Re: Redakce
Napsal: čtv 16.02.2023 14:40
lubos píše:Chlapci jak to děláte, že fungujete jen z reklam a peníze nechcete?? U zeleného základ s reklamama za 8€!! bez reklam 15€. A to vše měsíčně. A to měl být DirtFish zachráncem pro "další rozvoj". Mám pocit, že se tady rozmáhá Holdingový nešvar - dotace, kompenzace, subvence, ...
Dlouhou dobu jsem přemýšlel, jestli se k tomu nějak vyjadřovat nebo ne. Ale přeci jen to aspoň trochu stručně zkusím. Možná si vzpomenete, že Autosport byl v dávných dobách jedním z prvních webů, který přešel k placenému obsahu. Tehdy se mi to moc nelíbilo, říkal jsem, že je to moc brzo a nefungovala efektivní platba za jednotlivé články, šlo jen předplatné. Tehdy ale nebyla moc jiná možnost na přežití. Zavedlo se to tedy a začal tím úpadek Autosportu (a pomohlo to nastartovat ostatní weby). Teď je situace úplně jiná. Autosport takový přežívá řekněme ze setrvačnosti, zmíněné reklamy ani nepokryjí základní náklady na provoz serveru. Nejsou autoři, kteří by chtěli přispívat články a není to rozhodně jen tím, že za to nedostanou žádné finance. Už několikrát jsme zvažovali, jestli má smysl v tom pokračovat a nebo to zavřít a věnovat čas něčemu jinému. Přecházet na placený obsah v současnosti nemá cenu. Něco obdobného je to s výsledkama na Rally-base, které jedou na úplně jiných serverech a za úplně jiných podmínek, než Autosport. Tam hodně pomáhá google reklama, aby se dokázal udržet nákladný provoz, hlavně během sledovaných soutěží, kdy je potřeba posílit infrastrukturu. Ale taky to není žádný zázrak, kterým by se dalo něco vydělat. Ale podobně jako na Autosportu, ani tam neprobíhají zásadnější úpravy obsahu (i když optimalizace probíhá pořád), ale prostě to z různých (nejen finančních) důvodů zůstalo na půli cesty a hlavně databázový frontend není dotažený vůbec. A nějak není vůle v tom nějak dál pokračovat. Každopádně, pokud se bavíme o zpoplatňování výsledků či jiných údajů ze soutěží, dostáváme se na tenkou hranici. Když to totiž bylo zadarmo, tak to tvůrci originálního obsahu nějak přecházeli (i když mnohdy se skřípáním zuby), ale ještě na tom vydělávat? Lze to vzít i tak, že pořadatel dělá závody, investuje do toho finance a má zaplacenou skupinu, která ty výsledky udělá, spočítá a zveřejní na pořadatelem určené stránce. Pořadatel chce, aby na tu stránku chodili lidi a dívali se na výsledky, protože tam může prodat reklamu a vrátí se mu část vložených nákladů. Místo toho ale přijde někdo jiný, kdo tyto výsledky jen s minimem nákladů a práce zkopíruje a pak za to ještě chce peníze.