Stránka 1 z 9

Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: stř 04.03.2009 09:44
od Karbonyl
Na tiskové konferenci v Buenos Aires byly představeny novinky ohledně Dakaru 2010. Trasa bude opět startovat a končit v Argenině, tentokrát se ale pojede proti směru hodinových ručiček. Pořadatelé přislíbili víc úseků v Atakamě s pouští a dunami a celkově větší množství testů na území Chile. Podrobné představení trasy proběhne začátkem května. Přihlášky se budou přijímat od 15.5 do 15.7., společný trajekt s technikou vypluje z Le Havru do Argentiny koncem listopadu. Pořadatelé připravují na vybraných úsecích zdvojenou trasu pro motocyklisty, aby byla i pro ně trať průjezdná. Mají se rovněž zvětšit rozestupy mezi posledním odstartovaným motorkářem a prvním autem a rovněž mezi posledním autem a prvním truckem.

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 07.06.2009 06:55
od Karbonyl
Další značkou, která oznámila odstupení z Dakaru 2010, je zcela nečekaně motocyklový výrobce KTM. Nikoliv však kvůli ekonomické krizi, nýbrž kvůli nové změně pravidel, podle které musí mít všechny motorky objem motoru 450 ccm nebo menší. A KTM jsou povětšinou 650ky...

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 07.06.2009 07:12
od Haryk
Tak to je rána motorkářům. Nakonec to budou chtít jet na babetách a simsonech, ne?

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 07.06.2009 13:56
od Mirek Fric
Tahle změna pravidel měla mít za cíl oslabení továrních posádek a posílení šancí soukromníků, kteří většinou jedou menší stroje. Jelikož program KTM stojí na velkých šestsetpadesátkách, tak je to v podstatě jejich likvidace. Pro KTM je to rozhodně špatné, otázka, zda je to špatné i pro Dakar, je diskutabilní. Většina startovního pole velké šestsetpadesátky nepoužívala a proti továrnám neměla moc šancí (alespoň myslím, že to tak bylo, motorky až tak nelseduju).

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 07.06.2009 17:32
od JHvP
Pokud jde o boj o vítězství, tak tam měla KTM jasný monopol, dá se říct, že její jezdci prakticky rok co rok ovládali top ten a jen jim občas konkurovala nějaká ta tovární Yamaha (např. letos tuším Fretigne)

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 20.09.2009 21:26
od Mirek Fric
Organizátoři Dakaru se údajně potýkají s poměrně vážnými problémy. Jednak je prý poměrně málo přihlášených posádek a jednak prý některé státy zakázaly průjezd soutěže kvůli obavě z mexické chřipky. Nevím, co je na tom pravdy...

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 20.09.2009 21:46
od JHvP
No je to divné. Ve státech se pojede jen ve dvou a oba za tu soutěž dost bojovali, pochybuji, že by najednou takhle změnili směr. A s počtem startujících Dakar nikdy problémy neměl, naopak hodně lidí odmítal. Pravda, mohlo s tím zamíchat odstoupení KTM..

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 20.09.2009 22:05
od Mirek Fric
Argentina je federací složenou z řady menších států a o průjezdech podle mě určitě nerozhodují federální orgány.

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: ned 20.09.2009 22:30
od PLuto
JHvP píše:No je to divné. Ve státech se pojede jen ve dvou a oba za tu soutěž dost bojovali, pochybuji, že by najednou takhle změnili směr. A s počtem startujících Dakar nikdy problémy neměl, naopak hodně lidí odmítal. Pravda, mohlo s tím zamíchat odstoupení KTM..


A nebo s tím mohly zamíchat i zkušenosti z loňského ročníku. Prostě, už to není ten správný Dakar.

Re: Rally-Raidy 2010

Nový příspěvekNapsal: sob 14.11.2009 22:33
od Ondra WRC
na Dakaru by mohl jet s Manfredem Stohlem sjezdařská legenda Hermann Maier