Stránka 123 z 136
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
čtv 12.01.2017 08:54
od Karbonyl
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
úte 17.01.2017 12:21
od Group B
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
úte 17.01.2017 12:42
od Mirek Fric
Jen bych chtěl říct, že data výkonu a kroutícího momentu určitě nejsou pravdivá, dokonce popírají fyzikální zákony

Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
úte 17.01.2017 15:27
od Čejda
Mluví se dokonce o 430Nm a výkonu ke 400 koním. Údajům bych celkem věřil vzhledem k tomu že Fiesta R5 má 295 koní s Fabia R5 má dokonce 310 koní. WRC má navíc vyloženě závodní motor bez nutnosti používat sériové díly, takže nárůst výkonu je prostě velký. Účinnost spalovacích motorů je dnes na úplně jiné úrovni díky přímému vstřikování než byla před deseti lety.
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
úte 17.01.2017 15:43
od Mirek Fric
Čejdo, samotných 380 koní při 6000 otáčkách se rovná 455 Nm při 6000. Jednak ten výkon je nejspíš vyšší, kolem těch 400 koní a druhak to znamená, že maximální krouťák musí být podstatně vyšší než ten v 6000 otáčkách, tzn. přes 500 Nm. Mimochodem podle mne i některé R5 mají cca 450 Nm.
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
stř 18.01.2017 14:44
od Čejda
Viděl jsem graf dvou R5 a nejsi daleko od pravdy. A potvrdilo se že motorově je na tom Fabia lépe než Fiesta EVO.
Nové WRC má rozhodně více než týmy uvádějí. Točivý moment vzhledem k absolutnímu tlaku turba si netroufnu dohadovat, ale 400Nm je hodně málo.
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
stř 18.01.2017 14:47
od Mirek Fric
Já vycházím z toho, že jestliže to auto má +/- 400 koní v +/- 6000 otáčkách a kroutící moment s restriktorem sotva může být konstantní mezi třeba 4000-6000 otáčkami, tak to maximum musí být určitě přes 500. Jak moc to nevím, ale nedivil bych se nějakým 550 Nm.
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
stř 25.01.2017 20:28
od Karbonyl
Pro zajímavost detail ráfku nového WRC se snímačem tlaku a teploty:
Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
stř 25.01.2017 21:30
od Mirek Fric
Víc jak patnáct let po jejich zavedení v sériových autech

Re: Vozy kategorie WRC

Napsal:
čtv 26.01.2017 11:30
od pelikan
Tak oni airbagy taky už jsou nějaký pátek v sérii a závoďáky ja nemají. Myslím, že cpaní technologií do závodních aut za každou cenu nemusí být vždy dobře. Jako příklad uvedu třeba řízení výkonu motoru z boxů v F1. Ano dokážeme to, ale prospívá to sportu? A je to nutné?