Stránka 17 z 17

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: ned 04.12.2016 14:07
od Mirek Fric
Slyšeli jste někdy o Golfu A59? Nedokončený projekt konkurenta Lancerů Evo a Imprez STI...
http://www.wolfsburgrennsport.com/2009/04/golf-a59-car-which-could-have-changed.html

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: úte 06.02.2018 18:35
od Group B
Kontrolní otázka, víte co vznikne když spojíte Fabii a motor Subaru?
http://www.auto.cz/zavodni-skoda-fabia- ... sko-113168

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: úte 06.02.2018 18:51
od Mirek Fric
Postrádám nějak smysl toho, proč motor Subaru? Nevidím žádné výhody krom snad toho, že jakožto podélně umístěný je asi jednodušší k integraci do podobného kit caru po vzoru rallycrossových aut.

Jinak je tu ale hafo nevýhod. Z mého laického pohledu minimálně je boxer nevýhodný z hlediska účinnosti (zbytečně dlouhá vzdálenost mezi turbem a oběma hlavami, nevýhodný poměr vrtání/zdvih), z hlediska výkonu k hmotnosti jednotky (dvě hlavy, dvoje rozvody, delší potrubí, víc stěn bloku), z hlediska umístění motoru až před přední nápravou (nárůst nedotáčivosti) a asi taky horšího chlazení (motor je doslova nalepený na chladičovou stěnu).

Zastavět do toho střeva z Evo X po vzoru Dytkových Proto aut by podle mne dávalo daleko větší smysl.

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: úte 06.02.2018 19:10
od Group B
Mirku napadla mě ještě jedna výhoda a to že to má díky boxeru nižší těžiště.

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: úte 06.02.2018 19:16
od Karbonyl
Mirek Fric píše:Postrádám nějak smysl toho, proč motor Subaru? Nevidím žádné výhody krom snad toho, že jakožto podélně umístěný je asi jednodušší k integraci do podobného kit caru po vzoru rallycrossových aut.

Jinak je tu ale hafo nevýhod. Z mého laického pohledu minimálně je boxer nevýhodný z hlediska účinnosti (zbytečně dlouhá vzdálenost mezi turbem a oběma hlavami, nevýhodný poměr vrtání/zdvih), z hlediska výkonu k hmotnosti jednotky (dvě hlavy, dvoje rozvody, delší potrubí, víc stěn bloku), z hlediska umístění motoru až před přední nápravou (nárůst nedotáčivosti) a asi taky horšího chlazení (motor je doslova nalepený na chladičovou stěnu).

Zastavět do toho střeva z Evo X po vzoru Dytkových Proto aut by podle mne dávalo daleko větší smysl.

No a v té poslední větě to bude asi schované, podle mě chce Evolve být opozicí pro Dytka a tak to dělají jinak (i když oba týmy aktuálně chystají R4 :)).

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: úte 06.02.2018 21:03
od Mirek Fric
Group B píše:Mirku napadla mě ještě jedna výhoda a to že to má díky boxeru nižší těžiště.


To je v porovnání se všemi nevýhodami podle mne velmi malá výhoda. Výhoda to je u Toyobaru, kde motor sedí za přední nápravou, ale tady to jen nepatrně kompenzuje hromadu nevýhod (podle mne).

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: úte 06.02.2018 21:29
od Group B
Souhlasím.

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: pát 26.10.2018 20:09
od Karbonyl
Prodrive, jeho Type-RA a Mark Higgins opět v akci. Tentokrát nastavili nový rekord na Transfagarasanu. Volume doprava, ten zvuk sice není moc Subaru, ale stejně je cool :)

phpBB [video]

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekNapsal: stř 01.07.2020 00:11
od Karbonyl
Paddonova nová 800koňová hračka:

phpBB [video]