Rallye Monte Carlo

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod kuzelka1 » čtv 17.01.2013 14:56

Já jsem něco takového čekal, po takové porci km co natestovali, většinu odjel Ogier s polem, navíc celý rok závodil, takže z tempa nevypadl. Auto je už ted správné, němci by nic nepodcenili a dali do toho hodně peněz, takže ostudu by si určitě dovolit nemohli. Čekal jsem že pojede o trochu lépe Latvala, ale o hodně rychleji by měl jistě jet Hirvonen, a hlavně na takovém povrchu. to je pro mě zklamání zatím.
kuzelka1
N/1
 
Příspěvky: 38
Registrován: pát 23.07.2010 08:58

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod vyshi » čtv 17.01.2013 15:07

at uz on nebo Capito rika neco jineho, neverim, ze Ogier nechce Loeba porazit.. uvidime co z toho bude, zajici se pocitaji po honu.
PROTON nebo SUBARU, stejně půjdu do baru!
Uživatelský avatar
vyshi
A/6
 
Příspěvky: 1834
Registrován: ned 20.07.2008 13:19
Bydliště: Valmez

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod evolutionIX » čtv 17.01.2013 15:15

vyshi píše:at uz on nebo Capito rika neco jineho, neverim, ze Ogier nechce Loeba porazit.. uvidime co z toho bude, zajici se pocitaji po honu.


nevěřím, že vedení dovolí Ogierovi se s ním honit. Je to první závod a aby s tím praštil kvůli blbosti z 2.místa je podle mě nesmysl, ještě když je letos Loeb mimo hru.
evolutionIX
Rally škola
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 16.01.2013 12:20

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod kuzelka1 » čtv 17.01.2013 15:23

nevidím jediný důvod proč by Ogier nemohl být mistr letos. auto je to TOP, navíc ho během roku vychytají. na šotolině je hodně rychlý, na asfaltu bude téměř neporazitelný, jediný Sordo ho může na asfaltu potrápit. Obávám se, že Hirvonen tímto stylem ten titul opět projede. ale po sotva dvou etapách první soutěže nebudu dělat předčasné závěry..
kuzelka1
N/1
 
Příspěvky: 38
Registrován: pát 23.07.2010 08:58

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 17.01.2013 15:36

Já bych s tím "auto je top" radši počkal. Ogier na Loeba ztrácí jen o relativně málo méně než loni s Fábií. JML rozhodně nijak nezáří. Já osobně bych současnou pozici VW přičítal daleko víc Ogierovi než autu. Je docela možné, že v čitelných konstantních podmínkách už nebude tolik stíhat ani Ogier a naopak může více vyniknout případná technická převaha například Citroënu. Já osobně mám stále z videí pocit, že VW rozhodně technicky na úrovni Citroënu není. Ale to je samozřejmě můj pocit.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod kib » čtv 17.01.2013 16:08

Skvěle Juho! Gratulace.
kib
A/5
 
Příspěvky: 388
Registrován: úte 26.08.2008 20:10
Bydliště: Kroměříž

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 17.01.2013 16:14

Jojo, paráda. Jen tak dál :)
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod PetrWRC » čtv 17.01.2013 17:16

Ten Ogier na 10 má správnej čas? :D
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 17.01.2013 17:19

Určitě ne, viz splity.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rallye Monte Carlo

Nový příspěvekod Tomáš » čtv 17.01.2013 17:41

PetrWRC píše:Já bych spíš viděl problém v principu, proč vůbec takový pravidlo ...

Jsem zasekaný v práci, Monte sleduji pořádně až odpoledne, proto odpověď na pneumatiky dávám až teď.
Proč vůbec takový pravidlo ....?
Protože si to, dle mého, přejí především u samotného výrobce, v tomto případě u Michelinu. A FIA, chce-li být s továrnami napojenými na WRC zadobře, měla by jim pokud možno vycházet vstříc.
A proč si to přeje Michelin?
Protože existuje technologický vývoj, konkureční boj a s tím spojená průmyslová špionáž. Není to zase až tak dávno, co proběhla jedná aféra, kdy se Michelinu ztratily nějaké gumy. Už přesně nevím, kdy to bylo, nějaký ten rok zpátky ...
Nuže, Michelin (a každá jiná fabrika) si své know how pečlivě hlídá (kdyby byl na tom dnes lépe DMack, tak jsem přesvědčený, že i oni by měli své top pneumatiky pro elitu a pro ostatní jiné gumy) a nedává své pneu jen tak z ruky. Pokud vím, tak stále existuje systém, že když si chce soukromník zatestovat na těch "správných" gumách, musí mu je přivést přímo technik z Michelinu, ten je přítomen testu a pak si zase tyto gumy odveze. Jak je to přímo s gumama u továrních týmů, to nevím, ale nějaká taková kontrola od Michelinu tam určitě taky existuje.
Ono na první pohled to pravidlo v ZÚ-čkách může vypadat nespavedlivě, mně se ale líbí, že všichni ze špičky mohou mít stejné gumy a všichni ve WRC-2, WRC-3 apod. taky stejné gumy, v rámci tříd tedy nejsou zvýhodnění a znevýhodnění (špičkové gumy pro všechny asi není Michelin schopen zajistit).
Vzpomínám totiž na období, kdy ještě závodila škodovka, jak mi kamarád z motorsportu líčil, že pro ně a pro ostatní továrny jezdící micheliny mají frantíci gumy ve velkém kamionu, zatímco pro Loeba a Duvala se nosí odkudsi zezadu z jiného kamionu .....
Nebýt tedy toto pravidlo dnes, tak si dovedu představit, že např. pro Wieganda se (přes VW) zajistí ty top gumy, zatímco Lappi, Burri a další es-dvoutisícovky pojedou klientské gumy. Pak by to bylo férové? A když už tu Pluto zmiňoval Valais, tak tam nebylo "neférové" pravidlo ohledně gum - jenže pak si Tsjoen zajistí skrze Citroen ty špičkové gumy a ostatním najednou ujede o parník. A kdyby si chtěli stejné gumy pořídit Švýcaři Gonon, Reuche atd., není třeba hádat, jak by dopadli. Takže s tou "férovostí" a "neférovostí" je třeba zacházet hodně opatrně.
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1622
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2013

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků