Stránka 5 z 106

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: čtv 13.09.2012 21:57
od Karbonyl
Mělo by jít o evoluci motoru, který už nějaký čas jezdí v okruhových Peugeotech RCZ. Tam má v seškrceném "endurance" módu údajně 260 koní.

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: čtv 13.09.2012 22:11
od Mirek Fric
Což není nic jiného než EP6 CDT alias PSA/BMW 1.6 THP, který má v sériovém Mini Cooperu S, tuším nějakých 240 koní ;) V soutěžní DS3 R3T s 29 mm restriktorem odhadem 230 koní. Stejný motor s daleko víc úpravama je i v Mini WRC.

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pát 14.09.2012 09:27
od gonzo
Mě by spíše zajímalo vůbec důvod vzniku třídy R5. S těch málo údajů co vím a které sem Mirek dal k Pežotu R5 a srovnám je např. Fiestou S2000 1.6 RRC http://www.fiestarrc.com/index.php/tech ... ations,tak mě prostě přijde,že jsou to skoro stejná auta. Váha,rozměry,kotouče,transmise.... atd. Jediný rozdíl,pokud dobře vidím je rozdíl mezi 5ti a 6ti qaltem a taky tím motorem.U té Fiesty resp. všech vozů 1,6 T S2000 je motor s více úpravama,nadruhou stranu uškren menším restriktorem, u R5 pro změnu "civilnější" motor,ale s větší dírou,takže dosáhne stejných,né-li lepších hodnot. Takže výhody vozů R5? Levnější provoz? (což asi teď ještě nikdo neví :) )Delší servisní intervaly? Nevím,jen se ptám a špekulíruju. A ještě jedna věc,do jaké třídy by vozy R5 patřily?

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pát 14.09.2012 09:32
od Mirek Fric
R5 budou ve třídě 2. Třída 1 v budoucnu zmizí jako slepá cesta.

R5 mají být hlavně levnější než S2000 1.6T, které jsou výrazně dražší než atmosférické S2000 (hlavně kvůli rozdílu v motoru) a které se ukázaly jako cesta nikam (narozdíl od dvoulitrů se kvůli poměru ceny a výkonů žádné velké světové rozšíření nekonalo). R5 podle slibů automobilek a FIA mají být levnější i než atmosférické S2000 a třeba i budou, kdo ví. Peugeot třeba slibuje interval repasí motoru až 3000 km, když současná 207 má jen asi 700 km (ostatní S2000 1000-1500 km).

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pát 14.09.2012 10:01
od Karbonyl
R5 by měly být zařazeny do třídy 2.

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pon 17.09.2012 16:33
od Breaky
Já jen jestli to správně chápu.R5 by tedy měla mít hodně pozitiv oproti S2000 -1. Cena,respektive provoz,2 vyšší výkon ,zejmena moment.3 větší blizkost seriovostí -zájem dalších automobilek.
je to tak?

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pon 17.09.2012 17:16
od gonzo
Teoreticky máš pravdu,ale jak to bude v praxi ukáže čas. Spíše mám strach,aby FIA v okamžiku kdy do toho automobilky pujdou,nenaznačila,že za 2-3 roky to bude zase uplně jinak.... Třeba R6. :mrgreen:

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pon 17.09.2012 17:25
od Mirek Fric
1. Snad
2. To ano, ale otázka je, jestli to bude zajímavější na koukání. Já třeba proti novým WRC na asfaltu jasně preferuju S2000. Na šotolině nebo v hodně pomalých vracákách je to jiná, ale šotolinu tady nemáme a do vracáků "kolem značky" prakticky nechodím :)
3. O nezájmu automobilek o S2000 se určitě nedá mluvit. Podle mne byly jednoznačným úspěchem, který byl ale uměle zabit rozhodnutím FIA, když už před dvěma lety zakázala nové homologace dvoulitrů ve snaze podpořit vývoj nových WRC/S2000 1.6T. Jestli za tím byla i snaha zabránit konkurenci v podobě tehdy silného IRC v dalším růstu na úkor WRC, to těžko říct. Rozhodně si ale nemyslím, že můžeme čekat o R5 zájem větší než o S2000. Automobilky se spojují do větších a větších globálních koncernů, v rámci kterých se spolu nesoupeří, a tím zákonitě tenhle "početní potenciál" klesá. Bohužel.

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pon 17.09.2012 17:59
od Breaky
Mirku nebyl tam spíš zájem automobilek,přeci jen 2.0 bez turba ,dnes abys v serii u nových aut pohledal...Nevím hádám....

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekNapsal: pon 17.09.2012 18:40
od Karbonyl
Myslím, že to je tak napůl, přeci jen ty jedna šestky jsou o dost náročnější technologicky (třeba povinný přímovstřik, který u R5 už zase vyžadován není) a navíc jsou i přísněji okleštěny z hlediska předpisů. Takže FIA i leckdo jiný se podepsal pod názor, že 1.6T je in a 2.0 atm out, nicméně věřím tomu, že by se našly týmy a značky, které by šly do dvoulitru z čistě ekonomických důvodů.