Vozy skupiny R (Rally3 - Rally5)

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod PetrWRC » sob 13.02.2010 11:48

Z tohohle by mohla být parádní pohárovka a něco podobnýho tady opravdu chybí ...
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod MichaelD » sob 13.02.2010 11:57

Přesně tak. Proč neobnovit Škoda Fabia Cup s moderními vozy skupiny R?
Mirek kecá ..., Vestakámo (-1000 Kč), spása vs. zpása, ...
Michael Daněk
MichaelD
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 979
Registrován: úte 17.02.2009 22:28
Bydliště: Liberec

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Plhus » sob 13.02.2010 12:15

:idea:
Marek Pléha - rally media
Uživatelský avatar
Plhus
S2000
 
Příspěvky: 4511
Registrován: úte 01.01.2008 13:59
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod PLuto » sob 13.02.2010 21:11

Věřím tomu, že se s tím něco uspořádá...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24286
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod vyshi » ned 14.02.2010 00:08

ale hlavne at uz nekde ty Rka zavodi proti sobe, a ne jen v ramci "svych" poharu :)
PROTON nebo SUBARU, stejně půjdu do baru!
Uživatelský avatar
vyshi
A/6
 
Příspěvky: 1834
Registrován: ned 20.07.2008 13:19
Bydliště: Valmez

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 01.03.2010 15:18

Narozdíl od Peugeotu 207 RC je připravovaný Citroën DS3 R3T vyvíjený dle maximálních možných úprav a krom jiného má třeba ALS...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod pelikan » pon 01.03.2010 21:44

Tomu říkám levné závodění s tím ALS.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 675
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Filix » úte 16.03.2010 14:11

Zdravím,
jsem tady nový a chtěl bych se dozvědět něco víc o skupině R. Projel jsem si tadytu celou diskusi, ale bohužel jsem nikde nenašel nějaké podrobnější technické povídání ohledně jednotlivých tříd a technických specifikacích jednotlivých podskupin ( R1A R1B R2B R2C R3C R3T R3D ). Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte o nějakém odbornějším článku nebo nějakém textu, ve kterém jsou podrobněji popsaný jednotlivé třídy a co vlastně přínáši inovativního oproti starému rozdělení aček a enek. Je mi jasný, že FIA se snaží zpřístupnit tento sport větší skupině lidí, díky nižším nákladům, ale co sem nikde nenašel, tak jestli se jedná i o nějakou novou techniku, kterou Nka a Ačka už nedisponují. Nevíte někdo třeba o nějaké literatuře nebo časopise, kde by se této skupině věnovalo větší pozornosti ?? Na internetu nemužu nic podrobnějšího najít(asi neumím hledat :) ), krom přílohy J na autoklubu ( tam jsou sice pospány povolené upravy v jednotlivých kategoriích, ale velice špatně se z toho dělá nějaký ucelenější názor ).

No byl bych vděčný za každou radu a postřeh, kterým byste mě oslnili a uvedli v úžas :)
Filix
Rally škola
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 16.03.2010 13:51

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Dreky » úte 16.03.2010 14:56

u vozidel R2 a R3 jsem schopny ti celkem dobře odpovědět si myslím :) jen specifikovat co konkrétně tě zajímá:) ono nějáké extra inovativní věci oproti S1600 tam ani nejsou :)
FIA chce těmito třídami nahradit stávající vozy N a A. kdy písmeno za číslem např R2B značí ono množství úprav (jestli se auto spíše blíží Nku či áčku) :) R3T je potom vozidlo s přepočtovým objemem do 2 litrů s turbodmychadlem, R3D s dieslovým motorem. Nesmí se používat bodykit, na motoru taky není povoleno tak velké množství úprav jakoo např u S1600 atd :)
Lama !
Uživatelský avatar
Dreky
N/2
 
Příspěvky: 897
Registrován: pát 04.01.2008 11:32
Bydliště: Studénka

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 16.03.2010 15:12

V podstatě jde jen o snahu snížit počet tříd a zjednodušit jejich členění na R1-R5. Většinu aut homologovaných podle předpisů R ale jde zařadit do současných tříd. Ty nové třídy vycházejí z filozofie, že čím je auto silnější, tím víc může mít povolených úprav a naopak.

Označení třídy je složené z písmene R, čísla a písmene A,B,C,D, T. Proti současným třídám je to značení ale otočené (!).

Číslo znamená skupinu povolených úprav, čím větší, tím více úprav. Písmeno značí objem motoru, kde A je do 1400, B do 1600 a C do 2000 ccm. D znamená turbodiesel do 2000 ccm s restriktorem 32 mm. T označuje přeplňované zážehové motory do 1600 ccm s 29 mm restriktorem.

Tam, kde se nový systém již používá (například Mistrovství Velké Británie), tak se ale výsledky člení jen podle čísla a jelikož se zde jede dle mezinárodních sportovních řádů, je nejvyšším číslem 4, tj. mají jen čtyři třídy R1-R4, kde do R4 spadají vozy N4 a S2000. R5 chápu jako vyhrazené pro WRC.

Určitou komplikací je, že jak jsem již nastínil, každá kombinace čísla a písmena není povolená. Vypadá to asi tak, jak jsem naznačil níž s tím, že směrem zleva doprava roste objem motoru a shora dolů roste stupeň povolených úprav.

R1A__R1B
______R2B__R2C
____________R3C

Asi jedinou opravdovou novinkou proti starým třídám je třída R3T. Ostatní auta se plus mínus dají zařadit po staru.

Konkrétní úpravy jsou tu:

R1A, R1B, R2B, R2C, R3C: http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/11E1E76537B2F946C12576E30050CFEE/$FILE/260%20(10-11)-110310.pdf
R3D, R3T: http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/531A86F145B26593C12576900040C811/$FILE/260D%20(2010)-031209.pdf
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků