od Plhus » ned 10.04.2011 14:45
Je jedna věc,o které se tady bavit nemusíme a nebo můžeme až za týden a to je konkrétní místo nehody a ta nešťastná zatáčka. Ale bouračky prostě k rally patří,to riziko je tam vždy a něco takového se může stát i nad Sanremem,kde nejedete ani chvilku rovně!Takže situace pátečního večera je věc jedna a v tom nemá cenu se už babrat.
Ale je tady dost debaty,která se nevztahuje na tuto situaci a o to je pozdě se bavit za týden,o té se mělo mluvit před sezonou!
Takže tady všichni Ti co chcete být potichu pletete dohromady dvě věci. A to jsou věci,před kterýma nemá smysl zavírat oči!!!
To že se jede celý mistrák na rychlých tratích,to je pravda,to neni problém jen na Šumavě. Bohužel naši předkové stavěli všechny silnice pořád rovno a kdejakou lesní cestu vyasfaltovali mnohem líp než D1. Druhý problém je závažnější, za ten si můžou pořadatelé taky sami - přístupem,jak se chovali nebo chovají k majitelům cest,po kterých se jezdí.Dneska je bohužel spousta úseků soukromých a když po rally zůstane bordel a rozmlácený asfalt,nedivím se že je tam už příště nikdo nepustí. A pak se jezdí po státních od vesnice k vesnici mezi balíkama slámy. (viz testy Škodovky před valašskou - to byl úsek pravého Valašska a ne ty letiště co se potom jedou...).
A pak je tady přístup k těm, co to platí, co za to platí a pro které se to vlastně všechno dělá: posádky, týmy a diváci.
A to si řekněme na rovinu,tady Šumava přestala fungovat před 30 rokama!
Arogance a nadřazenost ze strany ředitelství vzhledem k postavení pana Babky a k tomu,že si je absolutně jasný svou pozicí je už alatmující! Pamatuju si roky,kdy se posádky na sněhu klouzali s WRCama po sněhu a ledu na normálních gumách a rušila se zkouška za zkouškou,ač bylo předem naplánováno,že se pojede na hrotech a až před startem se situace "náhle" změnila. A ono "zasedání" v pátek večer a naléhání na posádky,aby se jelo i v sobotu,i když nikdo neměl v daný okamžik chuť závodit? To je už jen třešnička na prohnilém dortu...
Příjde mi smutné,že se tady dohadujeme a dost podstatných věcech a těm,kterých se to týká je to vlastně skoro jedno. Sice vznikla Asociace a určitě udělala kus práce a snaží se,o tom nemůže být pochyb. Ale není to jen na oko? Řešil se HANS a nevyřešilo se nic, spolupráce s pořadateli taky funguje tak na 50 %, jak se zdá, a když se někdo zeptá kluků,co jedou vzadu?
"Tréningy máme do dvou,ale přejímku od 12:30 a to ještě kus cesty od rz! A AJR? Těm to je úplně jedno!"
Jasně,každému se nezavděčíš...Ale bereš na něj vůbec ohled?
Přístup ze strany FASu snad ani komentovat nebudu,to nemá smysl. Už jen ty tahanice, když někdo startuje na podniku který jim nesype...
Ať nad tím přemýšlím jak chci,je to uzavřený kruk mezi jezdci - pořadately - FASem... Jeden bez druhého neudělají nic,ale spolu jak vidno taky ne...
Je spousta věcí, o kterých je potřeba mluvit teď a ne za týden! Je akorát problém,že dokud všechno jde jak má,tak nad tím nikdo moc nepřemýšlí...
Čekám na jednu věc: bude mít někdo odvahu a napíše,co se dělo v pátek večer na ředitelství? Nechci senzaci, chci vědět pravdu o přístupu pana ředitele a jeho chování v takové situaci...
Marek Pléha - rally media