od Mirek Fric » úte 18.12.2012 11:30
Fiesta R5 se bude lišit hlavně tím, že motor je daleko blíž sériovému a měl by mít mnohem delší intervaly repasí (info se pohybuje kolem 3-5 tisíc km). Restriktor je 32 mm místo 30 mm, ale je tam spousta jiných omezení směrem k sérii. Motor RRC vůbec může být postavený bez sériového základu (Citroën), což u R5 nehrozí. Motor má taky omezení na 7500 otáček maximálně místo 8500 u RRC (s restriktorem RRC to ale stejně je otázka jen megadlouhých rovin). Převodovka bude pouze pětistupňová. Nejenom všechny čtyři tlumiče, ale u R5 i těhlice musí být stejné. Tuším, že taky nejde tolik otevřít nárazník pro chlazení. Jinak ty předpisy jsou ale blízké S2000.
Jinak pro představu Fiesta WRC (tudíž i RRC) stojí asi 2x tolik (skoro půl milionu Euro) a repase motoru je zhruba 3,5x dražší než u Fábie S2000...