Stránka 7 z 7

Re: Novinky v ME 2021

Nový příspěvekNapsal: pon 01.11.2021 00:19
od PLuto
Andreas Mikkelsen v halloweenském podání

Mikkelsen halloween.jpg

Re: Novinky v ME 2021

Nový příspěvekNapsal: sob 06.11.2021 15:40
od PLuto
Rally Hungary byl prvním z rozlučkových závodů Eurosportu s ERC a zároveň i automobilovými soutěžemi. Na tomto závodě se naposledy představil jeden z kameramanů a také reportér ERC Rally Radia Julian Porter - oba se nebudou moci zúčastnit závěrečného podniku na Kanárech kvůli nesmyslné termínové kolizi s Monzou.

ERC 2021.jpg

Re: Novinky v ME 2021

Nový příspěvekNapsal: pon 22.11.2021 01:57
od Pepi1155
Zdravím, trochu jsem se díval na konečné výsledky sezony ME a nejde mi do hlavy proč se Eriku Caisovi nezapočítává bod z Azorů. Přeci je 8 závodů takže se dle pravidel započítává 7 nejlepších výsledků a vzhledem k tomu, že Cais nejel poslední závod, tak by se mu měly započíst všechny výsledky. Mikkelsen má také odjetých 7 závodů s tím, že poslední nejel a započítávají se mu všechny, které odjel. Snažil jsem tuto otázku rozlousknout, ale bezvýsledně. Nemáte někdo na mou otázku odpověď.

Moc díky :)

Re: Novinky v ME 2021

Nový příspěvekNapsal: pon 22.11.2021 06:50
od Tomáš
Pepi, jsou jen dvě možnosti:
1. jedná se o obyčejnou chybu, někdo se upsal a omylem výsledek škrtnul
2. Cais nedal po odpadnutí auto do závěrečného úpečka a bod mu tak logicky nenáleží

ad1, bod z Azor je uvedený ve výsledcích na ewrc-results i na of. stránkách fiaerc, takže pokud je to chyba na fiaerc, tak je možné, že ji na ewrc-results normálně opsali
ad2, na stránkách fia.com, kde je zatím tabulka po 7 závodech, u Caise není uvedený žádný bod. To by napovídalo tomu, že auto v závěrečném UP nebylo. Je to naprosto správné pravidlo (byť se tady proti němu Pluto tak rozčiloval), protože máš-li dostat body ze závodu, musí mít možnost soupeř dát na tebe protest. Jak ukázala historie (viz rok 2019 - Ingram vs. Lukjaňuk) , někdy může v konečném součtu rozhodovat opravdu každý bod. Jasně, může nastat extrémní případ, že např. auto kompletně shoří a už není co kontrolovat- Ale kolik takový případů z celkového množství je či bylo?! V drtivé míře se nejedná o nějaké fatální škody a když má auto poškozený chladič nebo vyvrácené kolo (viz Barumka), může kdokoliv proti tomu auto protestovat. Moc lidí asi neví, že motory u Orsákových fiest se před barumkou dělaly u Vančíka (žádný M-Sport) a co kdyby si někdo ze soupeřů řekl, ty jo, ten Cais tady letí neskutečně, co když je to motorem ... Pakliže ano, může dát protest.

ps: odpověď na otázku, zda platí 1., či 2., ví určitě Pluto. On se kolem ERC "trošku" motá ... :-) (v nejhorším se můžu u Orsáků či Caise doptat, budeš-li chtít)
pps: mne zase vrtá hlavou, proč nemá v absolutní klasifikaci MČR Cais uvedeno 22,5 bodu za barumku (pro MČR výše zmíněné pravidlo neplatí). Respektive ani tak nevrtá, jako spíš štve, protože to tam dělají lajdácky a těch chyb je tam víc ... :-(

Re: Novinky v ME 2021

Nový příspěvekNapsal: úte 23.11.2021 16:42
od PLuto
Situace je jednoduchá - Erik Cais na Azorech nedal auto do UP, takže nemá nárok na bonusový bod. Proto je ve výsledcích na www.fiaerc.com (kde to počítám já) před tou jedničkou písmeno X (tzn. měl nárok na jeden bod, ale ten se nakonec nepočítá).

Jinak to pravidlo o umístění vozu do závěrečného UP je špatné a teď už můžu potvrdit, že ve VŠECH případech přineslo jen problémy, ale vůbec ničemu nepomohlo. Naposledy kvůli tomu byla velká hádka v Maďarsku, kde sportovní komisaři nedodrželi trend z předchozích soutěží a opět si vymysleli svou vlastní variantu. Ale to už je teď jedno, tohle pravidlo bylo letos využito naposledy, od příštího roku už nebudou bonusové body za jednotlivé etapy.

Re: Novinky v ME 2021

Nový příspěvekNapsal: pát 10.12.2021 01:47
od PLuto
Éra mistrovství Evropy a obecně automobilových soutěží pod Eurosportem definitivně skončila. Sepsal jsem k tomu článek, který asi většina z vás již četla - tady je odkaz. Jak je v článku naznačeno, o konci bylo rozhodnuto z politických důvodů a stojí za tím FIA. Nikdo ze zainteresovaných lidí tento krok nechápe, ale holt se nedá nic dělat. Jak se říká - Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání... Vzhledem k tomu, že jsme o tom věděli již několik měsíců, tak jsme měli možnost si poslední závody užít a připravit slavnostní zakončení. Na Kanáry se sjela řada lidí, kteří se v posledních letech podíleli na celé produkci. Dokonce jsme dokázali naplánovat slavnostní zakončení v podobě akce se Saintelocem a Toksportem v podobě svezení se s Lukyanukem a Pellierem v R5 a možnost řídit Renault Clio Rally5 (s Franceschim a Soriou). Jediným záporem byla nutnost uspořádat to v neděli během dopoledne, protože odpoledne odplouval poslední možný trajekt. To v kombinaci s tradiční sobotní afterparty byla trochu komplikace, společně s Franceschim a Soriou jsme museli afterparty opustit již kolem páté, abychom všechno stihli. Paradoxně nejdřív z afterparty odešel Lucas, aby byl na ježdění svěží. Každopádně to bylo loučení podařené, ale smutné. Emoce byly znát na každém kroku. Většina týmu už se nejspíš nepotká - jen pár lidí spočítatelných na prstech jedné ruky je zapojených do jiných projektů Eurosportu (WTCR, EWC), jiní v tomto ohledu končí a jdou jinam. Nový promotér nikoho ze současného týmu neoslovil (samozřejmě s výjimkou Juliana Portera, který pro ně už pracuje). Zároveň se jedná o definitivní konec rally radia.

Řadu fotografií z akce jsem použil už v článku, přidám sem i pár dalších, mnohdy méně oficiálních. Proto prosím nikde dále nešířit.

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg