od Mirek Fric » stř 22.06.2011 13:58
Myslím, že jsi to pochopil špatně.
Auto s motorem R3T rozhodně nemůže být něco rozměrů Lanceru nebo Imprezy jednoduše proto, že tahle auta jsou asi o dva až tři metráky těžší, než je potřeba (v případě hybridu ještě podstatně víc). Ta nová třída tudíž nemá N4/R4 nahrazovat, ale pouze doplňovat, protože se očekává, že postupně N4/R4 umře na nedostatek aut, která se v současném světě bohužel stávají marketingově out (moc žerou, moc smrdí a navíc jsou technologicky složité a drahé a tudíž jich nejde prodat velké množství).
Pokud jde o případný produkční hybrid, tak u něj určitě jednotný plně mechanický pohon všech kol použít nejde. Respektivě čistě teoreticky by mohl, ale to by k tomu systému transmisí musel být hybridní pohon konstruovaný už v sériové verzi, a to je vyloučené. U hybridní DS4 a podobných čtyřkolek očekávám, že půjdou cestou "nejmenšího odporu", tzn. přední kola poháněná spalovákem a zadní elektrikou.
Vůbec s těmi hybridy je to velký problém. V poslední větě jsem napsal, že u DS nejspíš "půjdou cestou...", což je budoucí čas. Jenže nejzásadnější problém s hybridy je v tom, že oni už dávno šli a přitom žádné soutěžní předpisy zatím neexistují. Jednoduše vysvětleno, vývoj produkčního hybridního pohonu trvá řadu let a u auta, které se má objevit na trhu řekněme za rok, je už dávno dokončený. Přitom v tuhle chvíli neexistují předpisy pro soutěžní hybridní auta. Z toho plyne, že ty, až nějaké budou, tak mohou buď být postavené tak, že budou vyhovovat už existujícím autům a nebo povolit rizí speciály, kde bude použitý speciální hybridní pohon vyvinutý pro soutěže (něco á la Manfred Stohl s jeho 207, která by díky tomu měla fungovat s transmisemi S2000).
Jednotný mechanický pohon nových aut nesjpíš bude koncepčně shodný s S2000, protože nic jednoduššího vymyslet v podstatě nejde. To, že u S2000 není zrovna levný, není dané složitostí, ale tím, že jednak se toho vyrábí strašně málo (maximálně stovky kusů vedle milionů u sériových dílů) a navíc všechno je dimenzované, tak aby to bylo maximálně funkční a přitom minimálně předimenzované. Jinými slovy, sekera pro závody dřevorubců taky stojí třeba stokrát tolik co obyčejná sekyrka. Oboje je sekyrka a koncepčně ani funkčně se obě nijak neliší, a přitom je tam násobný rozdíl v ceně...