Rally Norway 2009

Kdo z těchto jezdců bude na Rally Norway 2009 rychlejší?

Anketa končí za čtv 12.02.2009 18:13

Petter Solberg s Xsarou WRC 2006
16
57%
P.G. Andersson s Fabií WRC 2005
12
43%
 
Celkem hlasů : 28

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod sloní kýta » ned 15.02.2009 00:55

Prosím radu přispěvatelů k vysvětlení mnou nepochopeného; dosavadní průběh jsem čekal, na vítězství stále mají jen tři jezdci - podle mé teorie, jsou to jen Ti, kteří dokáží jezdit se ztrátou na vítěze 0,5 sec/km, resp. 0,3 sec/min jízdy -
1) překvapil mne P.G. - dostal fábinu na časy pod 1sec/km a nešlo o etapu, kdy vítěz už jen dojížděl do cíle, nebyla to jediná RZta, spolehlivě jezdil pod 1,5 sec/km (jak jízdní vlastnosti, tolikrát zmiňované?)
2) Peťana to baví nadále, ještě bych ho neodepisoval (jak jsem již byl v pokušení), možná je to tím, že jede citroën, tedy v pořádném autě
Mají obě auta aktivní dif? Jak to, že není jejich nastavení blokováno?
3) Trautenberg nezklamal, překvapením Novikov (má už nick?) - velmi rychle si zvyknul, zklamáním alespoň pro mne Aava, od Ogiera jsem po jeho jízdě shlédnuté na Monte něco podobného očekával, myslím, že není guma, že to má v hlavě spořádané a zatím jen oťukává - přesto jsem ho čekal s rychlejšímy časy; chcete-li, tak s menší ztrátou v sec/km.
4) že S2k pojedou v závěsu za WRC a o něco lépe jsem rovněž čekal...jak jinak, první vlaštovkou Proton, pravda za různých podmínek na trati v Irsku, ovšem nyní Sandál za konzistentních podmínek. Nejde mi do hlavy ovšem to, že nejede o parník časy před Mikkelsenem, nebo Brynieldsenem...(možná mu to již stačí)...jen narážím na Wittmanův boj s větrnými mlýny na Monte
5) sníh nesníh, Prst už není žádný mlaďoch, čekal bych jej rovněž výše, s nejrychlejšími časy v PWRC
6) Tarabus - mizivá znalost sněhu v kombinaci s fiatem S2k a jeho průběhem Mt snad nemohla dopadnout jinak, v této kombinaci jsou schopni se s tím vypořádat jen skuteční mistři (viz. Garde vs. ostatní abarťáci na Monte)
7) Marťas - v jeho věkové kategorii mám jiného favorita, jen doufám, že si vezme poučení a nepůjde ve stopách Trautenberkových a nestane se, s prominutím, jen mediální mrdkou.
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 15.02.2009 01:28

Zkusím si dovolit odpovědět :)

1) PG není žádné jelito, ale dvojnásobný juniorský mistr. Akorát SX4 ho děsně ušlápla. Jeho fábka by měla být aktivní a poněvadž je to auto ex-CRT, tak i s posledními úpravami z roku 2007. Pigi je s ní celkově hodně zadobře, kromě testů před Rally Norway během pár posledních týdnů s tímto autem startoval taky na dvou soutěžích, obě vyhrál. Takže je na auto navyknutý a navíc dobře rozjetý.
2) Pettera druhý den Xsara hodně potrápila a osobně pořád nemám moc jasno, jestli je s ní výrazně lepší než s Impre. Auto je rovněž aktivní, což je v souladu pravidly - pasivními dify musí být vybaveno nové WRC poprvé homologované po 1.1.2006. Pokud je vůz starší, musí mít pasivní dify v případě nasazení továrním týmem; nijak se to nevztahuje na jezdce, proto Petter, který je v Norsku přihlášen sám za sebe, může jet aktivní auto.
3) V Polsku a dál na východ Novikovovi říkají "Žeňa". U Aavy taky nevim, co si mám myslet, normálně bych asi řekl, že je to nepřizpůsobením na focus, jenže to by nesměl jet v Irsku tak, jak jel. Každopádně v Norsku katastrofa. Podobně to vidím u Ogiera, ten měl sice v sobotu obrovské technické problémy, nicméně po výkonu s C4 na loňském Walesu na mě teď působí dost zaseknutě.
4) Sandell podle mě není supertahač, ale spíš dojížděč, což bylo vidět zejména v minulých letech v juniorech. Není to jezdec, který udává tempo. To, že teď vede, je podle mě dáno dílem škodovkou a dílem sněhem. Navíc teď už moc nemá kam spěchat. Podobně je na tom i Brynildsen. Co se Mikkelsena a Flodina týče, těm už teď o nic nejde, tak podle mě jedou hop nebo trop.
5) Ad Prst - doporučuju pročíst diskuzi zde na foru v tématu Sébastiena Ogiera, kde se vášnivě řešila jeho rychlost v juniorech. V produkci to vidím celkem podobně, byť ho může znevýhodňovat méně světových zkušeností s lancerem v porovnání s C2.
6) Souhlas.
7) Ještě před pár měsící se kodrcal po Čechách v N1. Rychlost má, ale jakým směrem půjde dál, na to je eště furt dost brzy hodnotit. Ideální by bylo, kdyby se potatil rychlostí, ale ne spotřebu karosářského materiálu :)
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9503
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 15.02.2009 01:39

PG jede na 90% mechanické diferenciály, říkal to po minulé soutěži v Norsku. Ad jízdní vlastnosti... Na Fabii jsou dle http://www.fia.com homologované změny zavěšení 1. ledna 2007. Muselo jít o vývoj v rámci CRT posvěcený homologací ze strany Škody. Každopádně z toho odvozuji, že tímto modifikovaným zavěšením jsou vybavené jen vozy ex-CRT, tedy ty v současné době v Norsku. Každopádně se ukázalo, že takové nasazení, co předvedl PG, je nad síly postaršího auta provozovaného v privátních podmínkách, kde není možnost všechno preventibvně měnit...

Petter... no nevím, sice měl nějaké problémy, ale jinak jede možná hůř než se Subaru. Je otázka, co zmůže privátně provozovaná Xsara, byť asi vybavená střevy nejnovějších privátně dostupných evolucí. A co je vlastně privátně dostupné...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 15.02.2009 02:00

Myslím, že zajímavým měřítkem Petterovy výkonnosti je jeho starší brácha. Zatímco dřív byl Henning tím druhým, dnes jsou podle mě oba na stejné úrovni. No a pak se nabízí srovnání klientská xsara vs. soukromá fabia...
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9503
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Haryk » ned 15.02.2009 02:51

Taky se dopustím názoru:
1 PGA jel stejný gumy, jako ostatní, to v dobách Kopeckýho nebylo, k továrním obručím si čerti nečuchli
4 Sandell by musel být těžkej magor, aby se s tímhle náskokem prsil ještě víc dopředu
5 Prokop jede to co v Irsku, drží vrabce v hrsti, aby nezačínal bodově s prázdnou, zvlášť na povrchu, kde nemůže bejt doma. Loni se pral a pak body chyběly, letos podle mě sází na postupný sběr bodů
6,7, osobně bych čekal víc od Tarabuse. Má odjeto víc, než Máca a taky auto by za ty prachy mělo jet víc, než PV, ale s oběma jsem zatím spokojen.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod sloní kýta » ned 15.02.2009 03:16

v lecčems se shodneme, pánové, ale nejde mi do hlavy, že těžcí, neohrabaní Mišáci stíhají poměrně lehce S2k, v případě Míry s převahou pojíždějí....ale tam jsem to schopen, jak výše řečeno, pochopit
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 15.02.2009 03:27

Jeden z důvodů je v tom, že ve WRC se jedou gumy pro WRC a palivo pro WRC.

WRC/IRC

těžší gumy (kvůli defektům) / lehčí gumy
- turbo autům vadí větší moment setrvačnosti míň než atmosférám s horším kroutícím momentem, navíc u lehčího auta se víc projeví zhoršení poměru neodpružených hmot vůči odpruženým
- gumy v MS jsou primárně vyvinuté pro WRC, gumy v IRC primárně pro S2000

jednotné palivo / co kdo chce
- je jasné, že přeplňovanému motoru s 4 bary na turbu asi bude nejvíc chutnat něco jiného než atmosférickému vysokootáčkovému motoru, palivo je ve WRC ale jen jedno...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 15.02.2009 07:40

Pozici Míry bych moc neřešil, kromě už světem protřelých Prsta a Araúja jsou ve startovním poli vepředu POUZE samí Skandinávci. Počítám do toho i Neiskanse, který je sice z Pobaltí, u něhož je jediným rozdílem oproti ultraseveřanům Botnický záliv :D
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9503
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Haryk » ned 15.02.2009 07:48

Ještě bych zkusil přidat přepočet výkonu a točivého momentu na 1 kilogram homologační hmotnosti.

PS: U Míry řeším jeho posici (časy v RZ) proti Semerádovi.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Rally Norway 2009

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 15.02.2009 08:04

Takže Petter je spokojený, bude bojovat o místo s Wilsonem... Co dodat.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9503
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků