Toyota už má posunuté křídlo...
https://www.wrcwings.tech/2019/08/20/to ... yaris-wrc/
Mirek Fric píše:Pro skupinu B jsi musel postavit 200 homologačních kusů téměř úplného závodního auta. Nic takového nemusíš už od roku 1997, tedy z toho pohledu jsou poslední tři generace WRC ještě větší speciály než byla auta skupiny B, která byla spíš malosériovými sportovními auty.
Povolit pro WRC prostorový rám je jednoznačně správná myšlenka a já jsem toho názoru, že se to pro WRC mělo udělat už dávno. Současné spojení/nespojení se sérií je výrobcům jen na obtíž. Všechno strašně komplikuje a prodražuje a navíc vede k tomu, že se pro WRC používají velikostí vhodná, ale komicky vypadající auta (Yaris), která jsou navíc v budoucnu marketingově nezajímavá (se stále vyšším množstvím povinných bezpečnostních asistentů a čím dál přísnějšími emisními normami se malá auta budou stávat čím dal dražšími a jejich podíl na trhu bude zákonitě klesat, protože za stejné nebo velmi podobné peníze půjde koupit podstatně větší kus auta - to se děje už teď).
Prostorový rám funguje naprosto v pohodě třeba na Dakaru - i u soukromníků. Představ si to, že dostaneš ve WRC totéž jako třeba u Prokopova Shreka. Auto vypadá jako Raptor, ale je menší a s Raptorem nemá téměř nic společného. Nese ale jeho tvary a název, takže mu dělá reklamu. Výrobce si může vybrat téměř jakýkoli model, který chce propagovat a postavit bugynu, co vypadá jako jeho zmenšenina. To dává výrobcům obrovskou volnost - zapojit do WRC se může úplně každý výrobce bez ohledu na to, co vyrábí v sérii, a jeho sportovní oddělení není vůbec nijak závislé na sériové produkci. Ve výsledku to všem usnadní život a dražší to rozhodně nebude (spíš naopak, ale u továrních týmů stejně platí, že utratí cokoli, co jim vlastní vedení utratit dovolí).
lubos píše:Jen si myslím, že Miloš-V chtěl "vypíchnout" nebezpečnost skupiny B. Proti tomu co píšeš se nedá nic namítnout, až na to, kdo bude posuzovat bezpečnost prostrového rámu pro posádku. Při veškerých (a neoddiskutovatelných)kvalitách pánů z Paříže, si nemyslím, že by to měli být oni. Pravda nemám dobrý pocit, když vidím Shreka pádícího si 180 po pistě, kde většinou hrozí "jenom" skoky a skryté kameny. A potom co stromy a jiné neústupné překážky v rally? Aby se nenaplnilo: myšlenka dobrá, jen to provedení!!!
pelikan píše:Ještě bych připomenul jednu paralelu se skupinou B a tou byla velmi dobrá hořlavost tehdejších speciálů. Kdo viděl záběry aut Marcca Surrera nebo Henriho Toivonena tak asi pochopí kam mířím. Zbyde opět možná jen ten prostorový rám. No jsem zvědav co se z toho vyvine. Berte to prosím s notnou dávkou nadsázky. Nějaký názor si udělám až potom.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků