Rallye Monte Carlo

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 27.01.2019 18:09

Tanak je kapitola sama pro sebe, ono je zazrak, ze vubec neco rika, docela se to za posledni roky naucil. Kdyz jsem s nim delal rozhovor na barumce 2014, mluvil jsem vlastne jen ja :D
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8553
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Mates » ned 27.01.2019 18:42

Co na to říct? Uff...Ogi je prostě král. Dokázal to vlastně s různými auty, i když spousta kritiků tvrdila, že vyhrává jen a pouze díky VW. Vlastně i na zdejším fóru, opět ukázal, že má nervy ze železa a proč taky dominuje v posledních letech, neuvěřitelný :!: Strašně mě mrzí, že svého času Loeb taky nepřestoupil do jiné značky, zajímalo by mě, jestli by ten titul zvládl, i když je fakt, že s Xsarou od Kronosu dominoval tak jako tak. Nechci se pouštět do žádných srovnávání, nicméně oba SEBové jsou prostě jiný svět, hlavně díky jejich mentální síle. Nicméně, že jsou Ogier, Neuville a Tanak rychlostně jinde než zbytek světa, to už asi nikdo vyvrátit nedokáže, sem tam se jim dokázal rychlostně přiblížit Meeke, občas Loeb či někdo jiný, ale pravidelně byli jednoznačně 3 nejrychlejší auta na trati, no bude to opět hodně zajímavá a napínavá sezóna :!: Pokud jsem dobře slyšel, tak je to nejtěsnější rozdíl mezi prvním a druhým v historii Monte Carla, čemuž bych asi i věřil, když si vzpomenu, jaké zde v minulosti bývaly rozdíly.

Uznání zaslouží ale i Neuville, přestože byl několikrát v rozhovorech na ránu, tak takhle vysoce nasazené tempo ustál až do cíle, s čímž asi moc lidí nepočítalo (i já jsem byl 50/50 že to jeden z prvních dvou nezvládne). Velké zklamání Mikkelsen, lehce Lappi a vůbec největší pro mě asi JML...celou rally byl absolutně nevýrazný (krom jednoho děleného nejrychlejšího času s Ogim), vlastně jsem nechápal, že si jej Toyota v kombinaci s Meekem nechala, no uvidíme, třeba se ještě na pár soutěžích vzpamatuje, ve Švédsku bude mít dobrou pozici, ale na boj o top3 na konci roku už to u něj nevidím růžově a obávám se, že je tohle jeho labutí píseň...
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 3702
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 27.01.2019 19:25

Karbonyl píše:Mě zaujalo, že v tom sjezdu z Turini k cíli měl Ogier maximálku skoro o 10 km nižší než Hyundaie. Teď je samozřejmě otázka, jestli je to v tom jeho problému, nebo je i20 takové dělo, nebo jiná převodovka... Kdo ví.


Téměř jistě převodovka v kombinaci s jiným průběhem výkonu motoru.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12540
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 27.01.2019 19:34

Já bych ještě chtěl zdůraznil jedno jméno - Gus Greensmith. Myslím, že na Monte podal jednoznačně svůj nejlepší výkon v životě a jestli bude takhle pokračovat, tak to dotáhne hodně daleko.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12540
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Acom » ned 27.01.2019 19:51

Myslim, ze sledujeme sportovne nejhodnotnejsi obdobi v mistrovstvi sveta.

Skvela technika a skveli jezdci. Na monte startovalo poslednich 15 titulu mistru sveta;) Tanak a Neuville se snazi ty dva exoty nahanet. Proste vyborna podivana. I ostatni tomu davaji grady. JML nekdo tady psal, ze na to nema. Mozna ne ale ten jeho zapal, ktery ma je uzasny.

Jeste k tomu All live. Zive vsechny RZ. To cloveka vtahne do deje uplne silene. Vidite tam emoce, vypeti proste vsechno co k rally patri. Me osobne bavi wrc hodne.
jojo, pořád se něco děje...
Ich liebe grüne Atomenergie
Acom
N/2
 
Příspěvky: 624
Registrován: úte 01.01.2008 01:22
Bydliště: Jak kdy a jak s kym:)

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 27.01.2019 20:19

Mates píše:Uznání zaslouží ale i Neuville, přestože byl několikrát v rozhovorech na ránu, tak takhle vysoce nasazené tempo ustál až do cíle, s čímž asi moc lidí nepočítalo (i já jsem byl 50/50 že to jeden z prvních dvou nezvládne). Velké zklamání Mikkelsen, lehce Lappi a vůbec největší pro mě asi JML...celou rally byl absolutně nevýrazný (krom jednoho děleného nejrychlejšího času s Ogim), vlastně jsem nechápal, že si jej Toyota v kombinaci s Meekem nechala, no uvidíme, třeba se ještě na pár soutěžích vzpamatuje, ve Švédsku bude mít dobrou pozici, ale na boj o top3 na konci roku už to u něj nevidím růžově a obávám se, že je tohle jeho labutí píseň...

S Mikkelsenen souhlas, na onboardech bylo vidět, že v jednom kuse jede strašně agresivně, spousta krizí, až tu jednu definitivně neustál. Latvala byl takový standard, co jezdí vždycky - plus mínus vepředu, ale jakmile na něj jednou spadne nějaká psychodeka, což se tentokrát stalo v neděli ráno, tak se z toho do konce rally už většinou nevyhrabe.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8553
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 27.01.2019 20:58

Mikkelsen si dlouhodobě nerozumí s tím, jak funguje Hyundai jako auto. Je zřejmé, že on potřebuje úplně jiný přístup k nastavení auta. Takto zkouší měnit svůj styl místo toho, aby si přizpůsoboval auto. Teď to zkusil brutálně, časy tam celkem skákaly, ale nešlo to ustát. Uvidíme, kam se to bude vyvíjet dál po odchodu Nandana, který byl hlavní zastánce přístupu, kdy hlavní slovo mají technici a ne jezdci.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12540
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Miloš-V » ned 27.01.2019 21:49

Od Latvaly jsem nečekal na Monte boj na špici, zajel tam +- to, co tam jezdí každý rok. Jediné, co mě u něj lehce zklamalo, je to, že v závěru s tím Loebem nezkusil zabojovat, ale třeba zkusil a prostě mu to nešlo, nevím.
Celkem mile mě překvapil Meeke, až na ty defekty neudělal žádnou krávovinu, celou soutěž se sžíval s autem, v neděli už bylo vidět, že mu auto sedlo a vyhraná powerstage, navíc takovým celkem velkým rozdílem, když tam dva jezdci bojovali o pořadí, paráda.
Parádní jízda to byla od Ogiera, tam vůbec není co komentovat, naprosto úchvatný výkon, držel jsem mu palce, ať Neuvilla dá, a ukázalo se, že není šestinásobným mistrem světa náhodou.
A konečně, jak už bylo řečeno, velké uznání si zaslouží G. Greensmith, jel úžasně, moc mě dřív nepřesvědčoval, ale druhá půlka loňské sezony už začala být zajímavá, a teď ukázal, že to není žádný mladý janek, ale že to má srovnané v hlavě. Navíc mě hrozně baví jeho vystupování - ten jeho suchý anglický humor, klid, sympatické vystupování bez okázalých gest... Přestup z R5 do WRC není žádná sranda a obávám se, že v současné době ho nemůže bez problému zvládnout prakticky nikdo, viz třeba Pontus, na to, jak jezdil při sporadických startech s Fiestou WRC '11... nic slavného... tak podobně těžké to bude mít i Gus, ale z výše zmíněného je jasné, že za sebe bych ho ve velkém MS viděl moc rád. Přesně tento typ osobnosti mi v MS od odchodu Marcuse Gronholma chybí. Angličané k té mentalitě mají blízko, ale třeba Elfyn je takový moc mirkodušínovský (nic proti, chraň Bůh - i Elfyna mám moc rád a jeho přístup mi také imponuje).
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 785
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Tomáš » ned 27.01.2019 22:08

Karbonyl píše:Mě zaujalo, že v tom sjezdu z Turini k cíli měl Ogier maximálku skoro o 10 km nižší než Hyundaie. Teď je samozřejmě otázka, jestli je to v tom jeho problému, nebo je i20 takové dělo, nebo jiná převodovka... Kdo ví.

Tak letošní Monte jsem sledoval docela poctivě a protože nic takového jsem nezaregistroval, tak jsem si dal na dobrou noc ještě onboardy z inkriminovaného místa.
1. průjezd:
Suninen 192 km/h, Meeke 189, Tannak 191, JML 192, Loeb 187, Neuville 189, Ogier 192, Greensmith 185, Rovanpera 183, Veiby 171
2. průjezd
Suninen 196 km/h, Meeke 191, Tannak 190, JML 193, Loeb 189, Neuville 189, Ogier 192, Greensmith 174, Veiby 196 , ...

Netuším, jak moc je to přesné (u er-pětek se trochu rozchází hodnoty při prvním a druhém průjezdu, ale je fakt, že Greensmith to už v závěru dost jistil), ale asi víceméně jo. I v sobotu na té dlouhé rovině zhruba ve 3/4 tratě RZ9-11 je jedna pořádná vypalovačka a i tam jel Ogierův citroen 192, takže rozdíly ve skříních určitě víceméně žádné nebyly.
Každopádně jeden zajímavý moment z této porovnávačky. V onom sjezdu z Col de Turini těsně před místem maximálky je levá naplno (po pravé straně hned u cesty tam stojí nějaká budka) a v ní Loeb jako jediný ze špičky v prvním průjezdu lehce sundal nohu z plynu. Zatímco např. Ogier má v tom místě už 186, Loebovi spadne rychlost z nějakých 180 na 167 (z cca 8100 ot. na 7200) a teprve pak to rozjede na téměř maximálku (je ale slyšet, že auto by díky tomu odvrknutí ještě jelo). V druhém průjezdu už to ale statečně drží naplno jako ostatní a motor hned poté vrká v omezovači ...
Tomáš
N/3
 
Příspěvky: 1306
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 27.01.2019 22:28

Díky za analýzu, mrknul jsem na to znova a těch 192 Ogiera jsem přehlídl. Asi jsem měl po ránu ještě zavřené brejle :D
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8553
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2019

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník