Jan1000 píše:Zásadní rozdíl vidím v tom, že díl jako jsou okna dodává dodavatel, ale nápravnice se dělají in-house... je to velmi zásadní kontrukční dil, tak že pravděpodobnost chyby a v jejím odhalení je zde rozdíl.
Šlo o trojúhelníková boční malá okna, ne okna dveří, hustota různých druhů skla je asi od 1150 do 6000 kg/m3, hustota skla závisí tedy na jeho chemickém složení, na Focusu WRC jsou skla odlehčena přibližně 7 kg na čelním skle a 5,5 kg na ostatních.
To je demagogie, protože se bavíme o autoskle a ne o olovnatých sklech na popelníky, skleněných vláknech, vodním skle a jiných oblastech, co s autoskly nijak nesouvisí. Nižší hustoty mají jen polymerová skla, ale ta jsou ve WRC povolená až od 1.1.2009. Autosklo má hustotu kolem 2400-2600 kg/m2 (zdroj výrobce autoskel Saint-Gobain Sekurit).
Plocha zadního troúhelníkového okénka Focusu je cca 0,2 m2 (jednoduše změřeno v Autocadu pomocí blueprintu Focusu, který je na netu k dostání).
Při této ploše, dvou oknech a hustotě 2400 kg/m3 dělá váhový rozdíl asi 0,4 kg.
Co se týče kontroly komponent před montáží, tak by měla být stejná bez ohledu na to, zda se jedná o in-house nebo externího dodavatele. Těžko lze uplatňovat dvojí metodiku jakosti. Nebo alespoň mě to přijde dost nepravděpodobné.
Je to čistě akademická debata a nehodlám z toho vyvozovat žádné závěry, protože to pokládám za stejnou blbost, která celkem nic neovlivňuje, jako tu nápravnici, ale když se o tom chceš bavit, tak exaktně.