V podstatě jde jen o snahu snížit počet tříd a zjednodušit jejich členění na R1-R5. Většinu aut homologovaných podle předpisů R ale jde zařadit do současných tříd. Ty nové třídy vycházejí z filozofie, že čím je auto silnější, tím víc může mít povolených úprav a naopak.
Označení třídy je složené z písmene R, čísla a písmene A,B,C,D, T. Proti současným třídám je to značení ale otočené (!).
Číslo znamená skupinu povolených úprav, čím větší, tím více úprav. Písmeno značí objem motoru, kde A je do 1400, B do 1600 a C do 2000 ccm. D znamená turbodiesel do 2000 ccm s restriktorem 32 mm. T označuje přeplňované zážehové motory do 1600 ccm s 29 mm restriktorem.
Tam, kde se nový systém již používá (například Mistrovství Velké Británie), tak se ale výsledky člení jen podle čísla a jelikož se zde jede dle mezinárodních sportovních řádů, je nejvyšším číslem 4, tj. mají jen čtyři třídy R1-R4, kde do R4 spadají vozy N4 a S2000. R5 chápu jako vyhrazené pro WRC.
Určitou komplikací je, že jak jsem již nastínil, každá kombinace čísla a písmena není povolená. Vypadá to asi tak, jak jsem naznačil níž s tím, že směrem zleva doprava roste objem motoru a shora dolů roste stupeň povolených úprav.
R1A__R1B
______R2B__R2C
____________R3C
Asi jedinou opravdovou novinkou proti starým třídám je třída R3T. Ostatní auta se plus mínus dají zařadit po staru.
Konkrétní úpravy jsou tu:
R1A, R1B, R2B, R2C, R3C:
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/11E1E76537B2F946C12576E30050CFEE/$FILE/260%20(10-11)-110310.pdfR3D, R3T:
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/531A86F145B26593C12576900040C811/$FILE/260D%20(2010)-031209.pdf