Vozy skupiny R (Rally3 - Rally5)

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Walach » stř 22.06.2011 13:10

Tak krome Imprezy R4 prichazi v uvahu udelat GT z pripravovaneho kupe.
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1973
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 22.06.2011 13:58

Myslím, že jsi to pochopil špatně.

Auto s motorem R3T rozhodně nemůže být něco rozměrů Lanceru nebo Imprezy jednoduše proto, že tahle auta jsou asi o dva až tři metráky těžší, než je potřeba (v případě hybridu ještě podstatně víc). Ta nová třída tudíž nemá N4/R4 nahrazovat, ale pouze doplňovat, protože se očekává, že postupně N4/R4 umře na nedostatek aut, která se v současném světě bohužel stávají marketingově out (moc žerou, moc smrdí a navíc jsou technologicky složité a drahé a tudíž jich nejde prodat velké množství).

Pokud jde o případný produkční hybrid, tak u něj určitě jednotný plně mechanický pohon všech kol použít nejde. Respektivě čistě teoreticky by mohl, ale to by k tomu systému transmisí musel být hybridní pohon konstruovaný už v sériové verzi, a to je vyloučené. U hybridní DS4 a podobných čtyřkolek očekávám, že půjdou cestou "nejmenšího odporu", tzn. přední kola poháněná spalovákem a zadní elektrikou.

Vůbec s těmi hybridy je to velký problém. V poslední větě jsem napsal, že u DS nejspíš "půjdou cestou...", což je budoucí čas. Jenže nejzásadnější problém s hybridy je v tom, že oni už dávno šli a přitom žádné soutěžní předpisy zatím neexistují. Jednoduše vysvětleno, vývoj produkčního hybridního pohonu trvá řadu let a u auta, které se má objevit na trhu řekněme za rok, je už dávno dokončený. Přitom v tuhle chvíli neexistují předpisy pro soutěžní hybridní auta. Z toho plyne, že ty, až nějaké budou, tak mohou buď být postavené tak, že budou vyhovovat už existujícím autům a nebo povolit rizí speciály, kde bude použitý speciální hybridní pohon vyvinutý pro soutěže (něco á la Manfred Stohl s jeho 207, která by díky tomu měla fungovat s transmisemi S2000).

Jednotný mechanický pohon nových aut nesjpíš bude koncepčně shodný s S2000, protože nic jednoduššího vymyslet v podstatě nejde. To, že u S2000 není zrovna levný, není dané složitostí, ale tím, že jednak se toho vyrábí strašně málo (maximálně stovky kusů vedle milionů u sériových dílů) a navíc všechno je dimenzované, tak aby to bylo maximálně funkční a přitom minimálně předimenzované. Jinými slovy, sekera pro závody dřevorubců taky stojí třeba stokrát tolik co obyčejná sekyrka. Oboje je sekyrka a koncepčně ani funkčně se obě nijak neliší, a přitom je tam násobný rozdíl v ceně...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 23.06.2011 18:58

Peugeot by měl chystaný model 208 připravit pro kategorie R1, R2, R3 i R4.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9506
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod vyshi » čtv 07.07.2011 18:33

soucasne s RRC M-sport predstavil i Fiestu MS1, ta je (pro me zcela nepochopitelne) odvozena od petidverove fiesty, splnuje mezinarodni regule pro R1 a je tedy predstupnem pro Fiestu R2.
http://www.fiestams1.com/
dalsi info ma prijit v brzke dobe
PROTON nebo SUBARU, stejně půjdu do baru!
Uživatelský avatar
vyshi
A/6
 
Příspěvky: 1834
Registrován: ned 20.07.2008 13:19
Bydliště: Valmez

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Jan1000 » čtv 07.07.2011 21:31

Neboj vyshi můžeš použit i 3dv kastli. 5dv R1/R2 vznikla pravděpodobně kvůli Americe, kde R2 kit staví jen do 5dv. ;)
racing.ford.com
Jan1000
A/5
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 15.01.2009 22:36

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod PetrWRC » čtv 14.07.2011 21:53

Impreza ST1 R4 - představení
phpBB [video]
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Ondra WRC » čtv 21.07.2011 12:52

Tommi Makinen a PG Andersson testovali Imprezu R4:
http://www.youtube.com/watch?v=iAdferADsC4&feature=channel_video_title
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2588
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Ondra WRC » stř 27.07.2011 15:25

Thierry Neuville testoval Citroen DS3 R3T:
http://www.youtube.com/watch?v=MyfY-bpAjGA&feature=feedu
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2588
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 22.08.2011 17:16

Bavil jsem se krátce s PG na téma Impreza R4, se kterou jel ve Finsku. Říkal, že pro něj je u Imprezy rozdíl proti enku minimální, ale že u Mitsubishi evo X je rozdíl daleko větší, protože to v enkové verzi trpí velkou nadváhou, která v R4 jde shodit a pak naplno vynikne mnohem lepší motor Lanceru. Jinak se mu nelíbila nová zadní náprava u Imprezy R4. Podle něj má nedostatečnou trakci a pořád se smýká...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod PetrWRC » úte 23.08.2011 21:15

Možná někoho bude zajímat - info a ceny u C2R2 ... http://www.citroenpartsdirect.com/content/racing
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků