Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod MichaelD » úte 21.07.2009 12:51

No já to vidím stejně jako Ota - článek 30.2.8. Vysvětlí mi to někdo? Asi jsem málo chápavý, tak se omlouvám.
Mirek kecá ..., Vestakámo (-1000 Kč), spása vs. zpása, ...
Michael Daněk
MichaelD
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 979
Registrován: úte 17.02.2009 22:28
Bydliště: Liberec

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 21.07.2009 13:03

V samotné časovce je směrodatný čas předání výkazu časoměřiči. Ten zapíše reálný čas a zkontroluje, jestli je u něj posádka včas nebo předčasně/pozdě. V druhém případě časoměřič udělí penalizaci. Ale s údajem o vjezdu do zóny ČK se nijak vzhledem k výkazu nepracuje, to už je na časoměřiči, jestli si předčasného vjezdu všimne a pokud ano, napíše si to k sobě do kontrolní listiny jako pozorování, kterým se dále zabývá SSK. Tedy, penalizace jako taková se automaticky uděluje pouze v případě, že spolujezdec předá výkaz časoměřiči před/po ideálním čase, k čemuž ale v případě Březíka nedošlo.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9512
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 21.07.2009 13:09

Příklad:

Mám ideální čas v ČK 14:05. Do časovky s autem tedy můžu nakorčulovat ve 14:04 a počkat na ideální čas. Předání výkazu musí správně proběhnout nejdříve ve 14 hodin 5 minut a 0 sekund a nejpozději ve 14 hodin 5 minut a 59 sekund. To je ideální bezdebatní případ, no problem (30.2.8).

Pokud do ČK najedu už 14:03 a pak tam dvě minuty stepuju a výkazt předám správně, je to bez pentle - časoměřič si to jen poznačí jako pozorování a dál je to na řešení SSK (30.2.12).

Pokud bych v obou předchozích případech výkaz na stůl flákl už ve 14:04:50, tak mám na místě nárok na šedesát sekund pentle (30.2.10) :)
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9512
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod vrci » úte 21.07.2009 13:28

Karbonyle nezlob se, ale asi neumíš číst, nebo nechápeš přečtený text!

1)
30.2.8. Posádka nepodléhá žádné PENALIZACI za předčasný příjezd, V J E D E -li vozidlo do oblasti kontroly v ideální kontrolní minutě nebo v minutě předcházející. - to pro mě znamená, že vozidlo projede kolem panelu začátek kontroly - souhlas?
2)
No a opak toho, že když nepodléhá penalizaci pokud vjede ve své idální minutě nebo předcházející,
logicky musí být, že pokud vjede do kontroly v jiný čas, v našem případě o 1minutu a cca 8 s před předcházející minutou ideálního času, tak P O D L É H Á penalizaci - souhlas?
3)
Jediná penalizace za předčasný příjezd je minuta za minutu i započatou! Tzn. 1min 8 s = 2 min trestné - souhlas?

Najdi mi, kde se píše něco o napomenutí nebo jiném řešení konkrétně za předčasný vjezd do oblasti kontroly - konkrétně jaký článek propozic, sportovních řádů nebo v čem jiném.
Více polopatisticky to už asi neumím vysvětlit. Pokud se přece jen mýlím, dej vědět!

Nic ve zlém :D :D :D !!!

A hlavní problém pořád zůstává ten, že si myslím není možné dát takovou informaci jezdcům a pak ji zrušit. To je to, co mi vadí! Ota
vrci
N/1
 
Příspěvky: 31
Registrován: úte 21.07.2009 11:57

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 21.07.2009 13:31

Omlouvám se za narušení zajímavé diskuze, ale myslím, že fotky Jiřího Zapletala za to stojí.
http://racingfoto.info/foto_index.php?galid=667
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod Tomáš » úte 21.07.2009 14:02

Problém, proč zde existují dva názory (Březíkova penalizace ano, příp. ne), bych viděl v poměrně nešťastně formulovaných řádech. Pečlivě a několikrát jsem si pročetl celý bod 30.2 Kontrolní postup, přičemž zmatení přináší především bod 30.2.8 (společně z bodem 30.2.9 si zaslouží okamžité smazání, oba dva body přece zahrnuje odstavec 30.2.10!). Právě v bodu 30.2.10 se totiž řeší časová penalizace za předčasný, resp. pozdní příjezd, a to jako rozdíl mezi ideálním a skutečným časem (je tam i přesně popsáno kolik a za co). A co je to skutečný čas (= zaznamenaný čas) přitom jasně vysvětlují body 30.2.4 a 30.2.5.
A vrátíme-li se k bodu 30.2.8, pak:
- jakoby dost silně naznačuje, že otázka vjezdu do oblasti kontroly souvisí s časovou penalizací, ale žádným jiným bodem to již nepotvrzuje či dále nevysvětluje ( tzn. mělo by být popsáno, že když je ideální čas 14.05 a já vjedu 14.03.05, mám mít 2 minuty za předčasný příjezd nebo jen 1 minutu, když můžu vjet 14.04?)
- je naprosto nevhodně formulován coby věta ve tvaru implikace. Vysvětlím: odstavec 30.2.8 se dá ekvivalentně přeformulovat takto: Jestliže vozidlo vjede do oblasti kontroly v ideální kontrolní minutě nebo v minutě předcházející, pak nepodléhá žádné penalizaci za předčasný příjezd. A kdo si ještě ze školních lavic pamatuje učivo o výrokové logice, pak takový výrok bude pravdivý i v případě, že vozidlo nevjede do oblasti v ideální čas nebo minutu předcházející a zároveň nebude udělena žádná penalizace (když už, tak měl autor Standartních propozic použít ekvivalenci. Ostatně podobně je to s 30.2.9, nehledě k tomu, co jsem psal výše, tedy že oba body jsou zbytečné).
No a konečně bod 30.2.12 právě řeší situace, kdy dojde k porušení pravidel o postupu záznamu času (vysvětlené pomalu od bodu 30.2.1 dále).
Tolik můj výklad pravidel.
Tomáš
ps: ani to ovšem neomlouvá fakt, že když už se někomu udělí penalizace, tak to má být uděláno tak, aby se pak zase neumazávala zpátky. V tomto plně chápu naštvání posádky Galia - Hloušek. Když vidím u soupeře penalizaci 2 minuty (a ta také klidně mohla být udělena jako trest za brzké vjíždění do časových kontrol) a mám dostatečný náskok, pak přece nepojedu hranu a nebudu riskovat rozbití auta.
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1626
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 21.07.2009 14:19

vrci píše:1)
30.2.8. Posádka nepodléhá žádné PENALIZACI za předčasný příjezd, V J E D E -li vozidlo do oblasti kontroly v ideální kontrolní minutě nebo v minutě předcházející. - to pro mě znamená, že vozidlo projede kolem panelu začátek kontroly - souhlas?
1) Souhlas. Jenže tato věta vůbec neřeší případ, když vozidlo do ČK vjede předčasně. Pouze říká, že do ČK můžeš beztrestně vjet ve své minutě nebo v jedné předcházející. Nic víc.
vrci píše:2)
No a opak toho, že když nepodléhá penalizaci pokud vjede ve své idální minutě nebo předcházející,
logicky musí být, že pokud vjede do kontroly v jiný čas, v našem případě o 1minutu a cca 8 s před předcházející minutou ideálního času, tak P O D L É H Á penalizaci - souhlas?
2) Nesouhlas. Filozofie aktuálních řádů je, že "co není dovoleno, je zakázáno", v duchu čehož se domnívám, že v bodě 30.2.8. je popsán pouze správný případ procedury (do ČK vjedu včas a nedostanu pentli). O opačném (špatném) postupu tam není nic, tato situace je řešena až bodem 30.2.12. Podle mě nelze platnost řádů zkoumat automatickou negací, která navíc v tomto konkrétním případě je, jak napsal Tomáš, sama o sobě nesmylem.
vrci píše:3)
Jediná penalizace za předčasný příjezd je minuta za minutu i započatou! Tzn. 1min 8 s = 2 min trestné - souhlas?
3) Nesouhlas v návaznosti na předchozí nesouhlas. Vjezd do zóny ČK není to samé co příjezd do ČK, za vjezd nelze paušálně udělovat penalizace. Ty se dávají na základě okamžiku předání výkazu časoměřiči a ne předčasného vjezdu za ceduli (bod 30.2.10).
vrci píše:Najdi mi, kde se píše něco o napomenutí nebo jiném řešení konkrétně za předčasný vjezd do oblasti kontroly - konkrétně jaký článek propozic, sportovních řádů nebo v čem jiném.
4) :) Toto jsou právě anomálie, které se schovávají v bodě 30.2.12 a neřeší je samotný časoměřič. Ten pouze předává info o přestupku dál.
vrci píše:A hlavní problém pořád zůstává ten, že si myslím není možné dát takovou informaci jezdcům a pak ji zrušit. To je to, co mi vadí! Ota
5) Výsledky jsou pouze neoficiální právě kvůli těmto věcem, řeší se pentle, různé překlepy atd., navíc mnohé případy se řeší až per huba poté, co posádky dojedou do cíle nebo se prostě dostaví tam, kam mají. Výsledky na netu jsou pouze informativní a nelze se na ně v takové váze spoléhat. Podobně jako Tomáš chápu, že vás to nakrklo, a taky mě překvapilo, že vám o tom nikdo nedal oficiálně vědět.

2 Tomáš: jak jsem psal v tady nahoře v 1), body 30.2.8. a 30.2.9. podle mě vůbec neřeší předčasný příjezd do ČK (=předání výkazu časomírovi), ale jen to, kdy můžeš beztrestně proplout okolo cedule. Nemohou být nahrazeny bodem 30.2.10., protože ten zase řeší právě jen penalizace plynoucí ze samotného aktu předání výkazu.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9512
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod sloní kýta » úte 21.07.2009 14:27

Karbo: z Tvého výkladu pro mne plyne, že až začnu závodit, možu vjet do zóny kontroly beztrestně, navíc nás tam može vjet a stát hafo. Pak se tedy ptám, proč je vůbec zóna kontroly? :?
S Urbany na věčné časy a nikdy jinak!
sloní kýta
A/7
 
Příspěvky: 2170
Registrován: pát 17.10.2008 14:58
Bydliště: JZ Chřiby

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 21.07.2009 14:32

Vjet vás tam může, kolik chce, ale bude to řešit SSK. Jen pro zajímavost sem hodím větu z příručky pro časoměřiče, která byla vydána FASem, je ale jen jakousi pomůckou nebo návodem pro časoměřiče a tedy nemá status nějakých oficiálních řádů:

"Posádka může vjet do oblasti kontroly v ideální minutě nebo minutu před svým ideálním časem. Případné dřívější vjetí do oblasti kontroly časoměřič zapíše do KL i JV a oznámí HČA."

O penalizaci ani slovo.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9512
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Horácká Rally Třebíč 2009 [MČR-S, MČR HA]

Nový příspěvekod vrci » úte 21.07.2009 14:43

Karbonyl: Proboha, řekni mi, co za anomálie se schovávají v bodě 30.2.12. Vždyť tam se jen píše, že vedoucí kontroly musí ihned zajistit zaslání písemné zprávy ! Prostě časoměřič má jinou práci a tak vedoucí zajistí, aby se to co nejspíše vědělo, že se odehrál nějaký přestupek! Nebo máme v ruce každý jiné propozice? Přece je jasné, že se nikdo v časovce nemá motat! Když někdo přijede na poslední chvilku, tak moc nehledí kolem a chce odpíchnout co nejdřív. Když bude kolem stolku 10 aut, tak asi může vzniknout problém!
A jestli fakt nesouhlasíš, že dle bodu 30.2.1. - Kontrolní postup začíná ve chvíli, kdy vůz MÍJÍ panel na vjezdu do oblasti časové kontroly , tak to už je fakt hodně!

No a jak jsem si teď ještě všimnul, co píšeš o té příručce časoměřiče, tak to je snad jasné, že to jen tak nahlásí a nebude sám udělovat nějaké penalizace. To jako myslíš, že ten člověk od stolku nahlásí - Dejte mu minutu, já ho tady měl spíš? Snad to hlásí někomu, kdo bude vědět, co a jak!
vrci
N/1
 
Příspěvky: 31
Registrován: úte 21.07.2009 11:57

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků