Vozy kategorie R5 (Rally2)

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Ruba » čtv 01.05.2014 13:18

Takže pokud jsem to dobře pochopil. Tak R5 jde častěji na repasi, což nikdo nikdo nezmiňuje.. :D
Uživatelský avatar
Ruba
A/5
 
Příspěvky: 275
Registrován: pon 18.01.2010 22:31

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod liposh » čtv 01.05.2014 18:39

Myslím, že na světovém fóru se vedla diskuze, kde na konci vyplynulo, že v tuhle chvíli je vlastně jedno, jestli jezdíš S2000, nebo R5, vyjde to finančně nastejno a rychlost je zatím taky dost podobná. jen nesmíš jet RRC, to je dražší. :)
liposh
A/5
 
Příspěvky: 478
Registrován: úte 30.08.2011 18:56

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod PLuto » ned 04.05.2014 13:49

No, Kenu Skidmorovi bohužel nelze všechno věřit. To jsou osobní zkušenosti z minulosti (a nejen moje). A ani všechny informace v tomhle článku nejsou až tak úplně pravdivé nebo přesné...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24272
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod atomrally » ned 04.05.2014 17:31

Jaký pokrok vlastně udělaly všechny různé kategorie rally aut R5,S2000,R4 atd. když jich většina nestíhá Subaru Legasy sk.A Kalisty?
atomrally
A/5
 
Příspěvky: 140
Registrován: čtv 06.09.2012 19:14

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod vyshi » ned 04.05.2014 18:10

tak proc kalista nepredjel i pecha, kopce nebo jakese, kdyz je to lego tak super? ;)
(tim nechci rict nic jineho, nez to, ze tvoje otazka je vskutku absurdni)
PROTON nebo SUBARU, stejně půjdu do baru!
Uživatelský avatar
vyshi
A/6
 
Příspěvky: 1834
Registrován: ned 20.07.2008 13:19
Bydliště: Valmez

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod atomrally » ned 04.05.2014 19:06

Co je to za odpověd? ta není absurdní? já jsem nikoho z jezdců nejmenoval a podle tebe soudím že jsi podat ten protest na něho co?:-))
atomrally
A/5
 
Příspěvky: 140
Registrován: čtv 06.09.2012 19:14

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod pelikan » úte 06.05.2014 18:45

To atomrally:
Myslím, že se tady o tom už mluvilo, snad ve vláknu o Kromlovu. Tedy tě jen lehce opravím. Možná by ses měl zeptat obráceně jaký pokrok udělalo Legacy za těch cca 20 let co nejezdí? Možná je to divné, ale je to tak. Tedy silný motor 2.0 turbo, s restriktorem jehož velikost bude znát mirekfric, určitě lepší tlumiče a gumy než před 20lety, plus dobrý fára co se nebojí jet full throttle v lese na uskákané rovině a vyjde ti, že přes veškěrý pokrok nových aut by se s těmi "historiky" dalo v poho jet ve špičce výsledkových listin. Jenže toto srovnání nikdo moc nechce a tak jedou historici o jednu rz méně.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 675
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod atomrally » úte 06.05.2014 19:10

:-)) tak tak přenést tak třeba Snijerse v té době se Sierrou nebo Escortem do dneška to by byla sranda.
atomrally
A/5
 
Příspěvky: 140
Registrován: čtv 06.09.2012 19:14

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 06.05.2014 19:10

S restriktorem jsem se ve vlákně Krumlova seknul. Ověřoval jsem si to v řádech a historici mají 38 mm. Nicméně nejde vzít hodnotu výkonu moderního enka a vynásobit to poměrem ploch restriktorů. To by šlo u motorů srovantelné konstrukční úrovně. Přesto určitě platí, že Legacy má silný motor, i když si myslím, že plný výkon nemůže udržet moc dlouho. Nevím, jestli Legacy vůbec má mezichladič a pokud ano, tak jak účinný. Taky nemá ALS, variabilní časování ventilů a další samozřejmosti moderních motorů.

Největší vývoj prodělalo Legacy za těch dvacet let v oblastech, které sdílí s moderními auty. To znamená v pneumatikách, tlumičích a potenciálně palivu (to neplatí u Kalisty, který jezdí na benzín od pumpy). Ten zbytek se v rámci homologace dá nějak vyvíjet těžko. Další věc je, že Kalistovo Legacy ani zdaleka není na maximu, co pravidla povolují. Má sériovou převodovku, většinu dílů podvozku, poloosy, enkové brzdy a je taky mnohem těžší než bývala tovární auta.

Mimochodem vzpomeňte na Escorty Mk.II, které se v Irsku nebo v Belgii běžně umisťují mezi špičkou produkčních aut. Jsou mezi nimi i auta, co odpovídají předpisům pro historiky (byť i spousta těch, co neodpovídají). V rally je úspěch především o jezdci. Auto hraje menší roli než na okruzích a nejen Jirka Kalista u nás, ale třeba Droogmans, Vanwijnsberghe nebo Rossenberger běžně prohánějí moderní auta a to ani nemají áčkové čtyřkolky...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Ondra WRC » úte 06.05.2014 19:20

Trochu odbočím od tématu. Tanak a Gilbert testovali DMACKy na Fiestě R5:
phpBB [video]
Ondra WRC
N/4
 
Příspěvky: 2588
Registrován: pát 26.06.2009 12:13

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků