Novinky v roce 2009

Kdo z těchto jezdců nejdříve dosáhne na stupně vítězů v MS?

Matthew Wilson
17
45%
Khalid Al Qassimi
1
3%
Conrad Rautenbach
5
13%
Peter Van Merksteijn
0
Žádná hlasování
Gareth Jones
2
5%
Federico Villagra
8
21%
Barry Clark
5
13%
 
Celkem hlasů : 38

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 24.06.2009 16:22

Takže co nám dnes FIA vymyslela...

Od roku 2011 s 1.6 Turbo s tím, že motor musí být v daném modelu v civilním prodeji.

Pořadatelé soutěží mají od příští sezony volnější ruku. Rally může trvat 2-4 dny s tím, že poslední den musí být sobota nebo neděle. Střídání asfaltu a šotoliny je povoleno v jakékoli formě včetně střídání povrchu v rámci jedné RZ.

V sezoně 2010 bude vypsán S2000 cup pro výrobce jehož podmínkou je registrace k účasti na sedmi soutěžích, z toho jedné mimoevropské.

Kalendář WRC2010:

14 Feb Sweden
07 Mar Mexico
04 Apr Jordan
18 Apr Turkey
09 May New Zealand
30 May Portugal
11 July Bulgaria*
01 Aug Finland
22 Aug Germany
12 Sept Japan
03 Oct France
24 Oct Spain
14 Nov Great Britain
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Karbonyl » stř 24.06.2009 16:40

Až na to Bulharsko to jde... Spolu s chystaným odstupem Maxe vcelku dobrý den pro rallysport ;)
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9502
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Haryk » stř 24.06.2009 17:17

Mirek Fric píše:Od roku 2011 s 1.6 Turbo s tím, že motor musí být v daném modelu v civilním prodeji.

S turbem, nebo bude stačit jen motor 1,6?
Mirek Fric píše:Střídání asfaltu a šotoliny je povoleno v jakékoli formě včetně střídání povrchu v rámci jedné RZ.

Cesta k bezpečnosti jako vyšitá.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Romcek » stř 24.06.2009 18:03

Haryk: Zas to nesmíš hrotit to by potom mohli jezdit na kolech.
Uživatelský avatar
Romcek
A/5
 
Příspěvky: 392
Registrován: úte 12.02.2008 20:11
Bydliště: Kroměříž

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod vyshi » stř 24.06.2009 18:12

Mirek Fric píše:Mosley dnes stáhl kandidaturu výměnou za to, že FOTA zůstane v F1.

no kdyby radeji spachal okamzitou autodefenestraci...
PROTON nebo SUBARU, stejně půjdu do baru!
Uživatelský avatar
vyshi
A/6
 
Příspěvky: 1834
Registrován: ned 20.07.2008 13:19
Bydliště: Valmez

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Haryk » stř 24.06.2009 18:16

Romcek: Jo, dobrej příměr. Už vidím nadšený pedálisty, jak si to na galuskách mažou z Alp rovnou do písku na plážích Azurovýho pobřeží.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 24.06.2009 18:37

Haryku nepřeháněj. Mixované RZ se naprosto běžně na světě jezdí (dokonce i v ČR) a světe div se, většina posádek je má dokonce ráda. Více průšvihů se na nich taky neděje a ani nedělo. Dokonce snižují průměrnou rychlost a v neposlední řadě jsou velmi atraktivní pro diváky.

Já bych nesouhlasil s tím, že pokud něco víc klouže, tak je to nebezpečnější. Podle mě nebezpečí nevězí v tom, jaká je přilnavost, ale především ve změně té přilnavosti, a to jak co do velikosti té změny, tak do času, v jakém k dané změně dojde. Lapidárně řečeno v záludnosti.

Nejnebezpečnější podle mě je čistě asfaltová trať a čím rychlejší tím víc. Pokud se na ní objeví louže, písek či díra (jakože mimo okruhy k tomu dochází), tak je změna přilnavosti nejen největší z jakýchkoli možných kombinací povrchů a gum, ale navíc nejrychlejší, čímž umožňuje nejkatší dobu na reakci. K tomu přistupuje i to, že na čistém asfaltu se slicky se dá jet ze všech kombinací nejrychleji, což potenciální průšvih taky nijak nesnižuje.

Je to jen názor...

PS Nezaměňujme s Kyprem. Tam byla situace jiná v tom, že jednak nešlo o mix povrchů na RZ a jednak si týmy nemohly vzít vhodnější gumy, ačkoli byly k dispozici. To mi vadí samozřejmě také.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Romcek » stř 24.06.2009 18:41

Haryk: No v písku by se nejelo dobře ani na horským kole. A ty jsi psal o bezpečnosti, ale to by se akorát tak zahrabali :D

Jisda na šoto gumach třeba na asfaltu, holt smula budou se muset přizpusobit, ale tak černě bych to neviděl, kolik bude takových soutěží?

EDIT: Naprostej souhlas s Mirkem, tak bych to napsat nedokázal.
Uživatelský avatar
Romcek
A/5
 
Příspěvky: 392
Registrován: úte 12.02.2008 20:11
Bydliště: Kroměříž

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod Haryk » stř 24.06.2009 21:23

Tak jinak, líbilo se mi pravidlo, že po rozbité šotolině nesmí být rychlý asfalt. Toto mi v nově navrženém znění chybí. Stačí na vysvětlenou? Nebo mám popisovat co vše se na šotu může načnout a na asfaltu v kalupu upadnout? Na Hrádku nebyly přeseknutý hadice od brzd? Třeba...
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Novinky v roce 2009

Nový příspěvekod PLuto » stř 24.06.2009 21:28

Haryku, tohle někdy bylo v pravidlech?
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24291
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků