Hi-Res tam je pro veřejnost už od začátku letošní sezony. Jinak pokud si můžu dovolit menší resumé/kritiku jezdeckých výkonů...
Neuville - naplno se projevil jeho talent, když je v pohodě, k čemuž asi dost pomohl nový mitfára, tak je to paráda. Hlavně ať mu to vydrží i v dalších závodech.
Kopecký - od půlky minulé sezony mi u něj něco chybí. Do té doby byl schopný soustavně tahat na asfaltu i na šotce, ale v poslední době mu to vyloženě musí sednout, aby byl vepředu tak jak dřív. Od člověka, který má s fabií v rámci vývoje i testů najeto absolutně nejvíc, bych čekal trochu víc.
Loix - Freddy sám opakovaně přiznal, že na Korzice rychleji nemohl. Možná na něj jdou roky, možná z minulosti ví, jaká tu jsou rizika. Nicméně se lišácky spokojil se svou pozicí a díky tomu vede mistrák.
Mikkelsen - ze začátku pro mě byl celkem milé překvápko. V poslední etapě to sice podělal s cutováním a doplatil na to, nicméně do té doby jel stabilně a na úrovni Loixe. Třetí etapa mu vůbec nevyšla, doufal jsem, že na základě předchozích časů spláchne Juliena i Bruna - stalo se jen částečně.
Bouffier - o příslušnosti Bufina di širší špičky IRC není pochyb, ale letos to je docela divočina. Monte mu vyšlo, ale Kanáry naopak vůbec a závěr Korsiky byl hotovým debaklem. Bryan neměl jediný důvod tahat, přesto to přeťápl a přišel o extradůležité body do mistráku.
Wilks - je celkem rychlý a tvoří zdravé podhoubí špičky šampionátu. Ale na úplný vrchol (možná s výjimkou Skotska) asi nemá a to se snaží dohnat nasazením. Takže škoda, že chyboval tak brzy, mohl určitě míchat kartami v Top 5, byť mi zatím v peugeotu nepřijde úplně nejjistější.
Magalhaes - zklamání. Myslel jsem, že jezdec tohoto formátu dokáže odhadnout, co jeho auto na podobné trati vydrží. Jenže Bruno hned zkraje totálně odpálil brzdy, bez nichž to na Corse nejde, a od začátku nabíral zbytečnou ztrátu. Poslední etapa už byla lepší, tak se třeba příště poučí.
Maurin - sympatické, že dojel, navíc v poslední etapě sázel na své poměry celkem slušné časy. Každopádně je mi jasné, že jeho výsledky z předchozích let s Polem, resp. Fabií nebyly způsobené autem.
Garde - mám pocit, že aby Garde něco zajel, musí sedět v zastaralém Abarthu. Se škodovkou mu to absolutně nejde a gumama to podle mě není. Na monte jel s poměrně slušnou 207 obutou do BFG a taky to nebyl žádný zázrak. Možná to chce víc testování, možná šotolinu, kdo ví. Toni je spolu s Loixem jednoznačně nejzkušenějším jezdcem v současném poli IRC, ale rozdíl mezi těmito dvěma se momentálně dá počítat na světelné roky.
Sandell - vyložený průser. Před závodem silná prohlášení o útoku na bednu, ale nebýt výpadků soupeřů, ani jednou se nepodívá do Top 10. Na bývalého mistra JWRC dost slabé kafe. Nebo silné?
(napadá mě spousta souvislostí s MS, IRC, Barum, a p. Prokopem, ale to sem asi nepatří...)Arai - Toshi už taky není žádný mladík a mám pocit, že pár posledních let už za subaru jezdí hlavně 'za zásluhy' a za sebe z radosti. Proč ne. Posadit šotolináře do fungl nového auta a nasadit ho do jednoho z nejtěžších asfaltových závodů vůbec se může zdát pošetilé, ale tady ani nešlo ani tak o výsledek, jako o funkční test auta.
Campana - na Corse určitě super výkon. Jel se soukromým autem a využil domácího prostředí. Ruce má šikovné, nicméně se v poslední RZ i on nechal vyblbnout soubojem s Bouffierem, což vyústilo ve zbytečný defekt. Ale díky vyšší moci nakonec skončil na parádním čtvrtém místě. S S2000 má jen minimum zkušeností, takže je podle mě výsledek z podstatné části zasloužený.