Vozy kategorie WRC (Rally1)

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Karbonyl » sob 01.03.2008 23:47

Ve slohově zpracované formě to je aj TU :)
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9465
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Romcek » ned 02.03.2008 09:21

Ohledne toho razeni.Znamenato ze uz se nebude radit pod volantem, ale jen pákou?Tak jak je to tusim u soucasnych S2000?Pokud se nepletu tak sekvencni razeni je ze staci to paky tuknut a preradise to samo bez manualniho pouziti spojky.Ale poloautomaticke razeni nejak nevim co je.
Uživatelský avatar
Romcek
A/5
 
Příspěvky: 392
Registrován: úte 12.02.2008 20:11
Bydliště: Kroměříž

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 02.03.2008 12:42

Ano, znamená to, že to bude jako u S2000 či S1600 jen manuálně ovládaná sekvence (pákou, lanovodem). Žádné řazení pádly na volantu, žádné automatické řazení při rozjezdu z nuly, nic takového.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 02.03.2008 15:23

Do jistý míry hodně věcí omezuje samotnej zákaz používání hydrauliky ... bez hydrauliky automaticky vypadává řazení jak ho známe z dnešních WRC a i elektronicky řízený diferenciály ze starších WRCů ... takže nezbyde nic jinýho, než to co píše Mirek ... lanovod nebo táhlo ...

Jinak mi moc nejde do hlavy, jak chtěj docílit zvýšení toč. momentu bez zvýšení výkonu ... to jde spolu ruku v ruce ... nebo se pletu? ;)
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3381
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 02.03.2008 15:29

Jde to ruku v ruce, ale může se zásadně změnit průběh krouťáku, což je teda asi hlavním cílem.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9465
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 02.03.2008 15:32

No cíl zvednout tomu krouťák odspoda je asi jesnej .. ty auta prostě tolik neodjížděj ... ale jak to chtěj docílit bez zvýšení výkonu ... :?:
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3381
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 02.03.2008 15:48

PetrWRC píše:Jinak mi moc nejde do hlavy, jak chtěj docílit zvýšení toč. momentu bez zvýšení výkonu ... to jde spolu ruku v ruce ... nebo se pletu? ;)


Mysím, že to jde udělat. Základ je malé turbo a neomezovat ho zmenšováním restriktoru. Malé turbo dosáhne maximálních otáček podstatně dříve než turbo velké a musí se tudíž začít dříve regulovat např. wastegate ventilem. Tím pádem pro hodně vysoké otáčky motoru už může být odstavené úplně, nebo se jen tak protáčet s tím, že na něj půjde minimum tlaku výfukových plynů. V takovém případě by malé turbo významně zvyšovalo kroutící moment v rozsahu třeba jen 2000-6000 otáček. Samozřejmě by s rostoucími otáčkami plnící tlak klesal. To ani jinak nejde. Turbo má být standardizované, takže standardizace regulace by nebyla problém. Nad třeba těch 6000 otáček by motor mohl běžet již v podstatě jen jako atmosféra. Maximum výkonu by bylo možné dosáhnout až v těch vysokých otáčkách. Napadá mě i hodně problémů, třeba s délkou sacího potrubí, které vysokootáčková atmosféra vyžaduje mnohem kratší než přeplňovaný motor s mnohem nižšími otáčkami. Asi by to řešitelné bylo, např. tím, že by obtok turba byl podstatně kratší (jestli by to nezpůsobovalo nějaké interference vlnění). Jako další problém vidím přechodové režimy. Jak by se řešilo rozbíhání turba. U malého turba by nebyla tak velká turbo díra, ale přesto by to asi dělalo neplechu. Asi by alespoň trochu tlaku na turbo muselo jít stále, aby se pořád točilo, i když by dávalo jen velmi malý tlak.

Jen tak přemýšlím nahlas a může to být třeba i strašná blbost :)
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 02.03.2008 16:06

To co píšeš hlavu a patu má ... a asi to ani jinak než jsi to napsal udělat nepůjde ... ;)
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3381
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Romcek » ned 02.03.2008 18:04

Tady se clovek i hodne poucí ;)
Uživatelský avatar
Romcek
A/5
 
Příspěvky: 392
Registrován: úte 12.02.2008 20:11
Bydliště: Kroměříž

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 02.03.2008 18:29

To Romcek: Ano ... a k tomu to tu snad má sloužit ne ;)
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3381
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků