Vozy kategorie R5

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 13.09.2012 21:57

Mělo by jít o evoluci motoru, který už nějaký čas jezdí v okruhových Peugeotech RCZ. Tam má v seškrceném "endurance" módu údajně 260 koní.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8665
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 13.09.2012 22:11

Což není nic jiného než EP6 CDT alias PSA/BMW 1.6 THP, který má v sériovém Mini Cooperu S, tuším nějakých 240 koní ;) V soutěžní DS3 R3T s 29 mm restriktorem odhadem 230 koní. Stejný motor s daleko víc úpravama je i v Mini WRC.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12632
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod gonzo » pát 14.09.2012 09:27

Mě by spíše zajímalo vůbec důvod vzniku třídy R5. S těch málo údajů co vím a které sem Mirek dal k Pežotu R5 a srovnám je např. Fiestou S2000 1.6 RRC http://www.fiestarrc.com/index.php/tech ... ations,tak mě prostě přijde,že jsou to skoro stejná auta. Váha,rozměry,kotouče,transmise.... atd. Jediný rozdíl,pokud dobře vidím je rozdíl mezi 5ti a 6ti qaltem a taky tím motorem.U té Fiesty resp. všech vozů 1,6 T S2000 je motor s více úpravama,nadruhou stranu uškren menším restriktorem, u R5 pro změnu "civilnější" motor,ale s větší dírou,takže dosáhne stejných,né-li lepších hodnot. Takže výhody vozů R5? Levnější provoz? (což asi teď ještě nikdo neví :) )Delší servisní intervaly? Nevím,jen se ptám a špekulíruju. A ještě jedna věc,do jaké třídy by vozy R5 patřily?
gonzo
N/3
 
Příspěvky: 1153
Registrován: úte 01.01.2008 19:16
Bydliště: Napajedla,Jaroslavice

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 14.09.2012 09:32

R5 budou ve třídě 2. Třída 1 v budoucnu zmizí jako slepá cesta.

R5 mají být hlavně levnější než S2000 1.6T, které jsou výrazně dražší než atmosférické S2000 (hlavně kvůli rozdílu v motoru) a které se ukázaly jako cesta nikam (narozdíl od dvoulitrů se kvůli poměru ceny a výkonů žádné velké světové rozšíření nekonalo). R5 podle slibů automobilek a FIA mají být levnější i než atmosférické S2000 a třeba i budou, kdo ví. Peugeot třeba slibuje interval repasí motoru až 3000 km, když současná 207 má jen asi 700 km (ostatní S2000 1000-1500 km).
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12632
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 14.09.2012 10:01

R5 by měly být zařazeny do třídy 2.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8665
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Breaky » pon 17.09.2012 16:33

Já jen jestli to správně chápu.R5 by tedy měla mít hodně pozitiv oproti S2000 -1. Cena,respektive provoz,2 vyšší výkon ,zejmena moment.3 větší blizkost seriovostí -zájem dalších automobilek.
je to tak?
Breaky
N/1
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát 13.03.2009 16:10

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod gonzo » pon 17.09.2012 17:16

Teoreticky máš pravdu,ale jak to bude v praxi ukáže čas. Spíše mám strach,aby FIA v okamžiku kdy do toho automobilky pujdou,nenaznačila,že za 2-3 roky to bude zase uplně jinak.... Třeba R6. :mrgreen:
gonzo
N/3
 
Příspěvky: 1153
Registrován: úte 01.01.2008 19:16
Bydliště: Napajedla,Jaroslavice

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 17.09.2012 17:25

1. Snad
2. To ano, ale otázka je, jestli to bude zajímavější na koukání. Já třeba proti novým WRC na asfaltu jasně preferuju S2000. Na šotolině nebo v hodně pomalých vracákách je to jiná, ale šotolinu tady nemáme a do vracáků "kolem značky" prakticky nechodím :)
3. O nezájmu automobilek o S2000 se určitě nedá mluvit. Podle mne byly jednoznačným úspěchem, který byl ale uměle zabit rozhodnutím FIA, když už před dvěma lety zakázala nové homologace dvoulitrů ve snaze podpořit vývoj nových WRC/S2000 1.6T. Jestli za tím byla i snaha zabránit konkurenci v podobě tehdy silného IRC v dalším růstu na úkor WRC, to těžko říct. Rozhodně si ale nemyslím, že můžeme čekat o R5 zájem větší než o S2000. Automobilky se spojují do větších a větších globálních koncernů, v rámci kterých se spolu nesoupeří, a tím zákonitě tenhle "početní potenciál" klesá. Bohužel.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12632
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Breaky » pon 17.09.2012 17:59

Mirku nebyl tam spíš zájem automobilek,přeci jen 2.0 bez turba ,dnes abys v serii u nových aut pohledal...Nevím hádám....
Breaky
N/1
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát 13.03.2009 16:10

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » pon 17.09.2012 18:40

Myslím, že to je tak napůl, přeci jen ty jedna šestky jsou o dost náročnější technologicky (třeba povinný přímovstřik, který u R5 už zase vyžadován není) a navíc jsou i přísněji okleštěny z hlediska předpisů. Takže FIA i leckdo jiný se podepsal pod názor, že 1.6T je in a 2.0 atm out, nicméně věřím tomu, že by se našly týmy a značky, které by šly do dvoulitru z čistě ekonomických důvodů.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8665
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník