Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 30.06.2013 08:49

Tady ještě Pajunen na videu ... shořelo to taky úplně total ...
phpBB [video]
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod mas-racing » ned 30.06.2013 09:10

video day 2 of the ERC Geko Ypres Rally 2013 : http://www.mas-racing.be/nl-17836-10003 ... dag-2.html

Obrázek
mas-racing
A/5
 
Příspěvky: 409
Registrován: úte 20.12.2011 18:52

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod mas-racing » ned 30.06.2013 15:04

video Ypres historic Rally 2013 with crash of Glenn Jansens : http://www.mas-racing.be/nl-17836-10005 ... -2013.html

Obrázek
mas-racing
A/5
 
Příspěvky: 409
Registrován: úte 20.12.2011 18:52

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod Ondra WRC » ned 30.06.2013 16:01

Sestřih soutěže:
phpBB [video]
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2588
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod luboš » ned 30.06.2013 19:20

phpBB [video]
Uživatelský avatar
luboš
N/2
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 21.02.2008 18:51
Bydliště: Zlín

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 30.06.2013 21:24

Tak už jsem doma. Dneska bude dlouhá slohovka, protože letošní Ypres alespoň pro mne bylo úplně parádní :) Kdo nechce číst, nečtěte. Předem říkám, že všechny moje komenty se týkají míst, která se jedou alespoň na čtyřku. Fakt nevím, jak R5 jely ve vracákách nebo křižovatkách, žádnou jsem neviděl.

Prvně teda k R5. Podle drbů v servisu ztratil Freddy za celou první etapu na R5 jen několik málo sekund, přičemž R5 mohly měnit gumy, kdykoli se jim zachtělo. Osobně jsem měřil na třech RZ úsek s velkým rozhledem. Porovnání bude trochu kulhat, protože Freddy v sobotu viditelně netlačil a jel jen podle mezičasů ostatních, aby neztrácel moc. Měřené úseky jsou relativně krátké, tak to berte trochu s rezervou.

RZ1 ještě víceméně sucho: Meeke 32,0; Loix +0,2; Neuville +1,3
RZ6 voda a bahno: Neuville 42,2; Meeke a Loix oba +2
RZ19 sucho, místy bláto: Neuville 35,5; Meeke a Loix +1

Na RZ15 šly obě R5 i Freddy do omezovače na cca stejném místě. Kolik měly maximálku R5 nevím, Freddy lehce přes 180 km/h a z S2000 asi nejdelší (krom RRC). Akcelerace ale byla ze série protahováků s vytahanou šotolinou, takže roli určitě mohl hrát rozdíl rychlostí na výjezdu z poslední zatáčky.

Co se dojmů týče, tak Peugeot je viditelně ještě dost hrubý prototyp. Detaily jsou nabastlené všelijak, ve dveřích byly místo té energii pohlcující pěny jen prázdné kryty, díry na kliky byly vystříhané snad nůžkama a tak :) Co je ale zajímavé je, že Peugeot má jednak asi poprvé dozadu zakloněné tlumiče á la Fiesta a druhak taky několik přídavných výztuh proti obvyklému provedení rámu. Na Fiestě nejsou, takže předpisy se asi nezměnily a spíš se jedná o iniciativu Peugeotu. Nové jsou trojúhelníkové výztuhy spojující střed X ve dveřích s podlahou a bokem sedačky (na něm je opěrná deska). Potom taky dvě další trubky ve střeše, které vycházejí ze spojů bočních oblouků s rohovými výztuhami vedle hlavy a jdou směrem ke středu předního skla. Kříží se s výztuhami střechy a vytvářejí tak jakousi síť.

Peugeotu zatím viditelně moc nefunguje zadní náprava. Auto se hodně vozilo a na hrbolech zadek uskakoval jak u Méganu. Ve spojení s tím bezmozkem za volantem to ale byla neuvěřitelná podívaná. Po určitém zklamání ze shakedownu můžu s čistým srdcem říct, že Meeke a R5 byly to nej, co divákovi v rychlých pasážích Ypres nabídlo. Neuville na oko jel také velmi rychle, ale přeci jen ne tak divoce (až na RZ18, ale k tomu se ještě dostanu u Breena :) ). Fiesta hrbolatou trať pobírala výrazně lépe, nikam neuskakovala a narozdíl od Fiest S2000 a i některých Peugeotů S2000 jsem si nevšiml, že by Thierry někde mlátil o zem lyží, i přes to, že stejně jako všechny Fiesty se při brzdění silně potápí. Fiesta je bohužel zvukem hodně nevýrazné auto - ten zvuk je fakt hodně bídný a dojmu z rychlosti vůbec nepřidává. Peugeot má alespoň zatím fakt pěkný a docela výrazný zvuk. Závěr? Když v tom sedí někdo jako tihle dva, tak je to super. Jenže s takovými jezdci se to dá říct asi o každém autě...

Gumy. Našli jsme jednoho jezdce, který si pochvaloval Micheliny R10 na mokru - opravdu někdo takový existuje. Byl to Davy Vanneste. Mimochodem pro mne smutný hrdina rally. Jeho auto bylo velmi zastaralé specifikace (v podstatě se na něm od roku 2009 měnilo jen to, co se muselo vyměnit, aby ho pustili na start - nové nárazníky se sháněly ještě ve čtvrtek večer během shaku). V momentě, kdy jeho auto začalo hořet (pravděpodobně od prasklé palivové hadice), tak byl na bedně, protože Breen v tu dobu už ležel v příkopu! Jenže ty dva požáry všechno změnily. Poslední RZ byla anulovaná a zachránila Breena od ztráty 7 minut (tak dlouho ho dolovali diváci) a naopak shořely všechny nadejě Vannesteho.

Zbytek na gumy celkem svorně nadával. Nejvíc špatná z nich byla asi Melissa Debackere, která na mokru jela opravdu strašně (tak bídně jsem ji ještě nikdy jet neviděl za těch pár belgických rally od roku 2008, kdy jsem byl poprvé na Condroz - na vodě a bahně). Na suchu už to bylo výrazně lepší, ale to už bylo pozdě. Jedno místo jsem viděl i loni. Nevím, jestli to bylo novýma gumama, ale letos to bylo o dost divočejší, auta se celkem dost smýkala.

Jakožto diváci jsme stihli shakedown, jednu RZ historiků a deset RZ moderních. Je to hodně, ale s místníma se to dá :) Dá se říct, že žádné místo nebylo sáhnutím vedle. Všude se děly pěkné magořiny :) Jedinou výjimkou byla RZ Messen v podání historiků. Jen pro ně jsme vybrali pomalejší místo. Dvě téměř pravoúhlé zatáčky těsně za sebou v poli na blátě a s loužemi. Bohužel žádný velký odvaz se nekonal. Ne že by to bylo vysloveně nudné, ale asi jsem měl přehnané očekávání.

Už to je dlouhé, jak týden před výplatou, ale ještě budu chvilku pokračovat. Krátce k dojmům z jednotlivých jezdců.

Meeke - pan magor č.1, jak už jsem řekl.
Neuville - veeelmi rychlý, ale zřejmě v hlavě ještě nějaké to kolečko zůstalo, auto taky bylo o dost klidnější .
Loix - v pátek moc pěkné, velmi agresivní, ale precizní, v sobotu viditelně ubral (nekatoval, kde to nebylo nutné, ubíral v nebezpečných místech). O to větším překvapením byl suverenně nejdelší skok na prvním průjezdu Kemmelbergem (Plhus může potvrdit).
Bouffier - velmi čistá jízda bez náznaku krizí (kde jsem byl), hodně precizní, perfektní stopa, žádné přebržďování nebo tahání zadku po škarpách, auto nepůsobilo tak živě jako Breenovo.
Breen - pan magor č.2, hodně divoká jízda s velkou mírou rizika, na RZ18 u nás byl hodně blízko k velké havárii, když šel na pětku zadkem do trávy a začal se přetáčet na telegrafní sloup (který mimochodem kdysi už porazil Duval s Pumou Kit Car). Nějak to ale vybral.
Vanneste - rychlá ale přitom vcelku klidná jízda s mizerným autem, pro mne hrdina rally.
Lefevere - téměř neviditelný, přesto se skvělými časy.
Kobus - velmi koukatelný a velmi rozevlátý, vypadal mnohem rychlejší než jeho časy. Krátká převodovka a pryže Kumho mu asi moc nepomohly. V cíli byl ale vysmátý a nadšený.
Solowow - Michalovi jde Ford k duhu, na oko velmi pěkná jízda, auto perfektně nastavené tlumiče, skoky a hrboly žehlilo snad nejlíp ze všech, škoda toho výletu - prý snad ve stejné zatáčce jako před několika lety s Peugeotem, jen v obráceném směru.
Debackere - jak už jsem psal, byla jen svým stínem, bohužel.
Hádik - na Maďara velmi klidný styl, narozdíl od Jarina to bez větších potíží dojel na krásném místě.
Tlusťák - rozhodně žádná ostuda, na RZ19 opravdu tlačil fest, nevěřili jsme vlastním očím. Byli jsme tam u záludného hrbolu, který se najížděl z dlouhé roviny z kopce v omezovači a Tlusťák to podržel jako málokdo. Myslím, že ho to ale asi trošku vyděsilo, protože ho to slušně nakoplo, škoda jen, že většinu rally ale brzdil i tam, kde ze širší špičky nebrzdil nikdo jiný.
Leandri - hrozně podivná jízda, pořád s autem vlnil ze strany na stranu, brzdil brzo a přitom ne rovně, fatk nevím, co dělal.
Paddon - škoda té nehody, on a Bouffier dostali Breenovým problémem šanci, Bouffier po ní skočil a suverénně ji urval, Paddon to neustál. Na první start v Belgii ale rozhodně velmi dobrý dojem. Jízda nebyla žádná křeč, rychlá a plynulá.
Aigner - pan magor č.3. V pátek to vycházelo, v sobotu už ne. Příliš agresivní, příliš rozevlátý. Na RZ6 měl u nás pěknou krizovku, ale ustál ji (skončil by jen v bramborách, odkud bychom ho dostali, takže pohoda :).
Orsák - už na shaku to vypadalo na krátkou rally a bohužel se ten dojem hodně brzo potvrdil. Osobně nechápu (a zřejmě nejen já), proč Jarek nejel druhý den, když autu nic nebylo a z jedné erzety, která mu vyšla, rozhodně žádné velké zkušenosti nepobral.
Bonnefis - s Méganem jde asi těžko jet o hodně lépe. Auto je prostě desně uskákané. Bonnefis to opět narozdíl od Consaniho ustál.
Tsjoen/Casier - tak od nich jsme toho moc neviděli, škoda. Tsjoen jel první rundu tréniku na QS a byl velmi rozevlátý. Druhou jel asi Casier, ale to nevím jistě.
Pajunen - spíš nic než moc, docela zklamání, velmi nevýrazný, hodně opatrný, přitom s chybama
Verschueren - příliš krátké vystoupení, asi chtěl moc. Jinak jel s Polem velmi hezky.

Vypisovat všechny dvoukolkáře asi nebudu :) Snad jen Baugnet, De Cecco nebo Tidemand hodně brutální a agresivní, Van der Marel spíš podobně jako Bouffier, plynulejší, lepší stopa. Hodně rychle jel taky Boon, akorát si to pokazili tou penalizací za předčasný příjezd do ČK.


Závěrem chci jen říct, že i přes horší startovku a odporné počasí v pátek to byl pro mne možná nejlepší Ypres ze tří, na kterých jsem byl a jedna z nejlepších rally vůbec. Tentokrát se prostě dařilo :)
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 30.06.2013 22:40

Bez záruky na RZ1

Meeke 8:11,7
Loix 8:12,4
Breen 8:14,4
Neuville 8:20,2 (těsně před cílem dojel dvě nuly), u nás 1,5 km před cílem byl +7 sekund na Meeka a jsem přesvědčený, že 00 projela před ním
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod Ondra WRC » pon 01.07.2013 12:12

Video od JM včetně pár krizovek:
phpBB [video]
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2588
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod krb » pon 01.07.2013 16:45

phpBB [video]
Uživatelský avatar
krb
N/2
 
Příspěvky: 913
Registrován: úte 01.01.2008 18:30
Bydliště: Halenkovice /Zlín/ Spytihněv City

Re: Geko Ypres Rally [ME, BEL]

Nový příspěvekod Plhus » pon 01.07.2013 20:25

Borci měli fajný suvenýr :D
Marek Pléha - rally media
Uživatelský avatar
Plhus
S2000
 
Příspěvky: 4511
Registrován: úte 01.01.2008 13:59
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2013

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník