Novinky v MS 2024

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod PLuto » pát 10.11.2023 23:36

A pak tu máme joke dne. Jednou posádka zapomene ve stopce odevzdat jízdní výkaz a hned se kvůli tomu zavádí další nesmyslné pravidlo...

Timecard penalty revised through use of electronic monitoring

Failure to have a timecard marked or signed at a control, for a time entry not to appear on a timecard or for a timecard not to be presented at a control will no longer result in exclusion from an event if it can be proved the crew has correctly passed a control.

Should a breach be reported, the Clerk of the Course may, in exceptional circumstances, carry out an inquiry using resources such as electronic recordings (GPS) and official documentation.

If it can be established that the crew concerned passed the control in question correctly, a one-minute penalty will be applied, rather that it being considered that the competitor is out of the event, as is currently the case.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23311
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 16.11.2023 10:58

Lappi zůstává u Hyundaie, ale v příští sezoně pojede jen redukovaný program, patrně na střídačku se Suninenem. Na pár závodech by se měl ukázat i Sordo, který sice mluví minimálně o Portugalsku, zároveň už ale sám na obzoru vidí konec kariéry. Soupiska Toyoty by měla být beze změn a u Fordu se mluví o příchodu Solberga.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9473
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod Karbonyl » pon 20.11.2023 10:49

U Toyoty v příštím roce pojedou vše pouze Evans a Katsuta. Rovanperä se rozhodl pro redukovaný program a bude se ve třetím Yarisu střídat s Ogierem. Jde ale prý jen o dočasný odfrk, v roce 2025 by Rovanperä měl jet opět kompletní sezonu.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9473
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod PLuto » pon 20.11.2023 12:22

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23311
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod PLuto » pon 20.11.2023 12:31

Reportáž Dirtfishe k tomuto tématu, nejzajímavější jsou rozhovory ve druhé půlce videa s Neuvillem, Tänakem a Lappim.

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23311
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod M.Y.S. » čtv 23.11.2023 08:38

Tak samozřejmě z toho vychází dva závěry....buď udělat soutěže kratší.... nebo jich teda do šampionátu zapsat méně. Já z pozice fandy bych byl raději za druhou variantu s tím, že by soutěže každý rok rotovaly...snaha dělat sprinty už i z WRC soutěží, toho nejsem fanoušek... obávám se však, že se to spíš začne ubírat tímhle směrem.
Rallye design
M.Y.S.
N/3
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 01.01.2008 17:10
Bydliště: Bystřice pod hostýnem

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 23.11.2023 10:28

Já vidím jediný zásadní problém v technice. A ten se soustavně kope už od r. 2004 a kope se čím dál hlouběji. Úspěch dvoulitrových WRC spočíval v tom, že to v porovnání s dneškem byla relativně jednoduchá auta postavená na sérii, a týmy je mohly prodávat do regionálních a národních seriálů. Díky tomu ta technika byla relativně dostupná a i přes náklady na provoz i samotné starty v MS se pravidelně účastnilo 15-20 WRC, z toho hromada byli soukromníci. Bylo to někde na půl cesty mezi současnými Rally1 a Rally2, bohužel ta mezera je dnes brutální a pro někoho, kdo chce naskočit do Rally1, je prakticky nepřekonatelná. Všichni, kdo zatím dokázali vyhrát soutěž s hybridem, měli zkušenost s WRC2017, a i ty už byly od er-pětek dost ulítlé. Jak to vypadá, když do hybrida vleze někdo nový rovnou z er-pětky, vidíme na Loubetovi a spol. Pokud takový jezdec nemá budget na to, aby si zaplatil hybrida na dvě, tři učednické sezony, tak nemá šanci se prosadit. A to za předpokladu, že má super talent. Protože třeba takový Katsuta má prakticky neomezené možnosti a zázemí, v nejvyšší lize odjel zatím pět sezon, ale kolikrát se dostal aspoň na podium? Bohužel příští sezonu vidím trochu skepticky, nejužší špička bude jen o Evansovi, Tanakovi a možná Neuvillovi. V dohledné době MS nadobro přijde o Sorda, Rovanperä, Ogier, Lappi, pojedou jen něco. Kdo to doplní a nahradí? Pokud naskočí Solberg a Munster do letos dost problematických pum, tak budou jen statisti do počtu, a je otázka, jestli jejich výkony budou stačit pro pokračování i v roce 2025.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9473
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod PLuto » čtv 23.11.2023 13:44

Tady k těm všem navrhovaným změnám, já si myslím, že to není tak jednoduché.

Primárně bychom si měli (nebo spíš oni by měli) položit otázku - co vlastně skutečně chceme? Více značek? Více soutěžících bojujících o titul? Více aut nehledě na jejich napojení na automobilky? Větší sledovanost v televizi? A je nutné aby diváci u televize sledovali všechny zkoušky nebo by bylo lepší ukázat jen některé vybrané zkoušky, ale mnohem propracovaněji? Víc diváků na závodech? Více závodů po celém světě? Spousta různých otázek, k jejichž cíli se dá dostat různými způsoby. A nejsem si jistý, jestli změna formátu soutěží, po které někteří volají, je zrovna tím nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23311
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod Walach » čtv 23.11.2023 13:58

Karbonyl píše:Já vidím jediný zásadní problém v technice. A ten se soustavně kope už od r. 2004 a kope se čím dál hlouběji. Úspěch dvoulitrových WRC spočíval v tom, že to v porovnání s dneškem byla relativně jednoduchá auta postavená na sérii, a týmy je mohly prodávat do regionálních a národních seriálů. Díky tomu ta technika byla relativně dostupná a i přes náklady na provoz i samotné starty v MS se pravidelně účastnilo 15-20 WRC, z toho hromada byli soukromníci. Bylo to někde na půl cesty mezi současnými Rally1 a Rally2, bohužel ta mezera je dnes brutální a pro někoho, kdo chce naskočit do Rally1, je prakticky nepřekonatelná. Všichni, kdo zatím dokázali vyhrát soutěž s hybridem, měli zkušenost s WRC2017, a i ty už byly od er-pětek dost ulítlé. Jak to vypadá, když do hybrida vleze někdo nový rovnou z er-pětky, vidíme na Loubetovi a spol. Pokud takový jezdec nemá budget na to, aby si zaplatil hybrida na dvě, tři učednické sezony, tak nemá šanci se prosadit. A to za předpokladu, že má super talent. Protože třeba takový Katsuta má prakticky neomezené možnosti a zázemí, v nejvyšší lize odjel zatím pět sezon, ale kolikrát se dostal aspoň na podium? Bohužel příští sezonu vidím trochu skepticky, nejužší špička bude jen o Evansovi, Tanakovi a možná Neuvillovi. V dohledné době MS nadobro přijde o Sorda, Rovanperä, Ogier, Lappi, pojedou jen něco. Kdo to doplní a nahradí? Pokud naskočí Solberg a Munster do letos dost problematických pum, tak budou jen statisti do počtu, a je otázka, jestli jejich výkony budou stačit pro pokračování i v roce 2025.


Je úplně irelevantní jestli lze vrcholnou kategorii prodávat do regionálních seriálů a nebo ne. F1 taky nikam neprodáš a funguje to, protože šampionát dostatečně atraktivní cirkus o který je zájem. Když chce mít automobila byznys z prodeje, tak nestaví F1 ani Rally1, ale mnoho jiných speciálů jak pro okruhy tak pro rally. Pokud to má sledovanost, pokud je o to zájem, tak do toho značky peníze nasypou i když se to bude jmenovat Rally1 nebo třeba ultraWRC, s hybridem nebo bez, trubkový rám nebo ze sériové kastle.A nebudou potřebovat ani chtít prodávat ani šroubek. Automobilky bohužel dnes o WRC takový zájem nemají, tudíž je málo sedaček a motají se tam pořád stejná jména.
PS: Loubet seděl ve WRC 2017 sezonu a půl, i když v rally1 to moc vidět bohužel není :D
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1962
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Novinky v MS 2024

Nový příspěvekod pelikan » čtv 23.11.2023 18:01

To walach:

Sice máš pravdu, že F1 nikam neprodáš, ale závod trvá jen max! 2 hodiny a šíření do tv bylo možné už před 50 lety neb na to stačí 4kamery ( to trochu přehráním)
Pluto má pravdu v tom, že zúčastnění by si měli říct co chtějí a podle toho jednat.
Pravdu má i karbonyl. Dříve prodej jetých fabrickych i klientských WRC přidával do budgetu týmu nemálo peněz.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2024

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků