Tak jaký byl letošní Wald? Mokrý a blátivý
Pátek takový rozpačitý, hlavně po tmě to krom nejužší špičky posádky hodně prodávaly. Místy byla mlha a i nějaké mezery (asi kvůli haváriím).
Byli jsme na RZ3 u Garsu (šoto -> téčko na asf. -> odbočka na šoto -> stoupání s esíčkem -> téčko na asfalt přes hranu). Byla to okruhová zkouška, každá posádka jela dvakrát. Co zajímavého? Ani moc ne, obě Pola slušně rozevlátě na šoto, mladý Gassner, Wittmann a několik starých BMW 318i a Lada VFTS. Stohl profesorsky, ale žádné emoce ve mě nevzbudil. Z Čechů na oko nejlepší Kašpárek s Tlusťákovou C2. Kdybych počítal i posádku Gavlák - Hůlka, tak to ale byli oni. Zajímavostí je, že se tam byl dívat taky Martin Prokop.
RZ5 šotolinka v místě, kde se "potkávají dva směry této RZ (sjezd z kopce po asfaltu s náročnou pravou a kousek vedle prudký sjezd z kopce a odbočení na šotolinu následované pěknou šotolinou ze zatáčky do zatáčky údolím). Jelikož padla tma a výš i mlha, moc se toho nedělo. Opravdu pěkně jeli Wittmann, Rosenberger, Waldherr a Danzinger, kteří protáhli delší zatáčku na šotolině řádně bokem. Stohl na oko velmi rychlý, ale nerozevlátý jako předchozí jmenovaní. Na stopky jasně nejrychlejší Wittmann o 8 sekund před Stohlem. To bylo poprvé a naposled, co jsem měřil. RZ se značně natahovala a nakonec byla asi zrušena.
RZ7 Nordring superspecial. Ani moc nekomentuju. Prostě tohle moc nemusím. Navíc byla zima a lilo. Rosenberger nás ohodil blátem. Wittmann chyboval. Nejatraktivnější mladý Gassner (který spolu s Mezaksem jel i v asfaltové první etapě šotolinový podvozek). Někteří na šotolině nedobrzdili a přeskákali do sousední dráhy z čehož udělali těžkou hlavu časoměřičům (dvě auta za sebou ve stejné dráze).
RZ8 u startu v Altenburgu. Tak toto byl mazec

Po startu zde na jinak šotolinové RZ posádky objíždějí kolečko (50/50 asf. a šotolina). Do druhého kola se napojují asi 10 metrů před startem po obtížném úseku mezi hromadami dřeva. Přijeli jsme trochu pozdě a než jsem se stačil rozhlédnout, jak to tam vypadá, tak na koukám, že mým směrem se sune Rosenberger stylem sáňky na ledě. Utekl jsem za kůpu dřeva (možná to bude mít Aleš Trhlík na videu

). Kris z výletu vybruslil se ctí a žádnou kůpu dřeva při baletu v úzkém prostoru na mokré trávě netrefil. Naznačil ale, co bude následovat

Druhý Wittmann tolik štěstí neměl a opřel se o dřeva (v druhé řadě a jakoby ze zadu, ne od RZ

). Při couvání ještě nabořil pořadatelům Pajero. Další přiklouzal Stohl a na poslední chvíli zachraňoval střet s kůpou dřeva ručkou a hodinama. Musel couvat. Saibel projel ještě dál než Wittmann a opřel se o dřevo až asi metr od stánku s párky (od RZ krytý dvěma řadami dřeva, akorát, že auta přiklouzávala jaksi kolem

). Gassnera naváděli hasiči a výlet zvládl. Pak zde bylo venku ještě několik posádek z hloubi pole (Fiesta - konec, porucha po probrždění, Ibiza - čelo do dřeva, VFTS - couvání, asi dvě nebo tři Volva a určitě ještě někdo). Prostě sranda a doporučuju! Akorát později se už vyjely koleje a auta podržely. Špička to jela ještě "na hladko" a navíc proti sobě neměla natažené mlíko. Většina špičkových posádek to sežrala.
RZ11, tatáž RZ, jen asi půl km vzdušnou čarou dál na šotolině. Nádherný flek. Rychlý nálet, ostrá levá s kopacím hrbem, co se láme z kopce a navazující esíčko a odjezd s odbočkou na asfalt. Velice přehledná pasáž s výhledem na velikou vzdálenost. Špička nádherně. Nejvíc rozevlátě Gassner jr., Rosenberger, Danzinger a Mezaks. Nejlepší ale bylo, když Ronay s VFTS dojel posádku před sebou, co ho nechtěla pustit, nejprve to zkusil brutálně říznout zatáčku přes pole a málem do nich bokem narazil a následně při pokusu předjet trefil mez (ustál to) a nakonec se mu to povedlo až po výjezdu na asfalt. To bylo ostřejší než rallycross

Velmi hezky většina BMW, Alfa 33, Polesnig s Porsche a Volva. Bohužel už nedojel Trabant

RZ14 zase tatáž RZ, jen zase jinde na okruhové části. Tentokrát se to až tak nepovedlo, ale po návratu k předchozí odbočce ze šoto na asfalt jsem zase nějakou akci viděl. vyvrcholila výletem do pole jednoho BMW a uraženým pravým předním zavěšením. Zkusil s tím jet, ale za odbočkou to prostě nezatočilo a zapadl do škapry a tam už zůstal. Z posádek opět nejatraktivnější Rosenberger, Danzinger či Polesnig a Ronay s historiky.
A to bylo vše. Celkově mi přišlo, že mezi špičkou a prvními zadohraby se toho moc neděje. Fiesta a Swift cupy jsou až na pár výjimek relativně nudné a Swifty na oko i beznadějně pomalé. Naopak když začnou jezdit BMW 318i cup a Volvo cup, tak se zase začne dít něco zajímavého

A jelikož jsem v Rakousku byl poprvé, tak mě zaujalo pár dalších věcí... Velmi velké množství pěkných spolujezdkyň!Skvělé značení příjezdů k diváckým místům (Pluto

) Minimální množství organizátorů, mimo divácká místa prakticky žádní. Přesto žádný bugr a žádní opilci. Když byla páska, lidi ji sami respektovali. I přes hnusné počasí docela hodně diváků a mezi nimi hodně těch, co vypadali jako místní obyvatelé, kteří jinak rally moc nesledují, často rodiny s dětmi. U nás, když prší, celkem vzácný jev.
Z posádek pro mě nejatraktivnější Rosenberger, Danzinger, Gassner jr., Wittmann, Ronay, několik BMW, Polesnig, Volvo 944 či oranžový Golf III Kit Car, co jel jen v pátek. Ač byl jasně nejrychlejší, Stohl ve mě žádné velké emoce nevzbudil, bohužel, a jeho výsledek jen dokazuje, že netahat to moc bokem je rychlejší i na šotolině

No, zmokli jsme a zafandili českým posádkám. I přes rozpačitý pátek, to sobota bohatě vynahradila a určitě to stálo za to

Důvod úpravy: pletu si levou a pravou
