Vozy kategorie WRC (Rally1)

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod tatrac » pon 21.12.2009 14:20

Mno.. to je prave to.. v rally se variabilni casovani stejne nemuze nepouzivat.. Takovy ty veci jako presny davkovani a vyplach valce atd to je samozrejme pravda.. Ale spis nez na zvyseni vykonu jsem se docetl ze je to dobry na zvyseni tocivyho momentu v nizkejch otackach.. tj. v otackach kde se zavodni motor stejne nepouziva. Mno nechame se prekvapit jestli to nekdo pouzije
Uživatelský avatar
tatrac
N/1
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon 07.12.2009 17:19

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod blboun_nejapny » pon 21.12.2009 15:44

tatrac píše:Mno.. to je prave to.. v rally se variabilni casovani stejne nemuze nepouzivat.. Takovy ty veci jako presny davkovani a vyplach valce atd to je samozrejme pravda.. Ale spis nez na zvyseni vykonu jsem se docetl ze je to dobry na zvyseni tocivyho momentu v nizkejch otackach.. tj. v otackach kde se zavodni motor stejne nepouziva. Mno nechame se prekvapit jestli to nekdo pouzije



:o) zvyseni krouticiho momentu = zvyseni vykonu jestli se nepletu...
blboun_nejapny
Rally škola
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.04.2009 09:57

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod sloní kýta » pon 21.12.2009 16:18

2: b_n; tatrac píše v nízkých otáčkách, s čím bych i já souhlasil, snad jen doplním a to ale velmi obecně - stejný výkon=nižší spotřeba, stejná spotřeba=vyšší výkon - aTy máš pravdu: moment vs. výkon
osobně si ale také nemyslím, že by S16dcl.+ měly mít velká turba
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod tatrac » pon 21.12.2009 17:54

Přesně tak - výkon závisí na momentu.. tj. když známe průběh momentu tak jednoduše dopočítáme průběh výkonu.. stejně tak se to dělá na brzdě.. pokud to někoho zajímá tak jsem to odvodil,snad je to dobře:
http://nd03.galerie.cz/800/896/60d207d168_57801533_o1.jpg

tím co jsem napsal předtím (že se zvýší moment v nízkých) tak se samozřejmě zvýší i výkon, ten sice závisí na momentu ale jestli se změní moment o pár desítek Nm v nízkejch otáčkách, tak to bude mít jen malý vliv na výkon.. i když samozřejmě vzroste.. výkon však roste mnohem víc s otáčkami (poslední rovnice), protože právě otáčky se mění v tisících.. samozřejmě moment motoru nesmí s rostoucími otáčkami nějak závratně klesat.. dále platí, že úměrně s výkonem roste i točivý moment NA KOLE, tj síla která žene auto dopředu.. proto potřebujeme u závoďáků co nejvyšší výkon, tj. co nejvyšší otáčky. No a čím vyšší otáčky tak tím musí být hmotnosti všech pohyblivých součástí v motoru co nejnižší a také rychlost pohybu pístů musíme snížit.. proto se závodní motory konstruují s co nejnižším zdvihem, což sice sníží točivý moment motoru, ale na druhou stranu můžeme točit motor do vyšších otáček kde je max. výkon. Takže to, že výkon malinko vzroste do nějakých 4000 otáček stejně nikomu nepomůže, protože motor se používá v co nejvyšších otáčkách - tam, kde je max. výkon..

Mno snad to je aspoň trochu srozumitelné
Uživatelský avatar
tatrac
N/1
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon 07.12.2009 17:19

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Jan1000 » pon 21.12.2009 19:06

tatrac píše:Takže to, že výkon malinko vzroste do nějakých 4000 otáček stejně nikomu nepomůže, protože motor se používá v co nejvyšších otáčkách - tam, kde je max. výkon..

Mno snad to je aspoň trochu srozumitelné

Přímé vstřikování použivají všechny moderní naftové motory, jejich fungování ukazují třeba naftová auta Seatu ve WTCC...
Maximum power 262 CV a 4000 rpm
Maximum torque 450 Nm a 2500 rpm
Palivo vstřikované do válce pod vysokým tlakem tvoří lépe hořlavou směs, címž se dosahuje vyšší účinnosti motoru, vyššího výkonu a točivého momentu. Důležitá je také nižší spotřeba paliva, nižší hlučnost a menší emise dieselových motorů. Oproti jiným systémům je tlak paliva vytvářen nezávisle na otáčkách motoru a vstřikovaném množství paliva a je vždy dostatečný – právě díky zásobníku tlaku.

Princip přímého vstřikování funguje podobně i u benzinu. Tak myslím, že se to používat bude a hodně.
racing.ford.com
Jan1000
A/5
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 15.01.2009 22:36

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Haryk » pon 21.12.2009 19:16

CV? Nebylo by lepší HP, či ks?
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Petr Hejtmánek » pon 21.12.2009 19:43

Jan1000 píše:Princip přímého vstřikování funguje podobně i u benzinu. Tak myslím, že se to používat bude a hodně.


No já nejsu motorář, ale myslím si že přimý vstřik benzínu a nafty sa dost liší. Hardware sice može byt dost podobný, ale u zážehu je potřeba času pro vytvoření zápalné směsi, naproti temu nafta jde do válca daleko blíž HÚ a samozřejmě způsob zažehnutí (vznícení) je principiálně odlišný. Těch věcí by sa dalo vyjmenovat daleko víc, ale už z těchto dvůch plyne různé nároky popřípadě výhody a nevýhody (vůči sobě aj jiným syst.)

Navíc by mňa zajímalo, kdo by v dnešní době používal u vznětu nepřímý vstřik :)
"...a při zrychlení tečou slzy dojetí po tvářích vodorovně dozadu" Walter Röhrl
Uživatelský avatar
Petr Hejtmánek
A/5
 
Příspěvky: 336
Registrován: úte 25.11.2008 12:28
Bydliště: Jasenná

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Jan1000 » pon 21.12.2009 19:52

tatrac píše:Co se týče toho přímého vstřikování, to je povoleno už u s2000 pokud je jím i sériová verze vybavena.

Použivá ho už nějaké současné S2000?? Nebo jiný motor aktuálně v rally?
racing.ford.com
Jan1000
A/5
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 15.01.2009 22:36

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Jan1000 » pon 21.12.2009 19:54

Haryk píše:CV? Nebylo by lepší HP, či ks?

Musíš se ptát přímo Seatu Sport. Převést to snad zvládneš.
racing.ford.com
Jan1000
A/5
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 15.01.2009 22:36

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod tatrac » pon 21.12.2009 20:08

To, že jsou naftové motory Seatu tak dobré bych nehledal v přímém vstřikování.. A jak píše Petr Hejtmánek, dnes už neexistuje nafťák bez přímého vstřiku.. On je to opravdu hodně odlišný princip mezi dieselem a benzínem.. U dieselů se používá až desetinásobne vstřikování nafty během jednoho cyklu, čímž se dá vytvořit určitý spalovací profil a připravit tak například spalovací prostor atd.. to u benzínu nejde.. Motorář nejsu, ale úspěch dieslelových motorů bych hledal jinde než v přímém vstřiku.. Napadá mě třeba to, že diesel má díky mnohem vyššímu kompresnímu poměru vyšší krouťák a tím pádem se maximální výkon posune do nižších otáček.. a nižší otáčky znamenají potřebu menšího množství vzduchu.. tj pokud tam napereme stejné množství vzduchu jako by potřeboval benzíňák pro dosažení stejného výkonu ve vyšších otáčkách, tj. maximum co dovolí restriktor, tak získáme o to vyšší výkon.. Ale touto teorií si nejsem vůbec jistej, to mě tak napadlo :) takže když mi někdo vysvětlí jak je to doopravdy budu jen rád

Oni snad ze začátku neměli dieselové motory ve wtcc povinný restriktor, ale moc to nesleduju takže nevím.. Jak je to dnes? Musí používát diesel stejný restriktor jak benzín?
Uživatelský avatar
tatrac
N/1
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon 07.12.2009 17:19

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků