Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 22.06.2017 16:31

Když už posádka musí na RZ zastavit kvůli pomoci nebo neprůjezdnosti, tak je to vyšší moc a přidělí se upravený čas. Ale pokud je trať průjezdná, tak většinou není co řešit. To by se pak mohly přepočítávat časy i u vzadu jedoucích posádek podle toho, kolik měly na trati vytahaného bordelu, kvůli kterému musely jet pomaleji, než ti vepředu. Nebo když půlka pole pojede na suchu a druhé zaprší. Rally v tomto nikdy nebude úplně objektivní, ale holt to k tomu patří.

A Mates nemáš pravdu, žádost sporťáci dostali, prozkoumali a právě proto, že to byla margnálie v řádu několika málo sekund, tak to bylo zamítnuto.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9467
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Mates » čtv 22.06.2017 18:38

OK, vyřešeno, akorát srovnávat vytahaný bordel se zpomalováním posádky z důvodu havárie...stejně jako PLutovy argumenty, nevím, nepřijde mi to hodné tohoto fóra.
PS: Když se podíváš na výsledky a jednotlivé souboje z letošních Hustopeč, tak i těch "několik málo sekund" by hrálo v několika případech docela podstatnou roli. Tím za mě vše k tomuto.
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Mates » čtv 22.06.2017 19:40

Zpět k rally, po 4 letech se mi konečně Hustopeče nekryly s MS v motokrosu, tak jsem s radostí vyrazil k RZ.

V pátek jsme se nechali "zavřít" na Bořeticích a šli jsme od koupaliště v Němčičkách k rozhledně na Kraví hoře, první průjezd na známé šotolině, kde vloni startovala "půlená" RZ, v esíčku pro mě překvapivě nejdravěji z celého startovního pole Honza Kopecký, opravdu moc hezký průjezd. Opatrněji Pontus, velmi agresivní Pech s Jakešem. Honza Dohnal se s tím dost pral a nechybělo málo, aby skončil v hodinách. Výborná atmosféra, hrozně moc lidí, akorát chvílemi nepříjemné poprchání a nepříliš znalý pořadatel na místě. Když byla RZ přerušena kvůli Vlčkovi a následně spuštěna, necelou minutku před příjezdem Kukučky se mu na cestě toulali opilí fanoušci, ale vyřešilo se to tak, jak by se to asi řešit mělo (lidi, co pár let chodí na rally, mu řekli/ukázali jak to má udělat a byl klid).

Druhý průjezd jsme se přesunuli ještě dále od auta (více nahoru), dvě zatáčky po "obávaném" skákacím horizontu, taková rychlá pravá katovací do kopce, šlo tady ale vidět i následnou levou na horizontu s protikatovacím jehlanem a dobržďování do pomalé levé, v té tmě se chvíli před startem spustil déšť, který postupně sílil (po nějakých asi 7-mi autech), následně to bylo ale opět zhruba po průjezdu Trněného bez deště. Celkem na jistotu Kopejda, Tidemand viditelně už s téměř vyzutou pravou zadní gumou (taky měl v katovací pravé mírnou krizi, když mu zadek auta klouzal směrem na jehlan), zvládl to ale bravurně. S brutálním nasazením a velkým katem Pech, Maťo Koči taky s defektem (PP), rychle projel ještě Valda a pak to byly v dešti spíše opatrné průjezdy, opět s prominutím tragický průjezd v podání Honzy Dohnala. Nejvíc mě ale nadchl Szeja, který byl hodně agresivní a šel i celkem dost pozdě na brzdy, trochu ho to na tom mokrém rozhodilo, ale bravurně to ustál, vynikající 3. čas v cíli RZ mě příliš nepřekvapil. Co mě ale překvapilo bylo obrovské množství defektů na PP pneumatice zhruba u 20? aut. Snad za celý můj rallyový život se mi nestalo, abych viděl 4 po sobě jedoucí auta na defektu :) Trochu jsem nepochopil Suchařípu, který na tom úzkém v lese, kde se téměř nedalo vyhnout, zastavil a šel se podívat, jestli na té gumě ještě alespoň kousek dojedou, než ji budou muset vyměnit. No, museli jsme zde setrvat až do konce startovního pole (cca 1:30 ráno), k autu jsme došli zhruba ve 2:00 a domů jsem se dostal nějak okolo 4:30.

Protože jsem byl hrozně unavený, nepočítal jsem s tím, že druhý den ještě někam pojedu. Osud tomu ale zřejmě chtěl jinak, vzbudil jsem se v 8 ráno bez budíku plný energie a toužící po dalším rallyovém zážitku jsem rychle vyhledal harmonogram, googlil kam ještě stihnu dojet a nakonec z toho vzešlo známé místo za fotbalovým stadionem na RZ Diváky.

Zde jsem poprvé narazil na nepříjemnou pořadatelku (konkrétněji rozhodčí faktu), která mě asi 1:20h před startem RZ poslala někam, když jsem chtěl přejít asi 100m po trati RZ, údajně to bylo moc nebezpečné a za případný průser ručí ona, nikoliv já. No, krev se ve mně vařila, ale řekl jsem si, že dohadování nemá cenu, i když jí zrovna v ten moment na cestu proklouzla rodinka se 3-mi malými dětmi, která šla opačným směrem (tedy dál) a těm neřekla ani půl slova. V klidu jsem si to obešel, zaujal místo a čekal na první auta. Opět chvílemi mrholení, silný vítr. A už je to tady...Kopejda čistě a rychle, Valda s Jakešem na oko agresivněji, časově na tom 8.-9. km RZ do 1s s Kopejdou, v cíli to ovšem bylo přes 10s v jejich neprospěch! Ášín hodně rozevlátě, agresivně, pěkný průjezd, stopky ukazovaly náskok téměř 5s na Honzu (v cíli 3,4s, takže tu druhou půlku jel asi opravdu rychle, nebo někde ze začátku udělal chybu). Na oko hezky Tidemand, Szeja, lehčí krizi měl Grzyb a super i špička Lancerů (na oko ovšem nejlíp Matěna). Dvoukolky taky pěkné průjezdy, hodně agresivní Wagner vs. klidný Mareš...po Kupcovi jsme se rozhodli přejet na následující RZ, v podstatě do místa, kde končila v pátek RZ Bořetice. Byla to čistě "přejezdová" RZ, takže jsme došli jen k cestě, zaujali pozici a viděli rychlý přílet, průjezd retardérem, dobržďování a pravé odbočení ze širokého asfaltu na úzký uskákaný, následně i dobržďování a odbočování do esíčka, které už bylo lehce na šotolině. Relativně hezký a přehledný úsek. Kopejda opět velmi agresivní, nádherný průjezd a při katu ho to hodně vytáhlo až do venku, když střechou lízal listy ze stromu, který byl těsně za odbočením. Pěkný průjezd od téměř kompletní špičky, dovolil bych si ale "vypíchnout" tři průjezdy - Honza Dohnal, opravdu moc pěkný přílet a na to, jak má velké auto, hodně precizně projetý retardér, velmi agresivní Tidemand, který dobržďoval do retardéru na poslední chvíli a v následném pravém odbočení potáhl i za ručku a Dan Landa, ano jeho průjezd nebyl vůbec špatný! Poté při příjezdu Pokorného jsme se chystali pryč z RZ, počkali jsme si na něj, pozdě na brzdy, probrždění a ještě ručka, poblíž stojící Honza Černý jen zakroutil hlavou a mířil tak jako my na poslední RZ - Diváky, opět na šotolinu, tentokrát ale spíše na ten pěkný přílet z lesa.

Asi půl hodinky před startem RZ se výrazně zatáhlo a cca 15 min před startem začalo pršet. Při pohledu do výsledků jsem odhadoval, že Mirek Jakeš půjde na bednu a Honza Dohnal půjde z 9. na 5. místo (vyšel mi jen tip na Jakeše, Dohnalovi se to o 1,6s nepovedlo). Tak nějak jsem čekal, že Kopejda s Ášínem nebudou mít moc kam spěchat a vzali to opatrně, zároveň jsem si přál, aby to hlavně nikdo nezahodil. Nejvíce jsem se toho bál u Míry Jakeše, ten však předvedl řekl bych průjezd dne, kdy se toho opravdu nebál a i na oko bylo vidět, že to třetí místo chce urvat pro sebe - už v půlce RZ byl průběžně o něco málo před Valdou a tak jsem doufal, že to oba udrží na cestě, což se nakonec podařilo. Výborný průjezd opět Honza Dohnal, tady ještě jel rovinu s Jakešem (by oko dokonce o zhruba půl vteřinky rychleji), takže ke konci nejspíše vyrobil nějakou menší chybičku. Hodně pozdě přijel Szeja, který byl dle "očitých svědků" venku někde kousek od místa, kde zůstal Štajf. Na jednu stranu smůla ze ztráty 4 pozic na poslední RZ, na druhou stranu štěstí, že dojel až do cíle. Fantastický průjezd předvedl Martin Šikl, o to více mě mrzela zpráva o jeho odstoupení kvůli TZ na této poslední RZ. Opět solidní Landa, Wagner měl promáčklý blatník a menší časovou ztrátu, takže nejspíše taky něco vyvedl, Mareš čistě ale rychle, Janotova jízda na částečně mokré šotolině byla taky velmi pěkná, po Kupcovi jsme se odebrali domů.

Celkově vzato musím velmi ocenit práci pořadatele, RZ-ty tradičně nádherné, podmínky ale daleko přívětivější divákům než v posledních letech (nemyslím někde v lese, tam nikdy nebyl problém, ale spíše na tradičních a profláklých místech), dokonce jsem viděl, že na Kurdějově stáli lidi blíž než my před 4-mi lety, dokonce i páska byla téměř všude blíže, rozumní pořadatelé (až na drobné výjimky, ale to bývá zvykem), příjemní lidi, nádherné souboje do poslední RZ, dalo se toho stihnout hodně, přejezd mezi Divákami a RZ Velké Pavlovice-Němčičky necelých 10 minut byla taky nádhera.

Za mě výkon na jedničku s hvězdičkou podali Honza Kopecký s Lamou (výkon opět profesorský, až na ten defekt), ale zároveň mě příjemně překvapila Honzova agresivní jízda, na to až tak zvyklý nejsem. Velké oživení znamenal Pontus, Ášín se do toho začíná (i přes chyby a defekty) trochu více dostávat, otázka je, zda-li to spíše nebylo jemu vyhovujícím profilem RZ, fantastický...ano takto si troufnu nazvat výkon Mirka Jakeše (i přes jeho chcípnutý motor a nějaké chyby) jel opravdu velmi velmi dobře a to nasazení na poslední RZ, nechal za sebou i piloty, kteří mají v podobném autě více nacouváno než on najeto, pro mě vítěz soutěže. Rád jsem v ČR opět viděl Valdu, na oko pěkně. Pro mě asi největší překvapení byl výkon Honzy Dohnala v sobotu. Normálně by mě až tak nepřekvapilo, že vyhrál etapu, ovšem po tom šíleném pátečním trápení to byl úplně jiný pilot, všude kde jsme v sobotu byli byl opravdu výborný a už dlouho jsem takhle neviděl jet WRC na českých tratích v mistráku. Moc víc nemohl udělat Míra Tarabus, na oko pěkné průjezdy, onboardy taky super. Na několika místech skvělý i Szeja, příjemně mě překvapil Dan Landa, který za sebou nechal všechny produkční vozy včetně Martina Březíka. Vím, s R5 by to měl zvládat, ale předvedl opravdu hezký výkon i na oko, jen škoda chyb za tmy, mohlo to být ještě o pár příček výše. Na oko super (dokud jeli) Kopáček s Jelínkem, velmi dobře tradičně Březík, ale i Šikl nebo Matěna, příjemně mě překvapil atraktivními průjezdy Kukučka, v pátek se moc nedalo dívat na Trojana, v sobotu především na šotolině jel ale taky moc hezky. Dvoukolky v čele s Marešem a Wagnerem, ale i Kupcem, Knápkem a místy i Pospíšilíkem taky nádhera. Naopak pro mě zklamání Martin Koči, ve tmě jel sice výborně, ale jeho výkon v sobotu i pátek první sekci byl hodně neslaný nemastný. Pro mě zklamání (hlavně pro oko fanouška) Grzyb s Odložilíkem (ve Vyškově mu to na šotol šlo podstatně lépe), velmi mě zklamal i Drotár, i když je to starší pán, není to tak dávno, kdy svými průjezdy přiváděl diváky do varu, no a asi největší zklamání Pokorný.

Tak ještě jednou díky za skvělý závod a snad příští rok znova!
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Miloš-V » čtv 22.06.2017 23:36

Wow, tak tohle je divácký report, jak má být, jako bych tam byl! :o
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Haryk » pát 23.06.2017 08:01

Mates, je to sice subjektivní (jak jinak, když je to tvůj pohled), ale parádně se to čte. Za mě dost dobrý ;)
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Tomáš » sob 24.06.2017 08:44

Ad problém přidělování (úpravy) času:
- říkat v dnešní době, že ztráta v řádech klidně i cca 5-10 s je marginálie, je hodně odvážné tvrzení. I těch zdánlivě hloupých pár sekund dnes rozhoduje o umístění.
- dále, srovnávat zdržení u nehody kvůli signalizaci ofic. pořadatele soutěže s deštěm či vytahaným blátem je nesmysl, srovnávat to pak s vystrčeným holým zadkem či vytaženým kamenem na cestu a jetí jinou stopou už lehce hraničí s demagogií
- není pravda, že toto zdržení nelze dost dobře rozpoznat, většina posádek má v autě kamery (ze špičky předpokládám všichni) a zjistit a určit toto zdržení jde s přesností na max. plus minus půlsekundy. Provede se jednoduše rozdíl mezi časem z bodu A (místo signalizace nehody) do bodu B (kde už jede posádka normálně) při jednom a druhém průjezdu, příp. porovnání mezi dvěma srovnatelnými jezdci (jeden jede normálním tempem, druhý je zdržen).

Při neřešení těchto zdržení mám docela zásadní obavu, a to že bude-li se uplatňovat pravidlo, kdy se čas upravuje jen v případě zastavení u nehody, pak se tomu posádky přizpůsobí a dojde v jejich myšlení k následujícímu:
a, typ horká hlava - seru na mávání traťáka, jdu do toho po hlavě a furt to držím. Přece neztratím sekundy, když teď bojuju s druhým v desetinách (nebezpečí, které to s sebou přináší, snad nemusím rozebírat)
b, typ slušňák - raději zastavím, ať neztratím čas pomalou jízdou (samozřejmě je tu pak riziko, jestli mi třeba nezprzní výsledky blbě přiděleným časem, ale to se dá obvykle reklamovat)
c, příp. typ vychcánek - ty jo, obul jsem blbé gumy, prší a já jedu na tvrdých, tak mávání traťáka využiju a zastavím, pak mi přidělí čas podle jiných (kteří třeba obuli správně), takže na tom ještě vydělám

Samozřejmě se dá pokračovat v úvahách dále, každopádně sportovní komisaři (a nejen ti tady na fóru) by se měli nad daným problémem aspoň zamyslet a rozhodnout se, jestli reklamaci času byť i v řádech sekund budou v budoucnu řešit, či nikoliv (s riziky, které jsem výše naznačil).
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1577
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod PLuto » sob 24.06.2017 10:58

Ad Tomáš:

Obecným zvykem nejen u nás, ale na všech soutěžích od MS až po národní šampionáty je tyto zlomky vteřiny či vteřiny při podobných situacích neřešit. Protože samozřejmě by toho řada lidí mohla zneužívat. Stačí jedno havarované auto a pak by se podobná situace musela řešit prakticky u každé projíždějící posádky. Stačilo by zahlédnout trojúhelník a už to může být zdržení. Stačí, aby u cesty stál spolujezdec a ukazoval ceduli OK a už to je rozptýlení pro jezdce, kvůli kterému může ztratit zlomky vteřiny, vteřiny či jak bylo vidět teď na Kypru, tak i celý závod. Navíc by se tím přineslo spoustu nového rozhodování od zeleného stolu. Kdyby měli sporťáci tímto způsobem podobné věci řešit a měli čekat, až se k nim dostane onboard z daného místa (případně dle tvé rady čekat i na druhý průjezd a pak porovnávat oba průjezdy, třeba i za jiných podmínek), tak bychom se dostali do situace, že závodníci by už dávno dojezdili, ale sporťáci by stále řešili, jestli teda ten jezdec v daném místě ztratil půlvteřinu nebo vteřinu...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23056
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Miloš-V » sob 24.06.2017 11:15

