Vozy kategorie WRC (Rally1)

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 12.01.2017 08:54

Záležitost zadních světel Yarisu vyřešena, vyhrává Mirek s faceliftem :D

Obrázek
Obrázek
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8860
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Group B » úte 17.01.2017 12:21

Několik vět o C3 WRC a technické ůdaje.
http://www.auto.cz/pred-rallye-monte-ca ... -internetu
Group B
A/5
 
Příspěvky: 192
Registrován: pát 23.01.2015 22:59

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 17.01.2017 12:42

Jen bych chtěl říct, že data výkonu a kroutícího momentu určitě nejsou pravdivá, dokonce popírají fyzikální zákony :)
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Čejda » úte 17.01.2017 15:27

Mluví se dokonce o 430Nm a výkonu ke 400 koním. Údajům bych celkem věřil vzhledem k tomu že Fiesta R5 má 295 koní s Fabia R5 má dokonce 310 koní. WRC má navíc vyloženě závodní motor bez nutnosti používat sériové díly, takže nárůst výkonu je prostě velký. Účinnost spalovacích motorů je dnes na úplně jiné úrovni díky přímému vstřikování než byla před deseti lety.
Fan of Petter Solberg
Uživatelský avatar
Čejda
A/5
 
Příspěvky: 327
Registrován: čtv 27.11.2008 22:47
Bydliště: Mariánské Lázně

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 17.01.2017 15:43

Čejdo, samotných 380 koní při 6000 otáčkách se rovná 455 Nm při 6000. Jednak ten výkon je nejspíš vyšší, kolem těch 400 koní a druhak to znamená, že maximální krouťák musí být podstatně vyšší než ten v 6000 otáčkách, tzn. přes 500 Nm. Mimochodem podle mne i některé R5 mají cca 450 Nm.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Čejda » stř 18.01.2017 14:44

Viděl jsem graf dvou R5 a nejsi daleko od pravdy. A potvrdilo se že motorově je na tom Fabia lépe než Fiesta EVO.

Nové WRC má rozhodně více než týmy uvádějí. Točivý moment vzhledem k absolutnímu tlaku turba si netroufnu dohadovat, ale 400Nm je hodně málo.
Fan of Petter Solberg
Uživatelský avatar
Čejda
A/5
 
Příspěvky: 327
Registrován: čtv 27.11.2008 22:47
Bydliště: Mariánské Lázně

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 18.01.2017 14:47

Já vycházím z toho, že jestliže to auto má +/- 400 koní v +/- 6000 otáčkách a kroutící moment s restriktorem sotva může být konstantní mezi třeba 4000-6000 otáčkami, tak to maximum musí být určitě přes 500. Jak moc to nevím, ale nedivil bych se nějakým 550 Nm.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Karbonyl » stř 25.01.2017 20:28

Pro zajímavost detail ráfku nového WRC se snímačem tlaku a teploty:
Přílohy
IMG_20170120_150723.jpg
IMG_20170120_150733.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8860
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 25.01.2017 21:30

Víc jak patnáct let po jejich zavedení v sériových autech :)
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekod pelikan » čtv 26.01.2017 11:30

Tak oni airbagy taky už jsou nějaký pátek v sérii a závoďáky ja nemají. Myslím, že cpaní technologií do závodních aut za každou cenu nemusí být vždy dobře. Jako příklad uvedu třeba řízení výkonu motoru z boxů v F1. Ano dokážeme to, ale prospívá to sportu? A je to nutné?
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 551
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron