Novinky v sezóně 2013

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Miloš-V » čtv 01.11.2012 20:20

To jsem nepsal, jen takový nápad, když už má v plánu test "nespecifikovaného WRC"...
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod PLuto » pon 12.11.2012 21:35

Jiří Sojka zakoupil nové auto

Obrázek
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24272
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Ondra WRC » stř 21.11.2012 17:49

Šumava a Vltava se pojedou opět společně a termín je 18. – 20. dubna 2013.
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2588
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Haryk » stř 21.11.2012 18:23

Jiří S. mi to snad promine, ale ten přední blatník vypadá, jako by s tím už závodil (ale je pravda, že on má "radši" levé blatníčky) :oops:
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Ondra WRC » pát 23.11.2012 20:21

Na webu Miry Tarabuse se objevil jeho plán akcí na novou sezónu: http://www.tarabus.cz/calendar.php
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2588
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Miloš-V » pát 23.11.2012 22:31

Ty data si jsou smyšlená na základě letošních? Vždyť se ví zatím jen termíny Janneru a Šumavy. Nehledě na to, že kalendář MMČR zatím také není znám.
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Mirek Fric » sob 24.11.2012 12:06

Já myslím, že ta data klidně sedět mohou. To, že ještě není oficiálně zveřejněný kalendář, přece neznamená, že už není víceméně hotový.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod liposh » ned 25.11.2012 19:40

9.11. bylo zasedání FAS a ten kalendář tam byl schválen. Myslím, že termíny sedí a kalendáři chybí nějaké poslední razítko, aby byl oficiální :-)
liposh
A/5
 
Příspěvky: 478
Registrován: úte 30.08.2011 18:56

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 25.11.2012 19:43

Pokud vím, byl to jen návrh a hlavně to bylo sestaveno ještě před tragickým Brodem.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9502
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v sezóně 2013

Nový příspěvekod Bill » pon 03.12.2012 13:02

AJR přišla se zajímavými návrhy

Co v rozhovoru nezaznělo

Mám toho na srdci mnohem víc, než jsem uvedl v rozhovoru s panem Dolejšem a cítím, že jsem mohl být konkrétnější. Proto jsem se rozhodl napravit to tímto článkem.

V úvodu bych se chtěl zeptat každého z Vás na jednu věc. Chcete AJR, která pracuje pro rally, pro jezdce a snaží se situaci konstruktivně zlepšovat, přicházet s novými návrhy, projekty, spolupracovat s pořadateli apod. nebo AJR řvounů a kritiků? Můj osobní názor je ten, že kritizovat a poukazovat na chyby umí skoro každý, ale přijít s konkrétním řešením chyb již dokáže málokdo. Navíc jsme v situaci, kdy je rally na samém dně. Pomůžeme našemu sportu, když budeme vrhat špínu na všechny strany?

Tuto sobotu jsme s Petrem Černohorským strávili téměř sedm hodin na setkání pořadatelů, jehož samotné svolání považuji za velice pozitivní a důležitý krok. AJR byla k jednání pozvána a i průběh schůzky znovu potvrdil, že jezdci a pořadatelé jsou v současnosti na stejné lodi. Populárnější by jistě bylo, věnovat 10 minut sobotního času sepsání bouřlivého a odvážného panfletu, ale to není cesta, kterou jsem se vydal.

1) Vyjádření AJR k událostem z Brodu:

Dokud nebude k dispozici výsledek vyšetřování, nebudeme se k průběhu nehody vyjadřovat a nikoho obviňovat. AJR samozřejmě, jako ve všech předchozích případech, stojí na straně posádky a uznává jejich právo na chybu. AJR posádce nabídla pomoc v rámci svých možností.

AJR nemá v současné době takový mediální vliv, aby se náše názory dostaly do hlavních zpravodajských relací. Vyjádření formou článků na eWRC je jen plácnutím do vody. eWRC navštěvují povětšinou fanoušci a jezdci a těm přeci nemusíme existenci rally obhajovat.

Témata k projednání na Svazu rally plynoucí z této nehody:

* systém vydávání licencí jezdcům

* dodržovat používání píšťalek všemi traťovými komisaři

* předjezdci s nulami (povinnost mít licenci činovníka pro bezpečnost atd., jedna stálá skupina předjezdců)

* přítomnost aktivního jezdce či spolujezdce ve voze bezpečnostního delegáta, ve voze předjezdců apod. (pohled ze strany jezdce)

2) Práce AJR – Co vlastně AJR dělá?

Kolaudace tratí – nejedná se pouze o kolaudaci tratí z hlediska bezpečnosti pro jezdce, rozmísťování retardérů ke snížení okamžité rychlosti (nově se bude i více využívat nestandardních retardérů). V současné době AJR s pořadatelem diskutuje harmonogram, čas určený na přejezdy, servisní zónu, kontroly přeskupení apod. Cílem je celkově plynulý, bezproblémový průběh rally. AJR se pro sezónu 2013 zavázala v rámci kolaudace pomoci upozorňovat pořadatele na potenciálně nebezpečná místa pro diváky. To samozřejmě nese vyšší nároky na čas strávený kolaudací. V roce 2013 má AJR právo veta a v případě nesouhlasu s podobou rychlostní zkoušky nebo její nevhodností, se tato zkouška nepojede.

Účast na zasedáních Svazu rally

AJR je prostřednictvím svého garantovaného zástupce (Petr Černohorský) hlasem jezdců v řídícím orgánu rally. Zde máme možnost přicházet s novými projekty, upozorňovat na systémové chyby, navrhovat změny. Podněty jezdců tedy rozhodně nekopneme pod koberec.

Pravidelná zasedání Výkonného výboru AJR

Výkonný výbor AJR se nejen pravidelně schází, ale také živě komunikuje přes email apod. Veškerá činnost členů Výkonného výboru podléhá schválení většiny. Výkonný výbor rozhoduje o projednávaných otázkách a o tématech, které je nutné prosazovat a otevírat na Svazu rally.

Informování členů AJR

Výkonný výbor AJR pravidelně vydává zpravodaj o dění kolem AJR a její činnosti – zpravodaj je zasílán pomocí emailu členům asociace a jezdcům, kteří mají o informace zájem. Aktivní jsme také na Facebooku – www.facebook.com/asociacejezdcurally.

Pomoc všem licencovaným jezdcům a spolujezdcům

Jak se dočtete z našich Stanov, jedním z hlavních cílů AJR je pomoc svým členům, když to potřebují. Neváhejte se na nás v případě problémů obrátit. Uděláme vše, co je v našich silách.

3) A na co je podle nás třeba se zaměřit a jaká jsou opatření, která je třeba přijmout? Tady jsou některé důležité body:

Tvorba bezpečnostních plánů – jednotná metodika tvorby bezpečnostních plánů, důsledné dodržování termínů, kontrola plánu bezpečnostním delegátem na místě.

Účast aktivních jezdců či spolujezdců v bezpečnostním systému (vozy předjezdců, vůz delegáta apod.). Pomocná ruka pořadateli, pohled z druhé strany. Nestandartní retardéry – viz. výše. Důraz na správné zakreslení na silnici + v itineráři + materiál retardéru.

Systém přidělování licencí + vytvoření autority lektorů rally kempu (osobnosti z řad jezdců), na které se bude muset Svaz rally obrátit v případě rozhodování o přidělení licence.

Výcvikové kempy pod vedením lektorů viz. výše – při přestupu do silné čtyřkolky

Jednotné hodnocení soutěží – jeden sportovní komisař, jeden sportovní delegát pro všechny podniky (hodnocení budou mít konstantní měřítko)

Vytváření tlaku na FIA – snížení restriktorů u vozů N4

Vozidla předjezdců (000, 00, 0) – nikdy V.I.P., jen proškolení bezpečnostní činovníci

Kontrola rychlosti při seznamovacích jízdách a důsledné dodržovaní pravidel. Důležité kvůli přijímání závodů veřejností. Neměřit však rychlost na nesmyslných místech (buzerace posádek).

Tvrdé postihování černých tréninků – motivace pořadatelů, aby měli zájem na postihování černých tréninků

Důsledné postihování závažných pochybení posádek – např. chybně uvedený telefon posádky (dispečink se v případě nehody dovolá do jezdcovi firmy nebo dědečkovi místo do závodního vozu), nedodržení pravidel pro seznamovací jízdy, chování v servisu apod.

Jednotný hlas Svazu rally v médiích – jeden tiskový mluvčí – profesionální výstupy, disciplinovanost licencovaných jezdců při vyjádřování do médií

Projekty na podporu mladých jezdců

….

Na druhou stranu je zde třeba říci, že se kvalita organizace a zabezpečení podniků v České republice rok od roku zlepšuje a patří k tomu nejlepšímu na světě. Samozřejmě, že je třeba neustále pracovat a zlepšovat se, ale rozhodně by to nemělo být chápáno tak, že byli doteď organizátoři pouhými diletanty a že až teď začnou věci dělat pořádně.

Prosím Vás všechny o účast na chystané Valné hromadě Asociace jezdců rally (termín bude ještě oznámen), kde budete mít šanci svým hlasováním zvolit členy Výkonného výboru do dalšího období.

Pavel Kohout
Bill
N/2
 
Příspěvky: 600
Registrován: ned 06.07.2008 11:15

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2013

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků