazil do časovky před vjezdem do servisu, aby si tam stihnul píchnout ve správný čas (dle harmonogramu o tři minuty později v 6.43). Selský rozum říká, že těžko co mohl v tu dobu stihnout v servisu udělat na autě. Kdyby se tehdy otočil a vrátil se ve stejném směru, asi by se nic neřešilo, bohužel ale zazmatkoval a vjel do té ČK z druhé strany.


Primární pro další debatu je odlišit ČK a vjezd do tankovací zóny. Průjezd, příjezd (neprůjezd, nepříjezd; chybný průjezd, chybný příjed) těmito body má jiné parametry pro případné prohřešky. Debatovat zde o penalizacích/trestech za váhu dílu je možné, ale nemá to vztah k probíranému tématu (snad jen to, že jakýkoliv prohřešek proti řádům je trestán/penalizován). Okolnosti, které vedly k vyloučení Kopáčka byly na obou fórech (myšleno i "sousední") docela detailně popsáno, proto jakkoliv spekulovat nikam nevede. Taky nebyl vyloučen za nepovolený servis. Podstatné je to, že vjel do servisu mimo průjezd ČK; jestli ve svém čase nebo jiném je naprosto irelevantní. Pravda snažil se svou chybu napravit, nicméně při "opravě" přijel do ČK (nikoliv tankovací zóny) ze špatného (= trestatelného/penalizovatelného) směru. A jestli řády umožňují takový prohřešek penalizovat/trestat časovou penalizací, tak proč se neodvolal?
lubos
A/5
 
Příspěvky: 190
Registrován: pát 09.05.2014 13:56

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod PLuto » pon 24.04.2017 20:48

Ještě bych k tomu dodal jednu věc. On totiž Kopáček ještě předtím projel časovou kontrolou "servis out". I když tam nezastavil a nedal jízdní výkaz, tak tou kontrolou projel. Tzn. je k tomu připočítat i porušení předpisu o nedodržení správného pořadí průjezdů kontrolami.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19642
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rallye Šumava Klatovy [MČR] + Historic Rallye Vltava [ME

Nový příspěvekod Tomáš » pon 24.04.2017 21:22

Potřetí: já nezpochybňuji, že Kopáčkovo provinění je větší než Kopeckého a Černého. Od začátku to tady píši a vím, o co se v obou případech jedná či jednalo. Jen se podivuji nad tím porovnáním trestů - tj. vyloučení vs. směšných 15 sekund. Toť vše, rozumíme si?
Luboši, nepíši, že Kopáčka vyloučili na základě nepovoleného servisu. Jen reaguji na tvé, že Kopecký s Černým nezískali výhodu. Tu nezískal ani Kopáček.
Taky vyjadřuji silné pochybení, jestli je rozhodování sporťáku vždy tak objektivní a nezávislé, když nejsou dány jasné mantinely, co a jak se trestá (nebo jsou? když tak mi dejte nějaký odkaz, nemusím všechno vědět).
Proč dostali Kopecký s Černým penalizaci právě 15 sekund? Pluto píše, že se mu to zdá málo. Přiznám se, že mně také, ale vlastně ani nedokážu říct, co by bylo tak akorát. Minuta? Dvě? Nebo pět? Nebo 15 sekund je moc a měli dostat jen peněžitý trest? Tedy záleží to na tom, jak se sporťáci vyspí (což je špatně, ale pořád je to ještě lepší varianta), nebo na tom, o koho se jedná (to už by bylo úplně špatně)? Dostane tedy stejný trest jezdec, ať už se jmenuje Kopecký nebo Kopáček, nebo-li měří se všem stejně?
Když rozhoduje u každého sporu (trestného činu) běžný soudce, řeší se v prvním případě, jestli není v konfliktu zájmu či jestli tam není nějaká podjatost. V případě Šumavy rozhodoval hlavní sporťák Honza Regner (člen Svazu rally) o jiném členu SR (spolujezdec), resp. o hlasitém podporovateli nového prezidenta AČR. Rozumíme si, že pak může docházet k důvodným pochybnostem.

Schválně jsem teď hrábl do archívu a vytáhl Standardní propozice pro Rally z roku 1996.
V Kapitole VI., čl. 23 se dočtu výčet penalizací rozdělený do několika části. Uvedu jen příklady:
- Start není povolen: 4.8 Neúčinný katalyzátor, 7.2 Nezaplacení vkladu, ....
- Vyloučení z rally: 13.5 Třetí dopraví přestupek, 16.5.2 Nedodržení předepsané trati, 17.5 Vjezd do oblasti kontroly z opačné strany, ....
- Časové penalizace: 17.3.9 Za každou minutu zpoždění v ČK 10s, ...
- Peněžité pokuty - 11.7.1 Chybějící tabulka raly (300,- Kč), ...
- Tresty dle rozhodnutí sboru SK: 19,15 Odmítnutí startu, ....

Pak je jasné, za co je je jaký trest a nejsou důvody někoho podezírat, že se rozhoduje podle jména, a ne podle skutků.
Toť z mé strany vše, snad jsem se vyjádřil srozumitelně.
Naposledy upravil Tomáš dne pon 24.04.2017 21:24, celkově upraveno 2
Tomáš
N/3
 
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2017

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron