Rally Portugal 2012

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod michalsvk » pon 02.04.2012 18:32

PLuto píše:Já si myslím, že loňské Monte se skoro 340 km rychlostních zkoušek ukázalo, že bez problémů vydrží (a to se jelo v úplně jiném tempu, než letos).


Monte je hodně specifická soutěž ,tu bych se netahal ...
Go Petter Go ! (je to bůh) OTT Tanak !
www.msfoto.8u.cz
michalsvk
A/5
 
Příspěvky: 394
Registrován: pát 29.01.2010 09:45
Bydliště: Lípa

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod PLuto » pon 02.04.2012 18:48

A co sem chceš tahat? Jenom to, co se ti hodí?
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23217
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod michalsvk » pon 02.04.2012 19:16

Třeba loni na Korsice se závodilo na 320km 2 tovární posádky out (Bufin a Wilks) Jediný kdo se držel Thieryho byl Kopecký ,jinak zbytek startovního pole dostával přes minutu a Andy předvedl pěknou stíhačku po defektu ,při takové porci km není možné (podle mě) aby všechny tovární auta dojela do cíle bez probémů ...
Go Petter Go ! (je to bůh) OTT Tanak !
www.msfoto.8u.cz
michalsvk
A/5
 
Příspěvky: 394
Registrován: pát 29.01.2010 09:45
Bydliště: Lípa

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Petr Hejtmánek » pon 02.04.2012 19:35

Pokud sa nepletu, tak Guy Wilks i Bryan Bouffier to na Korsice 2011 poslali do příkop po jezdeckých chybách, nikoliv po technické poruše....Jinak já su taky proti Superrally, nebo Rally2, nebo jak sa to pojmenuje :).
"...a při zrychlení tečou slzy dojetí po tvářích vodorovně dozadu" Walter Röhrl
Uživatelský avatar
Petr Hejtmánek
A/5
 
Příspěvky: 336
Registrován: úte 25.11.2008 12:28
Bydliště: Jasenná

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod michalsvk » pon 02.04.2012 20:04

v prvním komentáři sem psal technika,nebo posádky ...
Go Petter Go ! (je to bůh) OTT Tanak !
www.msfoto.8u.cz
michalsvk
A/5
 
Příspěvky: 394
Registrován: pát 29.01.2010 09:45
Bydliště: Lípa

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod PLuto » pon 02.04.2012 20:15

Já radši uvidím i na dlouhé soutěži posádky, které bojují a snaží se soupeře porazit než současný stav v MS, kdy je důležité hlavně dojet do cíle...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23217
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Miloš-V » pon 02.04.2012 20:30

Bouffier na poslední korsické RZ (šla živě v TV, díval jsem se) dostal rychlý defekt, po kterém vyletěl z trati pod úroveň cesty. Takže že by to byla čistě jeho chyba se říct nedá ;)
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Tomáš » pon 02.04.2012 20:33

Mám pocit, že se tady míchají jablka s hruškama.
Jedna věc je spolehlivost S2000 vs. WRC a v tom naprostý souhlas s Mirkem. Netuším, proč by měly být es-dvoutisícovky v principu poruchovější než wrca.
Jiná věc je, zda superally ano, či ne.

jonas3 píše:.. To je jako by maratonec napálil tempo, utavil se na 6. km, 1/2 hodinky si dáchnul a nastoupil s penalizací 15 minut na 30. km. Odběhl ještě maratón?
A řešení? Podle mě se řeší (léčí) až druhotné následky. Pěkně to napsal Haryk. Řeší se především nedostatek posádek v posledních RZ (etapě). A to vymýšlením nějakých blbostí, jak je dostat znova do závodu. Kdyby stálo na startu okolo 30 wrc, s tím že mohl vyhrát kdokoliv z třeba 5-8 posádek a dalších 10 může být na bedně, jako tomu bylo na konci 90. let, tak je po problému a nikoho nebude zajímat, že vypadly 3 tovární a 2 polotovární posádky.
Takže jako úkol č. 1 vidím dostat zpět několik dalších automobilek, vrátit např pravidlo o 3 továrních jezdcích, z nichž 2 lepší v cíli berou body pro továrnu...


k tomu technická:
- systém superally se zavedl v roce 2005 a v té době pořád ještě jezdilo v MS dost aut, dokonce víc než v opěvovaném konci 90-tých let (samostatná kapitola je období 2000-03, to už se těžko kdy zopakuje)
- jestli se nepletu, když tak mne opravte, tak to tehdy bylo na popud automobilek, které chtěly, aby se jejich auta mohla objevit znovu na trati (=být vidět, být v TV,...) a vložené investice se alespoň částečně vrátily, i když vypadnou

Myslím si, že na superally by měl být jen jeden ze dvou pohledů:
- buď vůbec (argumenty - je to špatné a nelogické, odstoupený by neměl být v klasifikaci, maratónec taky nevynechá 10. až 20. kilometr, ... apod.)
- nebo to nechat, jak to funguje - přitom si vůbec nemyslím, že by systém bonusových bodů (viz ME) byl lepší než systém MS, spíš naopak.
Když už si pomůžu tím trochu hloupým příkladem maratónu (ono každé přirovnání kulhá a každé si lze více či méně ohnout tak, aby zrovna vyhovovalo mému názoru), tak taky se v něm nedávají bonusové body za čas na 1. až 10. km či 31. až 40. km (to by lehko někdo odstoupil a pošetřil se na určitý úsek). Bodovat v rally samostatnou etapu by znamenalo, že odpadlý se už soustředí jen na daný den, kdežto druhý v soutěži bojuje na dvou frontách - jednak mu jde o samostatnou rally a ještě k tomu má riskovat souboj s tím, kterému už v celé soutěži o nic nejde. To je přece z principu nespravedlnost a nelogičnost (stačí už to PS).
Schválně jsem si spočítal, jak by vypadalo bodování Portugalska po "evropsku" - body za soutěž + bonusy ('7,5.3,2,1) za každý den. Zatím jsem nechal v klasifikaci Hirvonena, protože dokud to vyloučení nepotvrdí definitivně, tak mu snad neuvěřím :-)
Nuže:
1. Hirvonen 33 (25+8), 2. Ostberg 22 (18+4), 3. Novikov 19 (15+4), Solberg 17 (0+17), 4. Al-Attiyah 12 (12+0), 5. Prokop 15 (10+5), ...., Latvala 14 (0+14), ...
Nevím nevím, jestli by toto bylo správné a zda by bylo srozumitelné, že pátý bere víc než čtvrtý, odpadlý Latvala víc než čtvrtý Al- Attiayh apod.

Shrnuto - jasně, taky bych byl rád, kdyby se vrátilo období před 10 lety, kdy tady bylo 7 automobilek a 30 wrců pravidelně na startu. Pokud tomu tak ale není, se systémem superally nemám problém, zvykl jsem si na něho a nemyslím si, že je to něco extra špatného. Naopak, snažím se vidět jeho výhody (a je jedno, jestli se používá v MS, ME nebo u nás)
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1578
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod pelikan » pon 02.04.2012 20:42

Pod tohle se podepíšu. Chci se zeptat, pořád platí u pravidla rally2, že pět minut dostává jezdec k času, který dosáhl jezdec stejné "skupiny". Tedy továrník dostává čas nejlepšího továrníka plus pět minut a netovárník čas nejlepšího netovárníka plus pět minut?

Haryk píše:Můžu se vám do toho taky namontovat? ;) Když zapomenu, že SR je blbost a znouzectnost, tak mi fakt vadí, že je penalizace za neodjetou erzetu a ne neodjetý kilometry. Dostat pět minut za dvouminutovou speciálku asi není stejný, jako když dostanu pět minut za neodjetou erzetu o třiceti kilometrech. Při mým umění bych na trati reálně asi dostal i víc, takže na tom nespravedlivě vydělám. Stejně tak je nespravedlivý, když ,á jedna rallye 12 srzet a jiná pětadvacet, přičemž kilometrově vyjdou vcelku nastejno. Na jedný sbírám penalty jak na běžícím pásu a na druhý se spokojím skoro jen se čtvrthodinou. Shrnuto, SR je blbost, PS je blbost a pomůžeme si jenom dostatkem aut na startu, ale to furt nikdo nechce slyšet :oops: :D
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod pelikan » pon 02.04.2012 20:52

To Tomáš:
Já si pamatuju, že před zavedení pravidla SR do MS se vedla diskuze jaký způsob penalizace se zavede. Jedna z možností je současná tedy pět min za neodjetou RZ plus pět minut za poslední časovou kontrolu. Další z možností bylo bodování každé etapy zvlášť. Nebo to co psal Haryk tedy pentle za neodjetý KM RZ.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků