Nikdy nehomologované vozy

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod PetrPetrovy » stř 09.02.2022 12:12

PLuto píše:Nevím, jestli už tu někdy byla zmínka o soutěžním prototypu Tavria, který vznikl v roce 1986. Více info zde - http://autotheme.info/news/9834-unkalna-avtomoblna-rozrobka-tavrya-erf-moble.html

Tavria.jpg


Vypadá to jako 205 T16 :shock:
PetrPetrovy
Rally škola
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 09.02.2022 12:03

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » sob 19.11.2022 15:23

Po Tavrii tu máme další východní pokus, tentokrát z Polska. Stál za ním několikanásobný polský mistr rally Bogdan Wozowicz, který se u vozu Oberek nechal inspirovat dvěspětkami nebo deltami S4. Protože to byl víceméně garážový projekt, použil autor dostupné díly od různých značek - některé panely karoserie byly z Polonezu, jiné komponenty z Lady, přední náprava pocházela z Fordu Escort. Za zadními sedadly byl při prvních testech motor 1,5 z Polonezu, později se tam údajně dostal i agregát z Lancie. Auto vážilo pouhých 870 kg, protože celá zadní část byla jednodílný odklápěcí díl z kompozitu, a jezdci, kteří vůz zkoušeli, si chválili jeho rychlost a ovladatelnost, podle všeho to bylo jedno z nejagilnejších soutěžních aut, které na východě vznikly. Protože Oberka nebylo možné zhomologovat, startoval s ním Wozowicz v roce 1986 pouze v národní kategorii prototypů. Ta byla pro rok 1987 ale zrušená a auto tak mohlo jezdit pouze v závodech do vrchu. Byl postaven jediný kus, který se podle všeho nedochoval.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9285
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Předchozí

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků