Vozy skupiny R (Rally3 - Rally5)

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod PLuto » pát 21.10.2016 20:15

K tomu bych dodal, že nejen dvoukolky, ale pracuje se i na nové R5.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 08.06.2017 15:51

Internetem kolují drby, že v M-Sportu přistálo Suzuki Swift 1.2 T, ze kterého by tam měla vzniknout rallyová verze R3C.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9465
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Miloš-V » čtv 08.06.2017 21:34

Co je to prosím pěkně za specifikaci, R3C? Už se v tom nějak začínám ztrácet... R3 je atmo dvoulitr, R3T je 1600 s přeplňováním, R3D je turbodiesel, ale co je R3C?
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 08.06.2017 21:54

R3C existuje od samého začátku, mnohem dříve než R3T, je to prostě každý R3 atmosférický dvoulitr. Akorát podle mne R3C z 1.2T postavit nejde. 1.2T spadá do R2T.

Viz přehled: https://en.wikipedia.org/wiki/Group_R
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod PLuto » čtv 08.06.2017 22:04

R2T ale podle mě nejde postavit z 1,2, tam je limit litr, ne?
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 08.06.2017 22:22

Tak jsem se podíval na FIA musím opravit ten link z wikipedie, který neodpovídá aktuální situaci. FIA vydala parametry pro turbo motory tak, aby je zařadila mezi existující R1A-R3C a jedinou výjimku tak představují R3T a R3D.

R1A motor atmosféra do 1,4 nebo turbo do 0,93 litru
R1B motor atmosféra do 1,6 nebo turbo do 1,07 litru

R2B motor do 1,6 nebo turbo do 1,07 litru
R2C motor do 2,0 nebo turbo do 1,33 litru

R3C motor do 2,0 nebo turbo do 1,33 litru

Správně je tak Karbonylovo tvrzení, že z 1.2T může vzniknout R3C.

Akorát mi nějak nedává smysl, k čemu takové auto je, když R3T s objemem 1,62 litru pojede ve stejné třídě...

A... R2T oficiálně neexistuje. Fiesty jsou homologované jako R2B.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod liposh » čtv 08.06.2017 22:39

Takže s tímhle motorem 1,2T z toho lze postavit R2C nebo R3C, jo? Rozumím tomu správně? Tož já bych z toho radši postavil tu R2C, poněvadž by to mělo aspoň šanci na úspěch ve své třídě.
liposh
A/5
 
Příspěvky: 478
Registrován: úte 30.08.2011 18:56

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 09.06.2017 08:10

R2C zatím nikdo nehomologoval a po pravdě nevím proč. Dřív byl důvod zřejmý - podle starého systému klasifikací by to jelo v A7, ale nyní by to mělo jet v RC4 stejně jako R2B.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 09.06.2017 08:34

Údajně by to mělo být výhledově pro JWRC asi jako něco mezi dělem DS3 a třívalcovou fiestou.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9465
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy skupiny R

Nový příspěvekod pelikan » pát 09.06.2017 11:39

Sorry asi s tím jsem trapnej, ale kde že je v tomto systému to annoncované zjednodušení a zpřehlednění pro diváka nebo fanouška? :o
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků