Karbonyl píše:Já vidím jediný zásadní problém v technice. A ten se soustavně kope už od r. 2004 a kope se čím dál hlouběji. Úspěch dvoulitrových WRC spočíval v tom, že to v porovnání s dneškem byla relativně jednoduchá auta postavená na sérii, a týmy je mohly prodávat do regionálních a národních seriálů. Díky tomu ta technika byla relativně dostupná a i přes náklady na provoz i samotné starty v MS se pravidelně účastnilo 15-20 WRC, z toho hromada byli soukromníci. Bylo to někde na půl cesty mezi současnými Rally1 a Rally2, bohužel ta mezera je dnes brutální a pro někoho, kdo chce naskočit do Rally1, je prakticky nepřekonatelná. Všichni, kdo zatím dokázali vyhrát soutěž s hybridem, měli zkušenost s WRC2017, a i ty už byly od er-pětek dost ulítlé. Jak to vypadá, když do hybrida vleze někdo nový rovnou z er-pětky, vidíme na Loubetovi a spol. Pokud takový jezdec nemá budget na to, aby si zaplatil hybrida na dvě, tři učednické sezony, tak nemá šanci se prosadit. A to za předpokladu, že má super talent. Protože třeba takový Katsuta má prakticky neomezené možnosti a zázemí, v nejvyšší lize odjel zatím pět sezon, ale kolikrát se dostal aspoň na podium? Bohužel příští sezonu vidím trochu skepticky, nejužší špička bude jen o Evansovi, Tanakovi a možná Neuvillovi. V dohledné době MS nadobro přijde o Sorda, Rovanperä, Ogier, Lappi, pojedou jen něco. Kdo to doplní a nahradí? Pokud naskočí Solberg a Munster do letos dost problematických pum, tak budou jen statisti do počtu, a je otázka, jestli jejich výkony budou stačit pro pokračování i v roce 2025.
Je úplně irelevantní jestli lze vrcholnou kategorii prodávat do regionálních seriálů a nebo ne. F1 taky nikam neprodáš a funguje to, protože šampionát dostatečně atraktivní cirkus o který je zájem. Když chce mít automobila byznys z prodeje, tak nestaví F1 ani Rally1, ale mnoho jiných speciálů jak pro okruhy tak pro rally. Pokud to má sledovanost, pokud je o to zájem, tak do toho značky peníze nasypou i když se to bude jmenovat Rally1 nebo třeba ultraWRC, s hybridem nebo bez, trubkový rám nebo ze sériové kastle.A nebudou potřebovat ani chtít prodávat ani šroubek. Automobilky bohužel dnes o WRC takový zájem nemají, tudíž je málo sedaček a motají se tam pořád stejná jména.
PS: Loubet seděl ve WRC 2017 sezonu a půl, i když v rally1 to moc vidět bohužel není
