Stránka 1 z 12

Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: úte 01.01.2008 00:00
od Karbonyl

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: stř 13.02.2008 00:46
od PetrWRC
Opožděně, ale přeci jen ... kdo ještě nečetl ... tak tady malej seriál do nitra aut skupiny B ...

Variace na téma Quattro - Sonda do historie sk. B: díl první
http://www.rallyfans.info/variace-na-t%C3%A9ma-quattro-ing-otakar-gregora

Audi Sport Quattro S1 - Sonda do historie sk. B : díl druhý
http://www.rallyfans.info/audi-sport-quattro-s1-ing-otakar-gregora-d%C3%ADl-druh%C3%BD

Peugeot 205 Turbo 16 - Sonda do historie sk. B ... díl třetí
http://www.rallyfans.info/peugeot-205-turbo-16-sonda-do-historie-sk-b-d%C3%ADl-t%C5%99et%C3%AD

Lancia Delta S4 - Sonda do historie sk. B ... díl čtvrtý
http://www.rallyfans.info/lancia-delta-s4-sonda-do-historie-sk-b-dil-ctvrty

MG Metro 6R4 - Sonda do historie sk. B ... díl pátý
http://www.rallyfans.info/mg-metro-6r4-sonda-do-historie-sk-b-dil-paty

Citroën BX 4TC v průběhu tohodle tejdne ...

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: čtv 14.02.2008 17:47
od PetrWRC
Slíbený pokračování tady ... tentokrát Citroën BX 4TC ;)
http://www.rallyfans.info/citroen-bx-4tc-sonda-do-historie-sk-b-dil-sesty

Příště Ford RS 200 ...

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.02.2008 20:26
od PetrWRC
Předposlední díl seriálu ... Ford RS 200:
http://www.rallyfans.info/ford-rs-200-sonda-do-historie-sk-b-dil-sedmy

Příště Opel Kadett Rallye 4x4 ;)

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.02.2008 20:29
od Giro
Kadett? To jsem ani nevěděl, že existovalo. Už se na to těším. Byla to krásná éra, ale už je pryč.

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.02.2008 20:35
od Mirek Fric
Myslím, že je to tohle ;)
Obrázek

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.02.2008 22:26
od PetrWRC
To Mirek Fric: Přesně ;)

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: čtv 21.02.2008 23:22
od Rizek
Pro obdivovatele této skupiny vyšla nová kniha o 252 stranách, obsahující 450 barevných fotografií. Knihu "Skupina B - Vzestup a pád rallyových monster" si lze objednat zde.

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: sob 01.03.2008 15:07
od PLuto
Jsem včera v noci neměl co dělat a jsa znechucen nudností auto v Mexicu, podíval jsem se na video se starými záběry skupiny B. Pořád jsem nechápal, jak mohla "velká kráva" Lancia Rally 037 stačit ve své éře konkurenci - čtyřkolovému Quattru nebo hbitým Renaultům. Po shlédnutí těch záběrů je mi to jasné. Nevím, jak se to talošům povedlo, ale i takhle neohrabané auto bylo celkem obratné a hlavně mělo neskutečnou trakci. Takhle neodjíždělo žádné jiné auto té doby (obzvlášť v porovnání s dalšími zadohraby Opel Manta 400 či Datsun 240).

Re: Vozy skupiny B

Nový příspěvekNapsal: sob 01.03.2008 15:20
od Mirek Fric
Pluto, viděls někdy Lancii 037??? Vždyť to je malinké auto, proti třeba Mantě směšně mrňavé...

Jinak k Tvé otázce. Manta nebo Datsun mají motor vpředu a náhon na zadek. Jak možná víš, trakce je daná normálovou silou (kolmou k podložce) a součinitelem adheze (ten mají na stejných gumách stejný). No a ta kolmá síla je mnohem větší u auta s motorem u zadní nápravy než s lehkou zádí, jako má Manta. Vezmi si staré soutěžní Škodovky, trakci mají taky skvělou a když se vysloveně nechce, tak nehrabou (vím, že mají slabé motory). Zkoušels třeba, co vyjede škodárna na sněhu? :) Jinak ještě má při stejném zatížení menší trakci přední náhon než zadní (auto se při akceleraci zaklání a přední náprava se odlehčuje).

Problém Quattra byl, že bylo opravdová kráva proti 037, o hodně větší a těžší, s vyšším těžištěm, těžkým motorem před přední nápravou (z hlediska jízdních vlastností nejhorší umístění, naopak motor před zadní nápravou u Lancie je nejlepší umístění). Navíc nemělo odpojování zadní nápravy s ruční brzdou a hodně ztrácelo v každém vracáku (často muselo i couvat). S tehdejšími brzdami a pneumatikami hrála obrovskou roli ta hmotnost.

Proč mi to vyhvězdičkovalo "lehkou p.r.d.e.l.í ? :mrgreen: