Mirek Fric píše:Na Monte nebyly a nezměnilo to celkem nic. Týmy měli lidi kolem trati s cedulema...
Jasně, měly lidi kolem trati s cedulema, ale bylo jich mnohem míň a mnohem méně spolehlivé. Třeba na stěžejní druhé RZ nebo té zasněžené přes Gaudissart nevěděli skoro nic. Sám Loeb se přiznal, že na Burzetu neměl žádné informace o soupeřích, takže jel svoje tempo. Že kdyby věděl, že Fordi letí o tolik rychleji, tak by přidal.
Krásně to bylo vidět tady na RZ 23. Po předchozím defektu se Latvalovi přiblížil Hirvo jen na osm vteřin. Jasně, je to pořád celkem dost. Jenže jezdci díky splitům už záhy na zkoušce poznali, že se nic měnit nebude (Hirvo viděl, že stahuje na JML málo, naopak ten pak viděl, že už nemusí víc tlačit), takže si vklidu dojeli do cíle. Kdyby nevěděli, jak na tom přesně jsou (nebo třeba jen z jednoho mezičasu někde uprostřed RZ), bylo by to o něčem jiném.
Právě splity do aut byl jeden z hlavních důvodů, proč týmy tlačily na FIA, aby se do MS vrátila Stage One Technology s jejich rybičkama...