Celý ten proces rozhodování od stolu by se měl pokud možno co nejvíce omezit jen na případy, kdy to skutečně nejde jinak. Do teď to ničemu nevadilo, tak proč teď najednou jo? Je to nefér, to je pravda, ale prostě rally nejsou okruhy, trochu nefér (ve smyslu nerovných podmínek) to bude z podstaty věci vždycky.
Tratě RZ jsou v MČR v podstatě stejné jako před dvaceti lety (základ většiny soutěží se i přes větší či menší změny zpravidla nemění). Těch dvacet let zpátky se časy na desetiny ani neměřily, a teď by se mělo řešit jejich upravování v těchto řádech? Bylo by to sice spravedlivější, ale dá se vůbec o spravedlivosti mluvit, když do toho zaneseme faktor lidského rozhodování?
Pokud jde o Tomášovu obavu, v současnosti to funguje podle mého názoru vcelku dobře. Ano, občas to je třeba lehce nefér, ale to je holt princip vyšší moci v rally. Podobně jako třeba počasí, prach, bordel, a podobné.
Právě ten lidský faktor (největší hrozba pro spravedlnost) by se měl omezit skutečně jen na nejnutnější situace. Já jsem třeba i proti rozhodčím faktu v retardérech. když se retardér postaví ze sudů naplněných vodou, nebo z pneumatik, vylitých betonem, případně i z velkých balíků slámy, a to tak, že nejde projet jinak než korektně, není co řešit.
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Walach » ned 25.06.2017 18:22

Tomáš píše:Ad problém přidělování (úpravy) času:
- říkat v dnešní době, že ztráta v řádech klidně i cca 5-10 s je marginálie, je hodně odvážné tvrzení. I těch zdánlivě hloupých pár sekund dnes rozhoduje o umístění.
- dále, srovnávat zdržení u nehody kvůli signalizaci ofic. pořadatele soutěže s deštěm či vytahaným blátem je nesmysl, srovnávat to pak s vystrčeným holým zadkem či vytaženým kamenem na cestu a jetí jinou stopou už lehce hraničí s demagogií
- není pravda, že toto zdržení nelze dost dobře rozpoznat, většina posádek má v autě kamery (ze špičky předpokládám všichni) a zjistit a určit toto zdržení jde s přesností na max. plus minus půlsekundy. Provede se jednoduše rozdíl mezi časem z bodu A (místo signalizace nehody) do bodu B (kde už jede posádka normálně) při jednom a druhém průjezdu, příp. porovnání mezi dvěma srovnatelnými jezdci (jeden jede normálním tempem, druhý je zdržen).

Při neřešení těchto zdržení mám docela zásadní obavu, a to že bude-li se uplatňovat pravidlo, kdy se čas upravuje jen v případě zastavení u nehody, pak se tomu posádky přizpůsobí a dojde v jejich myšlení k následujícímu:
a, typ horká hlava - seru na mávání traťáka, jdu do toho po hlavě a furt to držím. Přece neztratím sekundy, když teď bojuju s druhým v desetinách (nebezpečí, které to s sebou přináší, snad nemusím rozebírat)
b, typ slušňák - raději zastavím, ať neztratím čas pomalou jízdou (samozřejmě je tu pak riziko, jestli mi třeba nezprzní výsledky blbě přiděleným časem, ale to se dá obvykle reklamovat)
c, příp. typ vychcánek - ty jo, obul jsem blbé gumy, prší a já jedu na tvrdých, tak mávání traťáka využiju a zastavím, pak mi přidělí čas podle jiných (kteří třeba obuli správně), takže na tom ještě vydělám

Samozřejmě se dá pokračovat v úvahách dále, každopádně sportovní komisaři (a nejen ti tady na fóru) by se měli nad daným problémem aspoň zamyslet a rozhodnout se, jestli reklamaci času byť i v řádech sekund budou v budoucnu řešit, či nikoliv (s riziky, které jsem výše naznačil).

Díky Tomáši že jsi pochopil, co jsem se snažil říct a neupnul se na půlvteřiny a argumenty s holým zadkem. :lol:
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1957
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod nowi » ned 25.06.2017 18:59

Pokud bude mít někdo zájem, i já jsem v krátkém deníčku zrecenzoval letošní Hustopeče (tak, jak jsem je vnímal a zažil já) - http://www.rallylife.cz/recenze-agrotec-rally-hustopece/
Uživatelský avatar
nowi
N/1
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob 20.10.2012 21:34

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2017

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků