Stránka 129 z 136

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: čtv 22.08.2019 18:11
od Mirek Fric
Toyota už má posunuté křídlo...
https://www.wrcwings.tech/2019/08/20/to ... yaris-wrc/

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: čtv 12.09.2019 12:02
od PLuto
Obrázek

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: pon 18.11.2019 21:47
od MrKenneth
Podle spekulací z Japonska Subaru přemýšlí nad návratem do WRC v roce 2022.
Už příští rok by mělo Subaru představit hatchback, který by mohl konkurovat autům jako Polo nebo Fiesta, postavený na Subaru Global Platform, s pohonem 4x4, a určeným hlavně pro evropský trh, který by se mohl stát základem pro WRC.
Podle všeho je Subaru momentálně ve fázi zjišťování nákladů a hledání potenciálních partnerů pro vývoj. Akio Toyoda, který Subaru tlačí do WRC nejvíc, potvrdil, že by Gazoo Racing mohl nabídnout pomocnou ruku při vývoji, údajně se jedná také o spolupráci s M-Sportem.
Jestli se Subaru opravdu vrátí do WRC bychom se měli dozvědět dost možná už při Rally Japan.

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: stř 20.11.2019 18:10
od Mirek Fric
WRC 2022 bdou prototypy postavené kolem prostorovéjo rámu. Základ v žádném sériové autě není potřeba. Stačí udělat vnější tvary, aby připomínaly nějakou sériovku a blížily se jí velikostí (dovolená odchylka ve velikosti auta není ještě zveřejněná, ale určitě to bude minimálně 10% délky).

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: stř 20.11.2019 21:00
od Miloš-V
To už začíná zavánět skupinou B.

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: stř 20.11.2019 21:27
od Mirek Fric
Pro skupinu B jsi musel postavit 200 homologačních kusů téměř úplného závodního auta. Nic takového nemusíš už od roku 1997, tedy z toho pohledu jsou poslední tři generace WRC ještě větší speciály než byla auta skupiny B, která byla spíš malosériovými sportovními auty.

Povolit pro WRC prostorový rám je jednoznačně správná myšlenka a já jsem toho názoru, že se to pro WRC mělo udělat už dávno. Současné spojení/nespojení se sérií je výrobcům jen na obtíž. Všechno strašně komplikuje a prodražuje a navíc vede k tomu, že se pro WRC používají velikostí vhodná, ale komicky vypadající auta (Yaris), která jsou navíc v budoucnu marketingově nezajímavá (se stále vyšším množstvím povinných bezpečnostních asistentů a čím dál přísnějšími emisními normami se malá auta budou stávat čím dal dražšími a jejich podíl na trhu bude zákonitě klesat, protože za stejné nebo velmi podobné peníze půjde koupit podstatně větší kus auta - to se děje už teď).

Prostorový rám funguje naprosto v pohodě třeba na Dakaru - i u soukromníků. Představ si to, že dostaneš ve WRC totéž jako třeba u Prokopova Shreka. Auto vypadá jako Raptor, ale je menší a s Raptorem nemá téměř nic společného. Nese ale jeho tvary a název, takže mu dělá reklamu. Výrobce si může vybrat téměř jakýkoli model, který chce propagovat a postavit bugynu, co vypadá jako jeho zmenšenina. To dává výrobcům obrovskou volnost - zapojit do WRC se může úplně každý výrobce bez ohledu na to, co vyrábí v sérii, a jeho sportovní oddělení není vůbec nijak závislé na sériové produkci. Ve výsledku to všem usnadní život a dražší to rozhodně nebude (spíš naopak, ale u továrních týmů stejně platí, že utratí cokoli, co jim vlastní vedení utratit dovolí).

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.11.2019 06:27
od lubos
Mirek Fric píše:Pro skupinu B jsi musel postavit 200 homologačních kusů téměř úplného závodního auta. Nic takového nemusíš už od roku 1997, tedy z toho pohledu jsou poslední tři generace WRC ještě větší speciály než byla auta skupiny B, která byla spíš malosériovými sportovními auty.

Povolit pro WRC prostorový rám je jednoznačně správná myšlenka a já jsem toho názoru, že se to pro WRC mělo udělat už dávno. Současné spojení/nespojení se sérií je výrobcům jen na obtíž. Všechno strašně komplikuje a prodražuje a navíc vede k tomu, že se pro WRC používají velikostí vhodná, ale komicky vypadající auta (Yaris), která jsou navíc v budoucnu marketingově nezajímavá (se stále vyšším množstvím povinných bezpečnostních asistentů a čím dál přísnějšími emisními normami se malá auta budou stávat čím dal dražšími a jejich podíl na trhu bude zákonitě klesat, protože za stejné nebo velmi podobné peníze půjde koupit podstatně větší kus auta - to se děje už teď).

Prostorový rám funguje naprosto v pohodě třeba na Dakaru - i u soukromníků. Představ si to, že dostaneš ve WRC totéž jako třeba u Prokopova Shreka. Auto vypadá jako Raptor, ale je menší a s Raptorem nemá téměř nic společného. Nese ale jeho tvary a název, takže mu dělá reklamu. Výrobce si může vybrat téměř jakýkoli model, který chce propagovat a postavit bugynu, co vypadá jako jeho zmenšenina. To dává výrobcům obrovskou volnost - zapojit do WRC se může úplně každý výrobce bez ohledu na to, co vyrábí v sérii, a jeho sportovní oddělení není vůbec nijak závislé na sériové produkci. Ve výsledku to všem usnadní život a dražší to rozhodně nebude (spíš naopak, ale u továrních týmů stejně platí, že utratí cokoli, co jim vlastní vedení utratit dovolí).



Jen si myslím, že Miloš-V chtěl "vypíchnout" nebezpečnost skupiny B. Proti tomu co píšeš se nedá nic namítnout, až na to, kdo bude posuzovat bezpečnost prostrového rámu pro posádku. Při veškerých (a neoddiskutovatelných) ;) kvalitách pánů z Paříže, si nemyslím, že by to měli být oni. Pravda nemám dobrý pocit, když vidím Shreka pádícího si 180 po pistě, kde většinou hrozí "jenom" skoky a skryté kameny. A potom co stromy a jiné neústupné překážky v rally? Aby se nenaplnilo: myšlenka dobrá, jen to provedení!!!

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.11.2019 13:07
od pelikan
Ještě bych připomenul jednu paralelu se skupinou B a tou byla velmi dobrá hořlavost tehdejších speciálů. Kdo viděl záběry aut Marcca Surrera nebo Henriho Toivonena tak asi pochopí kam mířím. Zbyde opět možná jen ten prostorový rám. No jsem zvědav co se z toho vyvine. Berte to prosím s notnou dávkou nadsázky. Nějaký názor si udělám až potom.

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.11.2019 15:35
od Mirek Fric
lubos píše:Jen si myslím, že Miloš-V chtěl "vypíchnout" nebezpečnost skupiny B. Proti tomu co píšeš se nedá nic namítnout, až na to, kdo bude posuzovat bezpečnost prostrového rámu pro posádku. Při veškerých (a neoddiskutovatelných) ;) kvalitách pánů z Paříže, si nemyslím, že by to měli být oni. Pravda nemám dobrý pocit, když vidím Shreka pádícího si 180 po pistě, kde většinou hrozí "jenom" skoky a skryté kameny. A potom co stromy a jiné neústupné překážky v rally? Aby se nenaplnilo: myšlenka dobrá, jen to provedení!!!


Prostorový rám jako takový je z principu bezpečnější než sériová karoserie s vestavěným rámem. Je také o hodně snadnější jeho provedení kontrolovat a definovat (a to po celou dobu, včetně samotného návrhu). V tom fakt nevidím vůbec žádný problém. Právě naopak.

Re: Vozy kategorie WRC

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.11.2019 17:16
od Walach
pelikan píše:Ještě bych připomenul jednu paralelu se skupinou B a tou byla velmi dobrá hořlavost tehdejších speciálů. Kdo viděl záběry aut Marcca Surrera nebo Henriho Toivonena tak asi pochopí kam mířím. Zbyde opět možná jen ten prostorový rám. No jsem zvědav co se z toho vyvine. Berte to prosím s notnou dávkou nadsázky. Nějaký názor si udělám až potom.

Korelace neimplikuje kauzalitu